Przetłumacz stronę
Losowe zdjęcie
Najczęściej czytane
![]() |
38,746 |
![]() |
21,709 |
![]() |
20,699 |
![]() |
18,775 |
![]() |
18,569 |
![]() |
17,595 |
![]() |
17,227 |
![]() |
15,177 |
![]() |
14,801 |
Najchętniej pobierane
![]() |
5509 |
![]() |
4474 |
![]() |
3523 |
![]() |
3103 |
![]() |
3047 |
![]() |
2893 |
![]() |
2605 |
![]() |
2540 |
![]() |
2530 |
Powitanie
Nie stój z boku, przyłącz się do Nas!!! Kliknij i pobierz deklarację członkowską.
Benefity dla członków związku.
Nawigacja
Skuteczni bo solidarni

Porozumienie dotyczy już następnej generacji samochodów Astra/Zafira i gwarantuje produkcję oraz stabilno?ć zatrudnienia przez cały okres wytwarzania tych modeli. Dokument ustala 3-zmianow? pracę w fabrykach produkuj?ca now? Astrę oraz niezbędne inwestycje. Co ważne wszystkie lokalne porozumienia, które były wynegocjowane przez rady pracowników i zwi?zki zawodowe w tych zakładach (np. dotycz?ce outsourcingu) stan? się czę?ci? tego porozumienia ramowego. Tym samym, dzięki solidarnemu działaniu zwi?zków zawodowych w poszczególnych krajach nie ma już mowy o „konkursach piękno?ci” i wymuszaniu ustępstw socjalnych w zamian za przydzielenie nowego modelu. Załogi europejskich fabryk GM nie pozwalaj? już się dzielić. Nie ma też zgody na maksymalizowanie zysków kosztem pracowników.
Jednocze?nie porozumienie ramowe gwarantuje fabryce w Antwerpii, która nie została wybrana dla następnej generacji Astry produkcji dwóch nowych modeli nowej generacji SUV i utrzymanie obecnej wielko?ci produkcji (ok. 120 tys. aut rocznie). Będzie to jedyny zakład produkuj?cy nowe modele SUV w Europie. Tym samym EEF GM Europe zdołało osi?gn?ć swój najważniejszy cel negocjacyjny – nie będzie żadnych zamknięć fabryk i żadnych zwolnień grupowych. Zapewnienie produkcji wszystkim zakładom z grupy Delta jest też wyraĽnym sygnałem przeciwko przenoszeniu produkcji do Azji. – Europejska reprezentacja pracownicza zdała egzamin z solidarno?ci. Walcz?c o fabrykę w Antwerpii nie zapomniano o innych zakładach – mówi Sławomir Ciebiera, przewodnicz?cy Solidarno?ci GMMP. – Tym samym sukces odnie?li wszyscy pracownicy, którym zapewniono stabilno?ć zatrudnienia.
Należy podkre?lić, że dokumentu daj?cego gwarancje chociażby zbliżone do zapisów Europejskiego porozumienia ramowego praktycznie nie można wynegocjować na poziomie poszczególnych zakładów. Żadna z lokalnych dyrekcji nie może bowiem zagwarantować ani stabilno?ci produkcji, ani zwi?zanej z ni? stabilno?ci zatrudnienia. W jednym i drugim przypadku decyzje zapadaj? bowiem w centrali GM Europe.
Poleć ten artykuł | |
Podziel się z innymi: |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
HTML: | |
Facebook - Lubię To: |
|