Nawigacja

Aktualnie online

-> Gości online: 2

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 63
-> Najnowszy użytkownik: wojtek

Ostatnie artykuły

Polecamy

Tygodnik Sląsko Dąbrowski

Tygodnik Solidarność

Krewniacy

Grosik

Fundacja Kolosy

Zobacz statystyki

Twój adres IP

3.80.5.103

Ostatnie zdjęcie

Przetłumacz stronę


Losowe zdjęcie

Najczęściej czytane

Najchętniej pobierane

Powitanie

Witamy na stronie internetowej NSZZ "Solidarność" Stellantis Gliwice

Biuro Organizacji Międzyzakładowej znajduje się w budynku G-5 parter
44-121 Gliwice ul. Adama Opla 1

tel. 32 270 92 09
tel. wew. 192 09
tel. wew. 173 33
tel. 728 417 333

biuro@solidarnosc-stellantis.pl

Przewodniczący: Mariusz KRÓL tel. 530 991 104

Wiceprzewodniczący: Franciszek SZYMURA tel. 530 993 103

Zakładowy SIP: Marian KAIM tel. 530 037 075 m.kaim-sip@outlook.com

Nawigacja

Zmagania z upałem na lakierni

Poprawiona, zwiększona wentylacja hali produkcyjnej, dodatkowa 10-minutowa przerwa w pracy oraz kierowanie wszystkich karoserii przez bufor celem ich wychłodzenia – to najważniejsze zmiany wprowadzone na wydziale Lakierni w wyniku interwencji społecznych inspektorów pracy.

Przypomnijmy: od maja pracownicy lakierni uskarżali się na wysokie temperatury na stanowiskach pracy, sięgające często ponad 30°C (do nawet 34°C). Szerzej pisaliśmy o tym problemie w MOPLIKu 04/2018. Jednocześnie skuteczną interwencję w tej sprawie podjęła społeczna inspekcja pracy, której celem jest zapewnienie wszystkim pracownikom bezpiecznych, higienicznych i ergonomicznych warunków pracy.

Przede wszystkim zamontowano dodatkowe wentylatory dachowe, zaś w dotychczasowych podniesiono szybkość pracy. Ponadto zmieniono nastawy tzw. wartości zadanej wszystkich wentylatorów, tym samym obniżając temperaturę tzw. wody lodowej w systemie chłodzenia.

Dodatkowo wentylacja produkcyjna, znacznie wydajniejsza od serwisowej, była załączana godzinę wcześniej niż dotychczas – czyli o godz. 4.30 przed pierwszą, poranną zmianą. Społeczni inspektorzy pracy zwracali przy tym uwagę, że wentylacja powinna być włączona nie tylko gdy odbywa się produkcja, ale także gdy prowadzone są na wydziale inne prace, na przykład serwisowe. Okazało się bowiem, że choć zarówno kabiny lakiernicze jak i Paint-mix’y mają dwa tryby wentylacji (produkcyjny oraz serwisowy) to zdarzało się, że pracownicy firmy Leadec pracowali w kabinach z wyłączoną wentylacją, Ponoć dlatego, że „lakiernia nie wiedziała, że takie osoby tam przebywają”. W tym miejscu samo nasuwa się pytanie, kto zlecił tym pracownikom zadania serwisowe w kabinach lakierniczych?

Najwyraźniej zabrakło tu właściwej informacji i komunikacji, podobnie jak w przypadku braku pod koniec maja 2018 napojów regeneracyjnych na poziomach 0 m oraz 10 m. Jak wyjaśnił kierownik Tadeusz Gębal „brak wody był natury organizacyjnej, a nie formalnej”, czyli mówiąc prosto nie miał jej kto przynieść na miejsce. Szczęśliwie obecnie takiego problemu nie ma.

Jako, że gorące karoserie opuszczające kabiny lakiernicze zarówno stanowią czynnik podnoszący temperaturę na stanowiskach pracy, jak również – ze względu na swoją temperaturę – utrudniają kontrolę jakości podjęta została decyzja, aby wszystkie karoserie poruszały się przez bufor, bez względu na zapełnienie linii. Daje to dodatkowe 10 minut na ich, przy najmniej częściowe, wychłodzenie.

Ponadto społeczna inspekcja pracy zawnioskowała o dodatkową przerwę dla pracowników, w sytuacji, gdy temperatury przekroczą 28°C. Pięć dni później pracodawca wprowadził dodatkową 10-minutową przerwę produkcyjną dla pracowników EMS na spawalni i lakierni przy temperaturach powyżej wspomnianych 28°C.



Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
HTML:
Facebook - Lubię To:


Ostatnio dodane artykuły

Tytuł Kategoria Autor Obejrzeń Data
Gdzie porozumienie? Krzywym Okiem czyli komentarze Mr Solidarka admin 2720

Zawarcia porozumienia gwarantującego wszystkim pracownikom OMP Gliwice przejęcie przez powstający zakład PSA Manufacturing Poland z zachowaniem ciągłości zatrudnienia oraz warunków pracy i płacy oraz uzgodnienie regulaminów: pracy i wynagradzania mających obowiązywać w nowym zakładzie niezmiennie domagają się związki zawodowe. Dyrekcja nie chce o tym nawet ....

Zagrożenie wreszcie usuwane Społeczna Inspekcja Pracy admin 3103

Społeczni inspektorzy pracy OMP Gliwice w tym roku kolejny raz zwrócili uwagę na ciągły brak procedury postępowania w przypadku konieczności wejścia na windę przenośnika na stacji „Comau” do środka karoserii w celu usuwania awarii na bramach lub poprawy poprzeczek dachowych. Ciągły brak jest przy tym mocno łagodnym określeniem, gdyż problem po raz pierwszy został zgłoszony w marcu 2016, czyli niemal cztery lata temu! ....

FCP do uzgodnienia! Krzywym Okiem czyli komentarze Mr Solidarka admin 3375

Kolejny już raz międzyzakładowa NSZZ Solidarność OMP Gliwice zwróciła się do pracodawcy o niezwłoczne uzgodnienie, zgodnie z wymogami Kodeksu pracy, zasad, kryteriów i wysokości premii FCP. Na konieczność uzgodnienia ze związkami zawodowymi zasad nabywania prawa i wypłacania FCP wskazała również Państwowa Inspekcja Pracy w wystąpieniach po kontroli ....

Gdy temperatura w hali przekracza 28 stopni... Na problemy ... Solidarność admin 3266

Fala afrykańskich – dosłownie, gdyż spowodowana masami powietrza znad Sahary – upałów spowodowała, że temperatura w halach naszego zakładu sięgała 36°C. W takich warunkach szwankować zaczęły maszyny – przykładowo w piecu do podgrzewania wiązek na montażu głównym wytapiało się wygłuszenie. Towarzyszyło temu efektowne dymienie oraz zapach palącej się ....

Ważna jakość pracy Krzywym Okiem czyli komentarze Mr Solidarka admin 3499

Pojawiające się ostatnio coraz liczniej na linii produkcyjnej osoby zatrudnione przez firemki zewnętrzne – do tego zazwyczaj na umowę-zlecenie (nie bez przyczyny nazywanej „śmieciówką”) – nie tylko zajmują miejsca pracownikom OMP Gliwice. Dodatkowo nie gwarantując odpowiedniej jakości i efektywności pracy obniżają wskaźniki ....

Wygenerowano w sekund: 0.11
5,187,009 unikalne wizyty