Nawigacja

Aktualnie online

-> Gości online: 4

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 63
-> Najnowszy użytkownik: wojtek

Ostatnie artykuły

Polecamy

Tygodnik Sląsko Dąbrowski

Tygodnik Solidarność

Krewniacy

Grosik

Fundacja Kolosy

Zobacz statystyki

Twój adres IP

3.80.5.103

Ostatnie zdjęcie

Przetłumacz stronę


Losowe zdjęcie

Najczęściej czytane

Najchętniej pobierane

Powitanie

Witamy na stronie internetowej NSZZ "Solidarność" Stellantis Gliwice

Biuro Organizacji Międzyzakładowej znajduje się w budynku G-5 parter
44-121 Gliwice ul. Adama Opla 1

tel. 32 270 92 09
tel. wew. 192 09
tel. wew. 173 33
tel. 728 417 333

biuro@solidarnosc-stellantis.pl

Przewodniczący: Mariusz KRÓL tel. 530 991 104

Wiceprzewodniczący: Franciszek SZYMURA tel. 530 993 103

Zakładowy SIP: Marian KAIM tel. 530 037 075 m.kaim-sip@outlook.com

Nawigacja

Spaliny bez filtra

Nie tylko intensywnie wyczuwalne, ale również dobrze widoczne spaliny samochodowe w rejonie SLAT-DVT na montażu głównym sprawiły, że po przeprowadzonym tam przeglądzie warunków pracy społeczni inspektorzy pracy zgłosili sporo zaleceń dotyczących konieczności zapewnienie odpowiedniej wentylacji, wymagających podjęcia działań technicznych (odciągi, filtry), jak i organizacyjnych.

Zgodnie z przeprowadzonymi w kwietniu 2016 badaniami środowiskowymi, w których uczestniczyła Państwowa Inspekcja Pracy, wszystkie samochody w włączonymi silnikami podczas testów w hali produkcyjnej na obszarze SLAT-DVT powinny mieć zainstalowane odciągi lub przy najmniej przenośne filtry. W praktyce bywało różnie, dlatego też społeczna inspekcja pracy zmuszona była stanowczo przypomnieć o konieczności pełnego przestrzegania tych zasad.

Tu jednak pojawia się kwestia odpowiedniej ilości sprawnych odciągów NORFI. Powinno być ich dwanaście i tyle też zostało zainstalowanych, jednak sprawnie działających jest zazwyczaj mniej. W czasie przeglądu dostępnych i sprawnych odciągów było jedynie siedem. Tydzień później już jedenaście, ale na brakujące trzeba czekać – konieczne są wymiany poduszek pneumatycznych, co zajmuje sporo czasu. Zwłaszcza, gdy tych poduszek zabraknie w magazynie. Jak wyjaśniał pracodawca częste uszkodzenia poduszek pneumatycznych, będących elementem łączącym odciągu, wynikają z ich niedostosowania do kształtu rury wydechowej w nowej Astrze V. Efekt – kołnierze poduszek dziurawione są przez końcówkę wydechu.

Niestety jednocześnie nie lepsza jest sytuacja z filtrami przenośnymi, których końcówki nie zapewniają pewnego mocowania do rury wydechowej i co jakiś czas spadają, ulegając uszkodzeniu. Na kilka takich zdefektowanych urządzeń trafili też społeczni inspektorzy pracy, choć w ciągu ubiegłego roku wymieniono 16 zniszczonych filtrów przenośnych oraz dodatkowo 133 zapchane wkłady do nich.

Sporo, ale trzeba pamiętać, że chodzi o urządzenia mające chronić pracowników wykonujących swoje obowiązki w mocno zanieczyszczonym spalinami środowisku pracy. Tymczasem podczas przeglądu na SLAT-DVT wiele testowanych samochodów, szczególnie dostarczanych z obszaru napraw, nie miało założonych filtrów. Przy ilości związków rakotwórczych w spalinach to już ostra gra zdrowiem.



Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
HTML:
Facebook - Lubię To:


Ostatnio dodane artykuły

Tytuł Kategoria Autor Obejrzeń Data
Gdzie porozumienie? Krzywym Okiem czyli komentarze Mr Solidarka admin 2719

Zawarcia porozumienia gwarantującego wszystkim pracownikom OMP Gliwice przejęcie przez powstający zakład PSA Manufacturing Poland z zachowaniem ciągłości zatrudnienia oraz warunków pracy i płacy oraz uzgodnienie regulaminów: pracy i wynagradzania mających obowiązywać w nowym zakładzie niezmiennie domagają się związki zawodowe. Dyrekcja nie chce o tym nawet ....

Zagrożenie wreszcie usuwane Społeczna Inspekcja Pracy admin 3102

Społeczni inspektorzy pracy OMP Gliwice w tym roku kolejny raz zwrócili uwagę na ciągły brak procedury postępowania w przypadku konieczności wejścia na windę przenośnika na stacji „Comau” do środka karoserii w celu usuwania awarii na bramach lub poprawy poprzeczek dachowych. Ciągły brak jest przy tym mocno łagodnym określeniem, gdyż problem po raz pierwszy został zgłoszony w marcu 2016, czyli niemal cztery lata temu! ....

FCP do uzgodnienia! Krzywym Okiem czyli komentarze Mr Solidarka admin 3374

Kolejny już raz międzyzakładowa NSZZ Solidarność OMP Gliwice zwróciła się do pracodawcy o niezwłoczne uzgodnienie, zgodnie z wymogami Kodeksu pracy, zasad, kryteriów i wysokości premii FCP. Na konieczność uzgodnienia ze związkami zawodowymi zasad nabywania prawa i wypłacania FCP wskazała również Państwowa Inspekcja Pracy w wystąpieniach po kontroli ....

Gdy temperatura w hali przekracza 28 stopni... Na problemy ... Solidarność admin 3266

Fala afrykańskich – dosłownie, gdyż spowodowana masami powietrza znad Sahary – upałów spowodowała, że temperatura w halach naszego zakładu sięgała 36°C. W takich warunkach szwankować zaczęły maszyny – przykładowo w piecu do podgrzewania wiązek na montażu głównym wytapiało się wygłuszenie. Towarzyszyło temu efektowne dymienie oraz zapach palącej się ....

Ważna jakość pracy Krzywym Okiem czyli komentarze Mr Solidarka admin 3499

Pojawiające się ostatnio coraz liczniej na linii produkcyjnej osoby zatrudnione przez firemki zewnętrzne – do tego zazwyczaj na umowę-zlecenie (nie bez przyczyny nazywanej „śmieciówką”) – nie tylko zajmują miejsca pracownikom OMP Gliwice. Dodatkowo nie gwarantując odpowiedniej jakości i efektywności pracy obniżają wskaźniki ....

Wygenerowano w sekund: 0.11
5,186,859 unikalne wizyty