Nawigacja
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
+ Linki :





Aktualnie online
Ostatnie artykuły
Polecamy
Twój adres IP


Ostatnie zdjęcie
Przetłumacz stronę
Losowe zdjęcie
Najczęściej czytane
![]() |
38,957 |
![]() |
21,818 |
![]() |
20,786 |
![]() |
18,864 |
![]() |
18,663 |
![]() |
17,678 |
![]() |
17,374 |
![]() |
15,260 |
![]() |
14,906 |
Najchętniej pobierane
![]() |
5530 |
![]() |
4490 |
![]() |
3538 |
![]() |
3119 |
![]() |
3059 |
![]() |
2910 |
![]() |
2619 |
![]() |
2556 |
![]() |
2547 |
Powitanie
Nie stój z boku, przyłącz się do Nas!!! Kliknij i pobierz deklarację członkowską.
Benefity dla członków związku.
WYJAZD NA NARTY

29 stycznia 2012r. Solidarność zaprasza na rodzinny wyjazd na stację Narciarską „Cieńków” w Wiśle Malince z:
• Nowoczesną koleją linową o długości ok. 1000 m. z krzesełkami czteroosobowymi i chodnikiem rozbiegowym
• Wyciąg talerzykowy obsługujący dolną polanę Cieńkowa o długości ok. 350m
• Wyciąg talerzykowy obsługujący górną polanę Cieńkowa o długości ok. 100m, związany z trasą zjazdową z możliwością pomiaru czasu przejazdu
• Nową i atrakcyjną konfigurację, doskonale przygotowanych tras zjazdowych, oraz nartostrad dla narciarzy, o różnym stopniu trudności
• Trasy narciarskie naśnieżne, ratrakowane i nowocześnie oświetlone
• Przedszkole narciarskie dla najmłodszych w rejonie dolnej stacji składające się z przenośnika taśmowego o długości 50 m z trasą narciarską, oraz karuzeli narciarskiej typu Rotondo
• Rozbudowaną infrastrukturę: wypożyczalni sprzętu, serwisów i szkółek narciarskich
W ramach wyjazdu zapewniamy: przejazd, obiad. Koszt wyjazdu: osoba dorosła 20,00 zł dzieci w ramach ferii jadą gratis. Karnety na stok we własnym zakresie.
Termin wyjazdu 29.01.2012, wyjazd o godz. 8.00 (przystanek koło G1) wyjazd z Wisły o godz. 17.00. Zapisy w biurze G5 do 27 stycznia 2012 do godz. 14.00.
PRODUKCJA CHEVROLETA W EUROPIE

Solidarność z General Motors Manufacturing Poland (GMMP) zwróciła się do zarządu spółki o podjęcie zdecydowanych działań na rzecz uruchomienia w gliwickiej fabryce Opla produkcji Chevroleta. - Rozpoczęcie produkcji Chevroleta w Gliwicach leży we wspólnym interesie zarządu spółki i pracowników naszego zakładu. Dla załogi oznacza nie tylko stabilność zatrudnienia, ale także wzrost liczby miejsc pracy nawet o 10 proc. - mówi Mariusz Król, szef Solidarności w Oplu.
W publicznych wypowiedziach szefowie General Motors (GM) , zapowiadając uruchomienie produkcji jednego z modeli Chevroleta w Europie, wskazywali na Ellesmere Port w Wielkiej Brytanii i fabrykę Opla w Gliwicach. - Patrząc na obecne realia ekonomiczne, zwłaszcza konieczność konkurowania pod względem kosztów z fabrykami koreańskimi, wydaje się, że optymalnym miejscem produkcji Chevroleta w Europie są właśnie Gliwice. Ale wiemy, że produkować Chevroleta, a najprawdopodobniej będzie to model Cruze, chciałaby każda fabryka w Europie. Trzeba więc będzie podjąć intensywne starania, aby przekonać władze GM do ulokowania tej produkcji właśnie u nas – dodaje Król.
INTERNETOWA PETYCJA

Wszyscy, którzy nie zgadzają się na wydłużenie wieku emerytalnego i chcą w tej sprawie ogólnokrajowego referendum, mogą ze strony referendumemerytalne.pl wysłać w tej sprawie petycję do premiera Donalda Tuska.
Na stronie referendumemerytalne.pl znajduje się specjalny formularz, za pomocą którego można wysłać mail na adres Kancelarii Premiera Rady Ministrów. Na podpis internautów czeka gotowa treść petycji do szefa rządu "Proszę o wstrzymanie prac nad ustawą o podniesieniu wieku emerytalnego do czasu przeprowadzenia ogólnokrajowego referendum w tej sprawie. Polacy mają prawo do wypowiedzenia się w tej sprawie." Do maila można też dołączyć własne uwagi w sprawie zmian w systemie emerytalnym.
RUSZA LEASING PRACOWNICZY

