Nawigacja

Aktualnie online

-> Gości online: 3

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 60
-> Najnowszy użytkownik: wojtek

Ostatnie artykuły

Polecamy

Tygodnik Sląsko Dąbrowski

Tygodnik Solidarność

Krewniacy

Grosik

Fundacja Kolosy

Zobacz statystyki

Twój adres IP

3.131.13.24

Ostatnie zdjęcie

Przetłumacz stronę


Losowe zdjęcie

Najczęściej czytane

Najchętniej pobierane

Powitanie

Nawigacja

Przyjęty biznes plan

Rada nadzorcza Opel AG w ostatni czwartek czerwca przyjęła biznes plan, który ma zwiększyć konkurencyjność firmy i doprowadzić ją do stabilnej rentowności, czyli mówiąc prosto zysków. Ostatecznie przewiduje on ulokowanie produkcji Astry NG (nowej generacji) w Gliwicach i Ellesmere Port. Następnego dnia biznes plan przedstawiono grupie ekonomicznej Europejskiej Rady Pracowników (EEF) Opel/Vauxhall, w której przedstawicielem Solidarności GMMP jest Robert Potempa.

Plan przywrócenia rentowności opiera się na czterech kluczowych obszarach działania. Pierwszym jest program inwestycyjny, zwiększający portfolio produktów (czyli liczbę modeli i ich opcji) marki Opel/Vauxhall, połączony z nową strategią sprzedaży. Zgodnie z zapowiedziami do 2014 inwestycje mają pochłonąć 11 mld euro, przy czym ta kwota obejmuje rozpoczęte już projekty (w tym 120 mln euro zainwestowane w Gliwicach). Drugi obszar związany jest z poprawą strategii marki, a trzeci ze zwiększeniem eksportu oraz ekspansją na nowe rynki. Dotychczas część rynków motoryzacyjnych była zamknięta dla Opla, aby nie konkurował na nich z innymi markami GM. Obecnie ograniczenia te mają zniknąć.

General Motors z całym przekonaniem wesprze Opla – zapowiedział Steve Girsky, wiceprezes GM, kierujący naszą firmą po dymisji Karla-Friedricha Stracke, szefa Opel/Vauxhall.

Czwartym obszarem przyjętego biznes planu ma być wykorzystanie synergii wynikającej z sojuszu GM z PSA Peugeot Citroën, pozwalający na ograniczenie kosztów materiałów, produkcji oraz prac rozwojowych. Pierwszym krokiem będzie – ogłoszone 2 lipca 2012, a wchodzące w życie w 2013 – przeniesienia większości logistyki GM w Europie do GEFCO, spółki zależnej koncernu PSA, należącej do liderów logistyki przemysłowej. Umowa z GEFCO dotyczy nie tylko marki Opel/Vauxhall, ale również Chevroleta i Cadillaca na rynkach europejskich i rosyjskim, a obejmuje m.in. dostawy materiałów oraz podzespołów do zakładów produkcyjnych, gotowych samochodów do sprzedaży, jak również transport części zamiennych do centrów dystrybucyjnych.

To pierwszy krok w realizacji korzyści z sojuszu z PSA – podkreśla Steve Girsky. – Wspólna logistyka przyniesie GM poprawę efektywności operacyjnej i oszczędności kosztów oraz pozwoli w pełni wykorzystać sprawdzoną wiedzę fachową GEFCO.

Taka współpraca logistyczna jest również w pełni zgodna z założeniami biznes planu marki Opel/Vauxhall, zgodnie z którym ma ona koncentrować się na swoich mocnych stronach, zapewniających stabilny wzrost, rozwój, rentowność oraz utrzymanie miejsc pracy nawet w trudnym otoczeniu rynkowym. Warto podkreślić, że biznes plan Opel/Vauxhall zakłada utrzymanie produkcji we wszystkich zakładach do 2017, kiedy to zamknięta może zostać – w przypadku braku dla niej nowego modelu – fabryka w Bochum. Takie rozwiązanie oznacza, że GM ma realny plan zwiększenia sprzedaży Opli lub też na szerszą skalę zamierza ulokować w europejskich zakładach produkcję, którejś ze swoich amerykańskich marek.



Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
HTML:
Facebook - Lubię To:


Wygenerowano w sekund: 0.06
7,677,549 unikalne wizyty