Nawigacja

Aktualnie online

-> Gości online: 2

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 60
-> Najnowszy użytkownik: wojtek

Ostatnie artykuły

Polecamy

Tygodnik Sląsko Dąbrowski

Tygodnik Solidarność

Krewniacy

Grosik

Fundacja Kolosy

Zobacz statystyki

Twój adres IP

3.144.178.2

Ostatnie zdjęcie

Przetłumacz stronę


Losowe zdjęcie

Najczęściej czytane

Najchętniej pobierane

Powitanie

Nawigacja

Bez odwrotu

Podczas ostatniej kontroli obszarów działania MPC przez Społeczn? Inspekcję Pracy doszło do zdarzenia potencjalnie wypadkowego przy wyjeĽdzie z G-70. Na głowy (niemal dosłownie) inspektorów posypały się puste opakowania, które spadły podczas przejazdu przez „szybkozwijkę”, po czym lotem swobodnym zmierzały w stronę posadzki. Przyczyn? prawdopodobnie był zbyt wysoki i niestabilny załadunek.

Nie było to jedyne niedopatrzenie wykryte przez sipowców. W dalszym ci?gu na linie produkcyjn? trzeba ręcznie przepychać wózki waż?ce więcej niż dopuszczalne 450 kg, a na pulpitach wózków Dolly brak informacji o wezwaniach przekraczaj?cych dopuszczaln? masę. Jednocze?nie stan techniczny platform budzi znaczne zastrzeżenia. Wykryto m.in. uszkodzone gniazda dyszla, blokady rack’ów niczego nie zabezpieczaj?ce na zakrętach oraz zaczepów uniemożliwia poł?czenie z ci?gnikiem z pozycji kierowcy. Trzeba zatem ręcznie przyci?gać platformy do ci?gników. A nie każdy ma strongmanowskie zapędy i posturę Pudziana.

Być może przepychanie kilkusetkilogramowych ładunków ma być swoist? rozgrzewk?. W hali G-10 nie ma bowiem instalacji grzewczej, a w G-70 problemem jest utrzymanie stałej temperatury.

Poważne konsekwencje może natomiast mieć fatalne oznaczenie dróg ewakuacyjnych. W hali G-10 mog? one służyć do testów z orientacji, a w G-20 pod?wietlone oznaczenie drogi ewakuacyjnej prowadzi do wyj?cia zaklejonego czarn? foli? i zastawionego sprzętem transportowym! W przypadku zdarzenia wymagaj?cego szybkiej ewakuacji będzie tam można trenować skok przez wózki. Dyscyplinę wprawdzie nie olimpijsk?, ale mocno ekstremaln?, zwłaszcza w gęstym dymie. Wszystkim, którzy zaczn? przekonywać, iż w razie pożaru wózki się przepchnie warto przypomnieć, że podczas niedawnej tragedii w Kamieniu Pomorskim wyj?cie ewakuacyjne zastawiały rowery.

Przełożeni z MPC maj? w ci?gu 14 dni usun?ć niedoci?gnięcia i potencjalne zagrożenia wykryte przez społecznych inspektorów pracy.

Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
HTML:
Facebook - Lubię To:


Wygenerowano w sekund: 0.07
8,278,025 unikalne wizyty