Trzy kwartały trwało opracowanie zasad leasingu nowych samochodów dla pracowników naszego zakładu. Pierwsze związkowe propozycje takiego systemu, oparte na doświadczeniach innych zakładów motoryzacyjnych, zostały przekazane dyrekcji 21 lutego. Jednak dopiero od początku grudnia pracownicy GMMP mogą korzystać z oferty leasingowej.
Dostępne są w niej dwa modele samochodów: 1.2 Corsa Enjoy oraz Astra 4 HB 1.6 Enjoy, natomiast okres leasingu określony został na 6 miesięcy i maksymalnie 7000 km. Opłata (rata) leasingowa została ustalona na poziomie 500 zł za Corsę oraz 650 zł za Astrę. Warty podkreślenia jest fakt, że obejmuje ona również pełne ubezpieczenie (OC/AC) samochodu.
Uprawnionymi do skorzystanie z tej oferty są pracownicy GMMP, GMP, Ispol (Isuzu Motors Polska) zatrudnieni dłużej niż 6 miesięcy. Każda osoba ma możliwość leasingu tylko jednego auta, które może być jednak również użytkowane przez członków najbliższej rodziny. Cały program, którego wszelkie szczegóły dyrekcja ma ogłosić na początku grudnia, będzie na razie obowiązywać pilotażowo do końca marca 2012. Jeśli jednak się sprawdzi, zostanie przedłużony.
BEZ ZWOLNIEŃ

Nie ma intencji, ani planów zwalniania pracowników GMMP – zapowiedział Karl-Friedrich Stracke, prezes Opel/Vauxhall podczas spotkania z przedstawicielami międzyzakładowej Solidarności GMMP w Gliwicach.
Odpowiadając na związkowe pytanie dotyczące planów produkcyjnych Karl-Friedrich Stracke wyjaśnił, że krótkoterminowym rozwiązaniem było by przesunięcie produkcji Astry IV HB z Rüsselsheim do Gliwic, o co nasz związek wielokrotnie i od dłuższego czasu zabiega na arenie międzynarodowej. Natomiast długoterminowym rozwiązaniem dla naszego zakładu jest uzupełnienie oferty produkcyjnej dodatkowymi projektami m.in. Chevroleta Cruze. Wprowadzenia modeli tej marki do produkcji w zakładach Opel/Vauxhall postuluje Europejska Rada Pracownicza (EEF), która jednocześnie domaga się, aby w naszych fabrykach powstawały modele kierowane na europejski rynek, m.in. Antara, Small SUV, Agila i Ampera.
Nabiera to szczególnego znaczenia w sytuacji prognozowanego na 2012 spadku sprzedaży nowych samochodów w Europie. Szacunki ekspertów mówią, że unijny rynek skurczy się do 12,5 mln aut rocznie.
Ponadto rozważając potrzebę zapewnienia stabilności zatrudnienia załogi GMMP prezes Opel/Vauxhall dodał, że przewidywane jest, kierowanie pracowników z Gliwic do wspierania uruchamiania produkcji nowych modeli w innych zakładach koncernu.
SILNIEJSZY GŁOS

Dwa dodatkowe mandaty otrzymała Polska w strukturach Europejskiej Rady Pracowników (EEF) Opel/Vauxhall. Przedstawiciel Solidarność GMMP znalazł się również w składzie jej prezydium. Tym samym zdecydowanie wzrosła nasza pozycja podczas europejskich negocjacji.
Nowymi reprezentującymi Polskę członkami EEF Opel/Vauxhall zostali Mariusz Król, przewodniczący NSZZ Solidarność GMMP oraz Jacek Urbańczyk, szefujący Solidarności w tyskim Ispolu (Isuzu Motors Polska). Do poważnych zmian doszło jednocześnie we władzach EEF Opel/Vauxhall. Na miejsce odchodzącego na emeryturę Klausa Franza nowym przewodniczącym EEF został Wolfgang Schäfer-Klug, przewodniczący Rady Pracowników w Rüsselsheim. Jego zastępcą wybrano Johna Fetherstona z Ellesmere Port, natomiast do Prezydium EEF Opel/Vauxhall wszedł nasz przedstawiciel Robert Potempa, członek władz międzyzakładowej Solidarności GMMP.
NADCHODZI TRUDNY ROK

Plany produkcyjne na najbliższe lata oraz obecna sytuacja Opla/Vauxhall były głównymi tematami kolejnego spotkania Europejskiej Rady Pracowników (EEF), które odbyło się 29-30 listopada 2011 w Rüsselsheim.
Jako bardzo trudną ocenił sytuację na europejskim rynku motoryzacyjnym Karl-Friedrich Stracke, prezes Opel/Vauxhall. Prognozy sprzedaży na przyszły rok powodują, że będziemy musieli w 2012 działać w trudnych warunkach, wynikających głównie z nadmiaru mocy produkcyjnych oraz dużej presji cenowej.
Najtrudniejsza sytuacja jest obecnie w Saragossie oraz u nas w Gliwicach. Plany produkcyjne na przyszły rok dla GMMP zakładają ok. 151 tys. samochodów, a to jest niestety za mało dla zapewnienia pracy wszystkim pracownikom GMMP oraz Adecco/Work Service. Dlatego z determinacją na forum europejskim walczymy o każdy samochód, który mógłby być produkowany w Gliwicach. Przekonujemy przedstawicieli pracowników z innych krajów do zgody na przesunięcie dodatkowej (ponad wynikającą z MoU) części produkcji Astry IV 5DR z Rüsselsheim do Gliwic. Jesteśmy przekonani, że jest to możliwe, ale Zarząd GME musi spełnić żądanie EEF o wprowadzenie do produkcji w europejskich zakładach modeli Chevroleta.