Nawigacja

Aktualnie online

-> Gości online: 5

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 60
-> Najnowszy użytkownik: wojtek

Ostatnie artykuły

Polecamy

Tygodnik Sląsko Dąbrowski

Tygodnik Solidarność

Krewniacy

Grosik

Fundacja Kolosy

Zobacz statystyki

Twój adres IP

3.145.17.126

Ostatnie zdjęcie

Przetłumacz stronę


Losowe zdjęcie

Najczęściej czytane

Najchętniej pobierane

Powitanie

Nawigacja

Jedność i solidarność

Wyzwaniom stojącymi przed związkami zawodowymi w globalnej gospodarce poświęcona była czwarta sesja seminarium „Oddolna solidarność pracowników”, będącego europejskim projektem, którego partnerami obok NSZZ Solidarność i IG-Metall są m.in. Uniwersytet w Bochum oraz fundacje: imienia Fridricha Ebertha i imienia Otto Brennera.

Podczas tegorocznego spotkania, w którym wzięli udział zarówno aktywni działacze związkowi, jak również naukowcy oraz eksperci zwracano przede wszystkim na ważną społeczną i przedstawicielską rolę związków zawodowych oraz znaczenie ich świadomego, przemyślanego, a przede wszystkim solidarnego działania na rzecz dobra wspólnego. Biorący udział w dyskusji eksperci zwracali przede wszystkim uwagę na kwestie „krzywienia” – czyli wybiórczego przekazywania – informacji przez zarządy różnych szczebli, prowadzące do konfliktowania pracowników oraz przenoszenia konkurencji do wnętrza firm, skutkującego niepotrzebną konkurencją między poszczególnymi zakładami, które zaczynają ze sobą walczyć, a powinny współpracować.

Kolejnym zagrożeniem związanym z globalizacją jest nieustanna presja restrukturyzacyjna. Niestety często sprowadzająca się do zmian dla zmian. Tymczasem przynosi ona korzyści tylko, gdy jest sposobem na osiągnięcia celów, a nie celem samym w sobie. Nie zmiany organizacji pracy, a produkcja i rynki decydują o pozycji firmy. Tu niestety trzeba przypomnieć, że Opel cały czas jest marką europejską, a nie światową. Mimo pozostawania częścią globalnego koncernu, jakim jest GM, cały czas ograniczone są rynki na których sprzedawane są nasze samochody. Przykładowo z ważnych dla motoryzacji krajów tzw. BRIC jest tylko Rosja, podczas gdy praktycznie nie spotyka się opli w Brazylii, Indiach i Chinach, mających razem ponad trzy miliardy mieszkańców i odpowiednią liczne grono kierowców.



Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
HTML:
Facebook - Lubię To:


Wygenerowano w sekund: 0.05
8,113,996 unikalne wizyty