Nawigacja

Aktualnie online

-> Gości online: 1

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 60
-> Najnowszy użytkownik: wojtek

Ostatnie artykuły

Polecamy

Tygodnik Sląsko Dąbrowski

Tygodnik Solidarność

Krewniacy

Grosik

Fundacja Kolosy

Zobacz statystyki

Twój adres IP

18.191.93.18

Ostatnie zdjęcie

Przetłumacz stronę


Losowe zdjęcie

Najczęściej czytane

Najchętniej pobierane

Powitanie

Nawigacja

Dzielenie (nowej) Astry

Podział i lokalizacja produkcji Astry NG (nowej generacji) był tematem spotkania Europejskiej Rady Pracowników (EEF) Opel/Vauxhall z zarządem firmy, które odbyło się 8 maja 2012. Po rozważeniu wszystkich argumentów zaproponowano, aby nowy model był produkowany w dwóch zakładach. Tydzień później GM podał, że wybrano Gliwice i Ellesmere Port.

Zarząd reprezentowany m.in. przez prezesa Karla-Fridricha Stracke, wiceprezesa ds. produkcji Petera Thomma, dyrektora personalnego Holgera Kimmesa oraz dyrektora finansowego Marka N. Jamesa przedstawił, że zakładami, które mogą produkować Astrę NG są: Gliwice, Ellesmere Port, Rüsselsheim, Bochum i Eisanach, jednak realne szanse mają trzy pierwsze fabryki, które produkują obecną Astrę IV.

Wolfgang Schäfer-Klug szef EEF Opel/Vauxhall zachęcał do przyjęcia stanowiska, aby to właśnie trzy zakłady produkowały Astrę NG. Solidarność nie wyraziła zgody na takie rozwiązanie, gdyż doświadczenie pokazuje, że nie gwarantuje ono nikomu koniecznej stabilności produkcji i zatrudniania. Przypominaliśmy, że nasz związek wielokrotnie wskazywał na potrzebę wspólnego działania – będącego w globalnej gospodarce koniecznością – ale wyraźnie widać, że przy jednoczesnej produkcji Astry w trzech zakładach wolumen produkcji tego modelu wszędzie jest za mały. Zdecydowanie nie zgadzający się na produkcję Astry NG w dwóch zakładach Wolfgang Schäfer-Klug pytał o plany produkcji Chevroleta w Europie, zwracając uwagę, że wtedy znajdzie się wolumen Astry dla Rüsselsheim. Problem jednak w tym, że plany GM odnośnie Chevi cały czas nie są skonkretyzowane, ani tym bardziej wiążące i na obecnym etapie nie mogły być brane pod uwagę do kalkulacji wolumenu produkcji w europejskich zakładach.

Dlatego na razie zaproponowano lokalizację produkcji Astry NG w dwóch zakładach. Jednak jednocześnie EEF przygotował wystąpienie ze wspólnym wnioskiem zawierającym żądanie przedstawienia całościowego planu dla wszystkich zakładów Opel/Vauxhall w Europie, obejmującego wykorzystanie ich mocy produkcyjnych. Zarząd twierdzi, że trwa opracowywanie takich projektów dla wszystkich fabryk, ale decyzje w sprawie Astry trzeba podjąć już teraz – terminem granicznym miał być 18 maja 2012 – ze względu na wymogi przygotowania nowego modelu do produkcji.

Szefostwo Opel/Vauxhall chce nadal kontynuować rozmowy, jednak strona związkowa przypominała, że trwają one od dłuższego czasu i najwyższy czas powoli zamykać dyskusję i podejmować decyzję. Dlatego też EEF wystosował wniosek o wskazanie terminu kolejnego spotkania.



Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
HTML:
Facebook - Lubię To:


Wygenerowano w sekund: 0.04
7,677,530 unikalne wizyty