Nawigacja
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
+ Linki :





Aktualnie online
Ostatnie artykuły
Polecamy
Twój adres IP


Ostatnie zdjęcie
Przetłumacz stronę
Losowe zdjęcie
Najczęściej czytane
![]() |
38,957 |
![]() |
21,817 |
![]() |
20,786 |
![]() |
18,864 |
![]() |
18,663 |
![]() |
17,677 |
![]() |
17,373 |
![]() |
15,260 |
![]() |
14,906 |
Najchętniej pobierane
![]() |
5527 |
![]() |
4490 |
![]() |
3537 |
![]() |
3118 |
![]() |
3058 |
![]() |
2910 |
![]() |
2619 |
![]() |
2556 |
![]() |
2546 |
Powitanie
Nie stój z boku, przyłącz się do Nas!!! Kliknij i pobierz deklarację członkowską.
Benefity dla członków związku.
PADNĄ KONKRETY ?

Odwiedzający wszystkie europejskie zakłady Peter Thom, nowy wiceprezes Opel/Vauxhall
ds. produkcji w połowie marca przyjeżdża do Gliwic. Oczekujemy trudnych rozmów, ale zakładamy, że podczas spotkania z przedstawicielami Solidarności przedstawi konkretne plany biznesowe i produkcyjne dla GMMP.Tematem dominującym będą zapewne pieniądze, gdyż Peter Thom jeździ po zakładach Opla szukając możliwości oszczędzania i ograniczania kosztów. Nie mogą one jednak naruszać obowiązujących porozumień, gwarantujących utrzymanie w naszym zakładzie poziomu zatrudnienia, trzeciej zmiany, jak i zwiększenia funduszu płac o wskaźnik wzrostu wynagrodzeń w województwie śląskim. Dlatego też Solidarność w późniejszych, kwietniowych rozmowach nad szczegółami lokalnych planów biznesowych wspierać będzie Hans Müller, ekspert ekonomiczny Europejskiej Federacji Metalowców (EMF), autor analizy wyników za 2011 Opel/Vauxhall i GM na rynku europejskim.
STANOWISKO EEF ODNOŚNIE KOOPERACJI POMIĘDZY GM A PSA

Stanowisko Europejskiego Forum Pracowników General Motors/Opel/Vauxhall odnośnie kooperacji pomiędzy GM a PSA.
Europejskie Forum Pracowników General Motors/Opel/Vauxhall dostrzega w uzgodnionej współpracy pomiędzy General Motors a PSA szanse, jak i ryzyko dla Opel/Vauxhall.
Krótkoterminowo można by osiągnąć przede wszystkim korzyści w zakresie zewnętrznych komponentów oraz usług logistycznych. W bliskiej i dalszej przyszłości można by osiągnąć pozytywne efekty z pewnością poprzez powiązanie mocy zakupowych. Ponadto szanse dla Opel/Vauxhall dostrzega się również w zakresie Powertrain, a w szczególności w zakresie silników oraz rozwoju architektury pojazdów.
STANOWISKO PO OGŁOSZENIU WYNIKÓW FINANSOWYCH ZA ROK 2011

