Nawigacja
+ Artykuły :
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
+ Linki :



- Europejskie Forum Pracowników
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
- Akty prawne
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
+ Linki :





Aktualnie online
Ostatnie artykuły
Polecamy
Twój adres IP
18.218.72.253


Ostatnie zdjęcie
Przetłumacz stronę
Losowe zdjęcie
Najczęściej czytane
![]() |
38,848 |
![]() |
21,772 |
![]() |
20,741 |
![]() |
18,818 |
![]() |
18,616 |
![]() |
17,638 |
![]() |
17,298 |
![]() |
15,219 |
![]() |
14,854 |
Najchętniej pobierane
![]() |
5520 |
![]() |
4482 |
![]() |
3529 |
![]() |
3112 |
![]() |
3054 |
![]() |
2900 |
![]() |
2613 |
![]() |
2550 |
![]() |
2538 |
Powitanie
Nie stój z boku, przyłącz się do Nas!!! Kliknij i pobierz deklarację członkowską.
Benefity dla członków związku.
Nawigacja
Branżowe postulaty
Solidarnej walki o godne płace oraz skoordynowanie zwi?zkowych postulatów w poszczególnych zakładach, tak aby choć w czę?ci niwelowały brak branżowego układu zbiorowego zapowiedziano podczas wrze?niowego spotkania zwi?zkowców z zakładów motoryzacyjnych naszego regionu. Jednocze?nie zebrani zgodnie podkre?lali konieczno?ć podwyżki płac, tak aby osi?gnęły one godny poziom. Postulowano zast?pienie pogłębiaj?cych różnice w wysoko?ci zarobków podwyżek procentowych kwotowym wzrostem wynagrodzeń. Jako zadowalaj?cy uznano wzrost płac o tysi?c złoty miesięcznie.
Warto przy tym pamiętać, że obecnie wynagrodzenia wielu pracowników s? niższe od europejskiej płacy minimalnej, zapisanej w Karcie Praw Pracowniczych. Wynosi ona – po przeliczeniu z euro – 2.800 zł i dlatego takiej wła?nie płacy na najniższym poziomie widełek płacowych domagaj? się zwi?zkowcy z Fiata. Wprawdzie europejskie minimum oficjalnie w Polsce nie obowi?zuje, bo nasz rz?d nie ratyfikował Karty Praw Pracowniczych, to jednak niedopuszczalne jest utrzymywanie ogromnej rozpięto?ci wynagrodzeń w krajach – ponoć jednolitej – Unii Europejskiej.
Zwi?zkowcy przypominali jednocze?nie, że europejskie minimum jest wynagrodzeniem za pracę w normalnym czasie pracy, czyli pięć dni w tygodniu po osiem godzin. Tymczasem w doskonały sposób poziom zakładowych ?rednich podnosz? wynagrodzenia za pracę w nadgodzinach. Rekordzistami s? Fiat i Powertrain, w których pracownicy maj? rocznie po 400 nadgodzin, czyli 50 dodatkowych dniówek! Praktycznie pracuj? zatem przez sze?ć, a nie pięć dni w tygodniu, a wolne soboty i weekendy znaj? tylko z telewizji.
Aby ograniczyć mnożenie nadgodzin – oznaczaj?cych często rozbicie życia rodzinnego i poważne nadwyrężenie zdrowia – zwi?zkowcy postuluj? podniesienie dodatków za tak? pracę do 150 proc. stawki. Pracownik ma bowiem godnie zarabiać w kodeksowym czasie, a za ekstra pracę powinna być ekstra zapłata.
Wiele uwagi zwi?zkowcy po?więcili także pracy na trzeciej zmianie. Przypominaj?c, że noc jest w naturalnym sposób czasem gorszej koncentracji i wydajno?ci postuluj? – wzorem większo?ci krajów UE – albo zmniejszenie w nocy tempa linii produkcyjnej, b?dĽ też skrócenie czasu pracy na trzeciej zmianie, co pozwoli zatrudnionym na regenerację sił.
Warto przy tym pamiętać, że obecnie wynagrodzenia wielu pracowników s? niższe od europejskiej płacy minimalnej, zapisanej w Karcie Praw Pracowniczych. Wynosi ona – po przeliczeniu z euro – 2.800 zł i dlatego takiej wła?nie płacy na najniższym poziomie widełek płacowych domagaj? się zwi?zkowcy z Fiata. Wprawdzie europejskie minimum oficjalnie w Polsce nie obowi?zuje, bo nasz rz?d nie ratyfikował Karty Praw Pracowniczych, to jednak niedopuszczalne jest utrzymywanie ogromnej rozpięto?ci wynagrodzeń w krajach – ponoć jednolitej – Unii Europejskiej.
Zwi?zkowcy przypominali jednocze?nie, że europejskie minimum jest wynagrodzeniem za pracę w normalnym czasie pracy, czyli pięć dni w tygodniu po osiem godzin. Tymczasem w doskonały sposób poziom zakładowych ?rednich podnosz? wynagrodzenia za pracę w nadgodzinach. Rekordzistami s? Fiat i Powertrain, w których pracownicy maj? rocznie po 400 nadgodzin, czyli 50 dodatkowych dniówek! Praktycznie pracuj? zatem przez sze?ć, a nie pięć dni w tygodniu, a wolne soboty i weekendy znaj? tylko z telewizji.
Aby ograniczyć mnożenie nadgodzin – oznaczaj?cych często rozbicie życia rodzinnego i poważne nadwyrężenie zdrowia – zwi?zkowcy postuluj? podniesienie dodatków za tak? pracę do 150 proc. stawki. Pracownik ma bowiem godnie zarabiać w kodeksowym czasie, a za ekstra pracę powinna być ekstra zapłata.
Wiele uwagi zwi?zkowcy po?więcili także pracy na trzeciej zmianie. Przypominaj?c, że noc jest w naturalnym sposób czasem gorszej koncentracji i wydajno?ci postuluj? – wzorem większo?ci krajów UE – albo zmniejszenie w nocy tempa linii produkcyjnej, b?dĽ też skrócenie czasu pracy na trzeciej zmianie, co pozwoli zatrudnionym na regenerację sił.
Poleć ten artykuł | |
Podziel się z innymi: |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
HTML: | |
Facebook - Lubię To: |
|