Nawigacja
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
+ Linki :
Aktualnie online
Ostatnie artykuły
Polecamy
Twój adres IP
Ostatnie zdjęcie
Przetłumacz stronę
Losowe zdjęcie
Najczęściej czytane
Urlop okolicznościow... | 37,785 |
Parasol ochrony prawnej | 21,014 |
Komisja Międzyzakładowa | 20,002 |
Grosik | 18,216 |
W 2010 roku Polacy k... | 18,009 |
Branża spożywcza | 17,024 |
Cierpliwy papier | 15,956 |
Paliwa, myjnie samoc... | 14,619 |
Ustawa o SIP | 14,148 |
Najchętniej pobierane
Plan pracy SIP 2008 | 5328 |
Drodzy pracownicy | 4445 |
M OPLIK 23 22.12.2005 | 3368 |
M OPLIK 21.02.2006 | 3074 |
Kodeks Pracy | 2908 |
Wiadomości 10.2007 | 2866 |
Wiadomości 11.2007 | 2577 |
M OPLIK 21 1.12.2005 | 2514 |
Wiadomości 11.2007_01 | 2507 |
Powitanie
Nie stój z boku, przyłącz się do Nas!!! Kliknij i pobierz deklarację członkowską.
Benefity dla członków związku.
Nawigacja
Plany na stół
Oceniając ubiegłoroczne wyniki oraz plany biznesowe Opel/Vauxhall przedstawiciele europejskich związków zawodowych podkreślają, że rozwiązania mające zapewnić trwałe podstawy ekonomiczne firmy muszą zostać wypracowane na podstawie istniejących umów społecznych oraz obowiązujących porozumień.
We wspólnym stanowisku Europejskiej Federacji Metalowców (EMF), Europejskiego Forum Pracowników (EEF) oraz organizacji związkowych działających w Opel/Vauxhall zwrócono uwagę, że to zarząd firmy razem z przedstawicielami pracowników musi stworzyć plan biznesowy odpowiadający trudnym ekonomicznie czasom opierając się na istniejących umowach. Regulują one m.in. podział produkcji oraz wykluczają do 2014 zamykanie zakładów, a w przypadku GMMP gwarantują także utrzymanie poziomu zatrudnienia.
– Ważne jest nie tylko obniżenie kosztów materiałów i produkcji, ale również rozszerzenie dostępu naszej marki do nowych rynków – zwraca uwagę Wolfgang Schäfer-Klug, przewodniczący EEF Opel/Vauxhall. – Aby wykorzystać maksymalnie możliwości produkcyjne europejskich zakładów, należy dokładnie przemyśleć zaplanowany przez GM import samochodów z innych regionów świata do Europy. Dobrym punktem wyjściowym dla dalszego rozwoju jest także rozszerzenie i odmłodzenie palety produktów Opla.
Dlatego w oparciu o istniejące umowy i porozumienia konieczne jest rozwinięcie przez Opel/Vauxhall długoterminowej zrównoważonej strategii, która pozwoli zarówno doprowadzić do wypracowania zysków, jak i wzmocnienia pozycji rynkowej marki.
– Po tym, jak Opel/Vauxhall przeżył największy kryzys w swojej historii, należy wypracować ambitną strategię, która opierać się będzie na nowych produktach i rozwoju rynku – dodaje Ulrich Eckelmann, sekretarz generalny EMF. – Perspektywy rynkowe nie mogą być celowo źle zaplanowane.
EEF domagając się pełnego respektowania porozumienia ramowego i lokalnych, przypomina, że wszelkie odstępstwa od tych regulacji możliwe będą dopiero po przedstawieniu przejrzystych i szczegółowych informacji dotyczących planowanej strategii koncernu oraz zaakceptowaniu tych planów przez stronę społeczną. Dotyczy to również przesuwania wolumenu bieżącej produkcji.
Po długich i trudnych negocjacjach, popartych mocnymi argumentami merytorycznymi Solidarności, uzgodniono na forum EEF, iż w 2012 wielkość wolumenu Astry IV 5DR wynosi dla GMMP nie średnio 27 proc., jak przewiduje porozumienie ramowe, lecz aż 45 proc. rocznej produkcji tego modelu. Od dłuższego czasu trwają również rozmowy, aby do Gliwic przesunąć kolejne 10 proc. produkcji pięciodrzwiowej Astry IV. Wejście w życie tych ustaleń wymaga jednak przedstawienia przez europejski zarząd jasnej i spójnej strategii biznesowej. Dlatego też, podejmowanie przez koncern jednostronnych decyzji, nie uzgodnionych ze stroną związkową, o przesunięciu części produkcji, może doprowadzić do zajęcia sztywnego stanowiska przez niemieckie związki zawodowe, a tym samym całkowicie zaprzepaścić starania Solidarności o dodatkowy wolumen dla GMMP.
Poleć ten artykuł | |
Podziel się z innymi: | |
HTML: | |
Facebook - Lubię To: |
|