Nawigacja
+ Artykuły :
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
+ Linki :
- Europejskie Forum Pracowników
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
- Akty prawne
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
+ Linki :
Aktualnie online
Ostatnie artykuły
Polecamy
Twój adres IP
18.222.92.56
Ostatnie zdjęcie
Przetłumacz stronę
Losowe zdjęcie
Najczęściej czytane
Urlop okolicznościow... | 37,785 |
Parasol ochrony prawnej | 21,014 |
Komisja Międzyzakładowa | 20,002 |
Grosik | 18,216 |
W 2010 roku Polacy k... | 18,009 |
Branża spożywcza | 17,024 |
Cierpliwy papier | 15,956 |
Paliwa, myjnie samoc... | 14,619 |
Ustawa o SIP | 14,148 |
Najchętniej pobierane
Plan pracy SIP 2008 | 5328 |
Drodzy pracownicy | 4445 |
M OPLIK 23 22.12.2005 | 3368 |
M OPLIK 21.02.2006 | 3074 |
Kodeks Pracy | 2908 |
Wiadomości 10.2007 | 2866 |
Wiadomości 11.2007 | 2577 |
M OPLIK 21 1.12.2005 | 2514 |
Wiadomości 11.2007_01 | 2507 |
Powitanie
Nie stój z boku, przyłącz się do Nas!!! Kliknij i pobierz deklarację członkowską.
Benefity dla członków związku.
Nawigacja
Skuteczni bo solidarni
Gwarancje produkcji dla zakładów GM w Gliwicach, brytyjskim Ellesmere Port, niemieckim Bochum i szwedzkim Trollhattan na kilka najbliższych lat oraz wykluczenie jakichkolwiek zwolnień grupowych czy też przymusowych w tych fabrykach zawiera Europejskie porozumienie ramowe dotycz?ce długoterminowego zabezpieczenia fabryk Astry podpisane 29 kwietnia przez Carla-Petera Fostera, prezesa GM Europe oraz Klausa Franza i Rudiego Kennesa szefów Europejskiego Forum Pracowniczego (EEF) GM Europe.
Porozumienie dotyczy już następnej generacji samochodów Astra/Zafira i gwarantuje produkcję oraz stabilno?ć zatrudnienia przez cały okres wytwarzania tych modeli. Dokument ustala 3-zmianow? pracę w fabrykach produkuj?ca now? Astrę oraz niezbędne inwestycje. Co ważne wszystkie lokalne porozumienia, które były wynegocjowane przez rady pracowników i zwi?zki zawodowe w tych zakładach (np. dotycz?ce outsourcingu) stan? się czę?ci? tego porozumienia ramowego. Tym samym, dzięki solidarnemu działaniu zwi?zków zawodowych w poszczególnych krajach nie ma już mowy o „konkursach piękno?ci” i wymuszaniu ustępstw socjalnych w zamian za przydzielenie nowego modelu. Załogi europejskich fabryk GM nie pozwalaj? już się dzielić. Nie ma też zgody na maksymalizowanie zysków kosztem pracowników.
Jednocze?nie porozumienie ramowe gwarantuje fabryce w Antwerpii, która nie została wybrana dla następnej generacji Astry produkcji dwóch nowych modeli nowej generacji SUV i utrzymanie obecnej wielko?ci produkcji (ok. 120 tys. aut rocznie). Będzie to jedyny zakład produkuj?cy nowe modele SUV w Europie. Tym samym EEF GM Europe zdołało osi?gn?ć swój najważniejszy cel negocjacyjny – nie będzie żadnych zamknięć fabryk i żadnych zwolnień grupowych. Zapewnienie produkcji wszystkim zakładom z grupy Delta jest też wyraĽnym sygnałem przeciwko przenoszeniu produkcji do Azji. – Europejska reprezentacja pracownicza zdała egzamin z solidarno?ci. Walcz?c o fabrykę w Antwerpii nie zapomniano o innych zakładach – mówi Sławomir Ciebiera, przewodnicz?cy Solidarno?ci GMMP. – Tym samym sukces odnie?li wszyscy pracownicy, którym zapewniono stabilno?ć zatrudnienia.
Należy podkre?lić, że dokumentu daj?cego gwarancje chociażby zbliżone do zapisów Europejskiego porozumienia ramowego praktycznie nie można wynegocjować na poziomie poszczególnych zakładów. Żadna z lokalnych dyrekcji nie może bowiem zagwarantować ani stabilno?ci produkcji, ani zwi?zanej z ni? stabilno?ci zatrudnienia. W jednym i drugim przypadku decyzje zapadaj? bowiem w centrali GM Europe.
Porozumienie dotyczy już następnej generacji samochodów Astra/Zafira i gwarantuje produkcję oraz stabilno?ć zatrudnienia przez cały okres wytwarzania tych modeli. Dokument ustala 3-zmianow? pracę w fabrykach produkuj?ca now? Astrę oraz niezbędne inwestycje. Co ważne wszystkie lokalne porozumienia, które były wynegocjowane przez rady pracowników i zwi?zki zawodowe w tych zakładach (np. dotycz?ce outsourcingu) stan? się czę?ci? tego porozumienia ramowego. Tym samym, dzięki solidarnemu działaniu zwi?zków zawodowych w poszczególnych krajach nie ma już mowy o „konkursach piękno?ci” i wymuszaniu ustępstw socjalnych w zamian za przydzielenie nowego modelu. Załogi europejskich fabryk GM nie pozwalaj? już się dzielić. Nie ma też zgody na maksymalizowanie zysków kosztem pracowników.
Jednocze?nie porozumienie ramowe gwarantuje fabryce w Antwerpii, która nie została wybrana dla następnej generacji Astry produkcji dwóch nowych modeli nowej generacji SUV i utrzymanie obecnej wielko?ci produkcji (ok. 120 tys. aut rocznie). Będzie to jedyny zakład produkuj?cy nowe modele SUV w Europie. Tym samym EEF GM Europe zdołało osi?gn?ć swój najważniejszy cel negocjacyjny – nie będzie żadnych zamknięć fabryk i żadnych zwolnień grupowych. Zapewnienie produkcji wszystkim zakładom z grupy Delta jest też wyraĽnym sygnałem przeciwko przenoszeniu produkcji do Azji. – Europejska reprezentacja pracownicza zdała egzamin z solidarno?ci. Walcz?c o fabrykę w Antwerpii nie zapomniano o innych zakładach – mówi Sławomir Ciebiera, przewodnicz?cy Solidarno?ci GMMP. – Tym samym sukces odnie?li wszyscy pracownicy, którym zapewniono stabilno?ć zatrudnienia.
Należy podkre?lić, że dokumentu daj?cego gwarancje chociażby zbliżone do zapisów Europejskiego porozumienia ramowego praktycznie nie można wynegocjować na poziomie poszczególnych zakładów. Żadna z lokalnych dyrekcji nie może bowiem zagwarantować ani stabilno?ci produkcji, ani zwi?zanej z ni? stabilno?ci zatrudnienia. W jednym i drugim przypadku decyzje zapadaj? bowiem w centrali GM Europe.
Poleć ten artykuł | |
Podziel się z innymi: | |
HTML: | |
Facebook - Lubię To: |
|