Nawigacja

Aktualnie online

-> Gości online: 6

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 60
-> Najnowszy użytkownik: wojtek

Ostatnie artykuły

Polecamy

Tygodnik Sląsko Dąbrowski

Tygodnik Solidarność

Krewniacy

Grosik

Fundacja Kolosy

Zobacz statystyki

Twój adres IP

18.116.89.8

Ostatnie zdjęcie

Przetłumacz stronę


Losowe zdjęcie

Najczęściej czytane

Najchętniej pobierane

Powitanie

Nawigacja

Umowy zobowiązują

Kryzysowe tendencje na rynkach motoryzacyjnych sprawiły, że szefostwo Opel/Vauxhall postawiło na krótkoterminową redukcję kosztów, dającą szansę na poprawę bieżącego wyniku finansowego. Jednak dla zapewnienia stabilnej rentowności oraz konkurencyjności niezbędne są działania o dłuższej perspektywie. Dlatego też Europejska Rada Zakładowa (EEF) Opel/Vauxhall cały czas prowadzi pertraktacje z zarządem odnośnie przyszłości Opla. Konieczny jest bowiem biznesplan, będący drogą zarówno do zysków, jak i stabilnego zatrudnienia.

Biorąc udział w tych rozmowach międzyzakładowa Solidarność zwraca uwagę i stanowczo podkreśla, że wszelkie nowe rozwiązania muszą być zgodne z obowiązującym do końca 2014 porozumieniem (memorandum of understanding – MoU). Gwarantuje ono utrzymanie poziomu zatrudnienia w Gliwicach oraz pracę na trzy zmiany. Po pierwsze zaciąganie nowych zobowiązań, nie może oznaczać przekreślenia wcześniejszych, a po drugie zapisy MoU nakładają na załogi poszczególnych zakładów obowiązek wypracowywania realnych oszczędności, z którego pracownicy GMMP w pełni się wywiązują. Tym samym wnosząc poważny wkład w osiągnięcie rentowności. Poszanowanie zapisów MoU wielokrotnie zapowiadał również Steve Girsky, wiceprezes GM .

Jest oczywiste, że osiągnięcie stabilnej rentowności oraz konkurencyjności każdej firmy można osiągnąć tylko dzięki współpracy z załogą, a nie jej kosztem. Dlatego zarówno EEF Opel/Vauxhall, jak i NSZZ Solidarność podkreślają, że szukanie oszczędności nie może ograniczać się tylko do pracowników i ich wynagrodzeń. Niezbędne jest również efektywniejsze wykorzystanie mocy produkcyjnych europejskich zakładów, przez lokalizację w nich produkcji zarówno wszystkich modeli Opla, a także innych marek GM (np. Chevroleta), ofensywna strategia marketingowa oraz otwarcia chłonnych pozaeuropejskich rynków dla marki Opel/Vauxhall.



Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
HTML:
Facebook - Lubię To:


Wygenerowano w sekund: 0.06
7,712,045 unikalne wizyty