Nawigacja

Aktualnie online

-> Gości online: 15

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 60
-> Najnowszy użytkownik: wojtek

Ostatnie artykuły

Polecamy

Tygodnik Sląsko Dąbrowski

Tygodnik Solidarność

Krewniacy

Grosik

Fundacja Kolosy

Zobacz statystyki

Twój adres IP

3.145.151.116

Ostatnie zdjęcie

Przetłumacz stronę


Losowe zdjęcie

Najczęściej czytane

Najchętniej pobierane

Powitanie

ZAPROSZENIA DO ?LˇSKIEGO WESOŁEGO MIASTECZKA

W ?l?skim Wesołym Miasteczku każdy znajdzie co? dla siebie: jest beczka ?miechu, gabinet krzywych luster czy Gwiazda Duża (wcze?niej nazywana Diabelskim Młynem) - największa karuzela w kraju! I wspomniany już rollercoaster - przejazd nim trwa około 1 min 40 sekund, przy prędko?ci 60 kilometrów na godzinę!

CENY dla członków zwi?zku:
- Zaproszenia indywidualne w cenie 35,00 zł.
- Zaproszenia rodzinne 2+2 w cenie 110,00 zł.
Odbiór zaproszeń (płatne przy odbiorze) w biurze w budynku G-5 (parter), czynne w godz. 725 – 1550 tel. wew. 9209 oraz 2333

PŁACISZ RAZ JE?DZISZ CAŁY CZAS

AS(TRA) W TALII

Negocjowanie porozumienia tym się różni od ?lepego uporu, że wymaga umiejętno?ci osi?gania kompromisów. Często trudnych. Nie inaczej było podczas uzgodnień udziału produkcji między europejskimi zakładami Opla. Uzyskanie wolumenu produkcji pozwalaj?cej na przywrócenie trzeciej zmiany i stabiln? pracę wymagało zgody na przesunięcie produkcji Zafiry II (chodziło o 6 tys. aut) do innej fabryki koncernu. W zamian Gliwice, dzięki wynegocjowanemu przez Solidarno?ć porozumieniu, uzyskały pisemne gwarancje pracy na trzy zmiany do końca 2014 oraz wył?czno?ć na produkcję Astry IV w wersji trzy- i czterodrzwiowej, a także odpowiednio wyższy wolumen pięciodrzwiowej Astry IV. Ma on w 2011 wynie?ć 75-80 proc. całkowitej produkcji tej wersji, a w latach kolejnych zapewniać stabiln? pracę na trzy zmiany. Warto przy tym pamiętać, że Astra IV to nowy model i to z ciesz?cego się największym zainteresowaniem klientów segmentu C.

To wła?nie dzięki produkcji nowej Astry oraz skutecznym argumentom przedstawicieli naszego zwi?zku, Mariusza Króla i Roberta Potempy, zarówno na forum europejskim, jak i w bezpo?rednich rozmowach z Nickiem Reilly’m, szefem GME, trzecia zmiana w naszym zakładzie została przywrócona. Tak, jak Zafira II był mocn? kart? naszego zakładu w minionych latach (dlatego wówczas tak o ni? walczyli?my), tak teraz asem została Astra IV. Dzięki zaangażowaniu Solidarno?ci GMMP nowy model okazał się jednocze?nie atutem gwarantuj?cym całej załodze stabilne zatrudnienie.

SIŁA W SOLIDARNO?CI

Problemowi obrony miejsc pracy przed zagrożeniami wynikaj?cymi z globalizacji i zwi?zanego z ni? przenoszenia produkcji po?więcone było seminarium zorganizowane w Katowicach przez Fundację Eberta i ?l?sko-D?browsk? Solidarno?ć. W debacie obok zwi?zkowców z Polski i Niemiec wzięli udział również naukowcy oraz przedstawiciele organizacji pracodawców.

Mówcy byli zgodni, że największe znaczenie dla obrony miejsc pracy oraz zwalczania dumpingu socjalnego – czyli przenoszenia produkcji do krajów, w których nie s? przestrzegane podstawowe prawa pracownicze – ma solidarne działanie zwi?zków zawodowych na forum międzynarodowym. Jako przykład takich skutecznych działań, chroni?cych interesy załogi i firmy, dawano Europejskie Forum Pracownicze (EEF) GM, w którym aktywnie uczestnicz? przedstawiciele Solidarno?ci GMMP.

foto
Mariusz Król (pierwszy z lewej), przewodnicz?cy Solidarno?ci GMMP podczas katowickiego seminarium. Obok prof. Hennig Klodt z Instytutu ?wiatowej Gospodarki w Kiel i Knut Dethlefsen, szef biura Fundacji Eberta w Warszawie.