Stanowisko Europejskiej Federacji Metalowców, Europejskiego Forum Pracowników oraz Europejskich Związków Zawodowych dotyczące wyników biznesowych firmy Opel/Vauxhall w roku 2011.
Firma Opel/Vauxhall osiągnęła w roku 2011 znacznie lepszy wynik, niż w roku poprzednim. W roku 2010 GM wykazywała jeszcze stratę w wysokości 2 miliardów dolarów na ze swojej działalności na rynku europejskim. Na podstawie opublikowanych dzisiaj danych można zaobserwować poprawę wyników biznesowych z roku 2011 na poziom straty wynoszący 0,7 miliarda dolarów. Tym samym wynik uległ poprawie o 1,3 miliarda dolarów w stosunku do roku poprzedniego.
W tym zawarte są jeszcze koszty restrukturyzacyjne wynoszące 0,3 miliarda dolarów.
Wynik operacyjny opiewa zatem na stratę w wysokości 0,4 miliarda dolarów.
PRZEJŚCIA W ACG
Przekazanie od 1 marca 2012 przez Voith (dawny Premier) dziesięciu pracowników wraz z kontraktem do ACG zapowiedziały obie firmy w informacji przekazanej międzyzakładowej Solidarności GMMP. Przejście odbywać się będzie na zasadach art. 231 Kodeksu pracy, czyli wszystkie objęte nim osoby zachowywać będą dotychczasowe warunki pracy i wynagrodzenia, jak również umowy na czas nieokreślony oraz ciągłość zatrudnienia, od której uzależnione są niektóre uprawnienia pracownicze, np. długość okresu wypowiedzenia.
Jednocześnie w ciągu dwóch miesięcy od przejęcia przez nowego pracodawcę, zatrudniony może bez wypowiedzenia, za siedmiodniowym uprzedzeniem, rozwiązać umowę pracy, co jednak powoduje skutki „jakie przepisy prawa wiążą z rozwiązaniem stosunku pracy przez pracodawcę za wypowiedzeniem”. Należy przy tym pamiętać, że skorzystanie z określonej w art. 231 § 4 Kodeksu pracy możliwości rozwiązania stosunku pracy jest uprawnieniem pracownika i uzależnione jest wyłącznie od jego woli.
... oraz grupie utrzymania ruchu
Podobne przejęcie pracowników szykuje się w grupie utrzymania ruchu, gdzie część zatrudnionych przez Voith, również od 1 marca 2012, przejdzie do GMMP. Jest to związane z wygaśnięciem obecnego kontraktu zlecającego zadania utrzymania ruchu firmie zewnętrznej, który nie zostanie przedłużony. Z tego też powodu Voith część zatrudnionych może przesunąć do pracy poza naszym zakładem.
BĘDĄ UMOWY

Zgodne z zapisami obowiązującego porozumienia społecznego (memorandum of understanding, MoU) przedłużanie umów z pracownikami GMMP zapowiedział dyrektor podczas ostatniego spotkania z międzyzakładową Solidarnością. Przewiduje ono bowiem utrzymanie w naszym zakładzie do 2014 zarówno zatrudnienia na poziomie nie mniejszym niż w 2010, jak również pracy na trzy zmiany. Nasz związek, będąc stroną porozumienia, systematycznie przypomina dyrekcji o konieczności uzupełniania poziomu zatrudnienia w przypadku dobrowolnych odejść pracowników. Stwarza to szansę przejścia do GMMP osobom z agencji pracy tymczasowej, które nie dają gwarancji stabilnego zatrudnienia.
NIE DLA OBNIŻANIA ZNIŻEK

Systematyczne, obserwowane praktycznie co kwartał, ograniczanie wysokości pracowniczych zniżek przy zakupie przez zatrudnionych w GMMP wybranych modeli Opla doprowadziło do wystąpienia międzyzakładowej Solidarności do Karla-Friedricha Stracke, prezesa Opel/Vauxhall. Nie dość bowiem, że takie działania są wyraźnie sprzeczne z deklarowanym podczas obrad Europejskiego Forum Pracowników (EEF) Opel/Vauxhall dążeniem do tego, aby każdy pracownik europejskich zakładów Opla był użytkownikiem samochodów naszej marki, to dodatkowo podważają zaufanie do stabilności wszelkich przedstawianych przez dyrekcję ofert, projektów oraz zamierzeń.
TABELA UZGADNIANA

Trwają trudne rozmowy nad opracowaniem tabeli płac w Voith, czyli dawnym Premier, podczas których pojawiają się liczne problemy i wątpliwości. Aby je rozwiązać powołano mieszane zespoły robocze, z których jeden zajmował się będzie kwestiami związanymi z utrzymaniem ruchu Voith, a drugi sprawami działu sprzątającego (clearingu). W skład obu zespołów weszło po trzech przedstawicieli załogi, mających na bieżąco prezentować uwagi pracowników, dotyczące zapisów tabeli płac, która będzie nie tylko określać „widełki” wynagrodzeń, ale także wskazywać ścieżkę awansu zawodowego.