RODZINNY WYJAZD Z SOLIDARNO?CIˇ

Doskonale bawili się uczestnicy rodzinnej wycieczki do Inwałdu, zorganizowanej przez Solidarno?ć GMMP z okazji Dnia Dziecka. Dopisywały nie tylko humory, ale również słoneczna pogoda, ułatwiaj?c podziwianie w miniaturze zabytków architektonicznych z całego ?wiata. Najmłodsi nadw?tlone zwiedzaniem siły mogli dodatkowo wzmocnić słodkim upominkiem, otrzymanym z okazji swojego ?więta.

Pozwalaj?c? na obejrzenie ponad pół setki najbardziej znanych budowli podróż „dookoła ?wiata” w Inwałdzie wymaga spaceru po niespełna pięciohektarowym parku. Kilkadziesi?t kroków dzieli paryski Łuk Triumfalny od londyńskiego Big Bena, a niewiele więcej waszyngtoński Biały Dom od Wielkiego Sfinksa z Gizy. Niemal wszystkie makiety zostały zbudowane w skali 1:25 (inwałdzki Sfinks ma zatem, bagatela, trzy metry długo?ci i jest wysoki na blisko metr), co pozwala na porównanie skali poszczególnych zabytków. Wyj?tkami w parku „?wiat Marzeń” miniatury rzymskiej Bazyliki ?w. Piotra (skala 1:15) oraz wenecki Plac ?w. Marka z towarzysz?cymi budowlami (1:10), który z trzech stron otacza kanał wodny z gondolami. Dzieci cieszyły nie tylko miniatury sławnych budowli, ale również atrakcje lunaparku. Starsze wykazywał się odwag? na Młyńskim Kole lub Pirat Show, a na młodszych czekała gigantyczna piaskownica oraz 9-metrowa zjeżdżalnia Mama i Ja.

ZORGANIZOWANI MAJˇ LEPIEJ


JEST III ZMIANA

Tydzień wcze?niej niż pocz?tkowo planowano, w poniedziałek 10 maja, wznowiła w GMMP pracę trzecia zmiana. Tym samym zrealizowany został kolejny z punktów porozumienia uzgodnionego w grudniu ubiegłego roku przez zwi?zkowców z międzyzakładowej Solidarno?ci z Reinaldem Hobenem, dyrektorem ds. produkcji GME. Szczególnie ważne jest to, że przywrócenie trzeciej zmiany oznaczało reaktywowanie miejsc pracy i to w sytuacji, gdy Opel generalnie zmniejsza zatrudnienie, czego najlepszym przykładem s? losy fabryki w Antwerpii. Obecnie zatrudniono dodatkowo w naszym zakładzie 630 nowych pracowników. Na razie za po?rednictwem agencji pracy tymczasowej.

Dalszy rozwój GMMP zwi?zany jest z wielko?ci? produkcji nowej Astry, która okazała się rynkowym szlagierem. Już w kwietniu poziom zamówień przekroczył 100 tys. pojazdów, ale należy pamiętać, że Astra IV wytwarzana jest również w brytyjskim Ellesmere Port. Dlatego też przedstawiciele Solidarno?ci na forum międzynarodowym, podczas rozmów na temat podziału produkcji między europejskie fabryki, walcz? dosłownie o każdy samochód tego modelu. Kolejne spotkanie Europejskiej Rady Zakładowej (EEF) GM w tej sprawie odbędzie się 19 maja.

REGIONALNE MOTO-ZMIANY

Delegacji reprezentuj?cym 18 organizacji zwi?zkowych i ponad dwa razy więcej firm zadecydowali, że Arkadiusz Malatyński, zakładowy społeczny inspektor pracy z gliwickiego GMMP będzie przez najbliższe cztery lata szefował Regionalnej Sekcji Przemysłu Motoryzacyjnego ?l?sko-D?browskiej Solidarno?ci. Poparło go 24 z 33 głosuj?cych. Wyborcz? rywalk? naszego zakładowego SIP-owca była Izabela Będkowska, przewodnicz?ca Solidarno?ci Bitron Poland. Szefuj?ca sekcji motoryzacyjnej przez ostatni rok Wanda Stróżyk (Fiat Auto Poland) zrezygnowała z kandydowania.

Arkadiusz Malatyński jest drugim przedstawicielem międzyzakładowej Solidarno?ci GMMP, kieruj?cym pracami regionalnej moto-sekcji. W latach 2006-09 przewodniczył jej Sławomir Ciebiera. – Cieszy szybki rozwój nie tylko zwi?zkowej branży motoryzacyjnej, która systematycznie zwiększa swoje szeregi – mówił do delegatów Piotr Duda, przewodnicz?cy ?l?sko-D?browskiej Solidarno?ci. – Pod względem liczebno?ci jeste?cie już drug?, po górnikach, sekcj? w naszym regionie. Wyprzedzili?cie hutników.
Wygenerowano w sekund: 0.06
8,203,459 unikalne wizyty