Nawigacja
+ Artykuły :
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
+ Linki :



- Europejskie Forum Pracowników
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
- Akty prawne
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
+ Linki :





Aktualnie online
Ostatnie artykuły
Polecamy
Twój adres IP
18.118.226.34


Ostatnie zdjęcie
Przetłumacz stronę
Losowe zdjęcie
Najczęściej czytane
![]() |
38,848 |
![]() |
21,772 |
![]() |
20,741 |
![]() |
18,819 |
![]() |
18,617 |
![]() |
17,638 |
![]() |
17,298 |
![]() |
15,219 |
![]() |
14,854 |
Najchętniej pobierane
![]() |
5520 |
![]() |
4482 |
![]() |
3529 |
![]() |
3112 |
![]() |
3054 |
![]() |
2900 |
![]() |
2613 |
![]() |
2550 |
![]() |
2539 |
Powitanie
Nie stój z boku, przyłącz się do Nas!!! Kliknij i pobierz deklarację członkowską.
Benefity dla członków związku.
Nawigacja
Krajowa Sekcja Przemysłu Motoryzacyjnego „S” - Ustawy do poprawki
Wybór Bogdana Szozdy z Solidarno?ci Fiat Auto Poland na przewodnicz?cego motoryzacyjnej „krajówki” sprawił, że po raz pierwszy w historii jej siedzib? nie jest warszawski Żerań, lecz Bielsko-Biała. W stolicy Podbeskidzia zebrali się zatem członkowie sekcji na pierwszym spotkaniu. Po zwiedzeniu Fiat GM Powertrain (dyrekcja uprzedzała wszystkich o wizycie, ale na szczę?cie obyło się bez malowania trawy), obradowano w Bystrej, a dyskusję zdominował problem zmian w prawie pracy.
Jednogło?nie zwracano uwagę na brak konsultacji wielu ustaw i nowelizacji ze zwi?zkami zawodowymi, co prowadzi do tworzenia prawa ułomnego. Jako przykład często powoływano ustawę o konsultacjach i informowaniu pracowników, która wprowadziła rady pracowników. Funkcjonuj? one w miarę dobrze tam, gdzie istnieje jeden reprezentatywny zwi?zek zawodowy lub wszystkie organizacje ze sob? współpracuj?. Jednak w zakładach maj?cych na swoim terenie kilka ostro rywalizuj?cych ze sob? zwi?zków zawodowych doszło do praktycznego paraliżu pracy rad. W naszym regionie (choć nie w branży motoryzacyjnej) doszło np. do sytuacji, gdy dwa z trzech reprezentatywnych zwi?zków postanowiły stworzyć radę pracowników, a trzeci (dziwnym zbiegiem okoliczno?ci prodyrekcyjny) podpisał o?wiadczenie o nie tworzeniu rad. Jako, że posłowie takiej sytuacji w ustawie nie przewidzieli przepychanki prawne trwały pół roku i dopiero w paĽdzierniku załoga w głosowaniu wybierała swoj? radę.
Sporo uwagi podczas rozmów w Bystrej po?więcono także przygotowywanemu wykazowi stanowisk pracy w warunkach szczególnych, maj?cych – na razie tylko w rz?dowych projektach – uprawniać do nowej formy „pomostówek”. Obejmuje on bowiem czę?ć pracowników zakładów motoryzacyjnych, np. spawaczy i zgrzewaczy. Zwi?zkowcy zaproponowali dokładne przeanalizaowanie wszystkich stanowisk pracy pod k?tem warunków szczególnych podczas konsultacji projektu ustawy.
Jednogło?nie zwracano uwagę na brak konsultacji wielu ustaw i nowelizacji ze zwi?zkami zawodowymi, co prowadzi do tworzenia prawa ułomnego. Jako przykład często powoływano ustawę o konsultacjach i informowaniu pracowników, która wprowadziła rady pracowników. Funkcjonuj? one w miarę dobrze tam, gdzie istnieje jeden reprezentatywny zwi?zek zawodowy lub wszystkie organizacje ze sob? współpracuj?. Jednak w zakładach maj?cych na swoim terenie kilka ostro rywalizuj?cych ze sob? zwi?zków zawodowych doszło do praktycznego paraliżu pracy rad. W naszym regionie (choć nie w branży motoryzacyjnej) doszło np. do sytuacji, gdy dwa z trzech reprezentatywnych zwi?zków postanowiły stworzyć radę pracowników, a trzeci (dziwnym zbiegiem okoliczno?ci prodyrekcyjny) podpisał o?wiadczenie o nie tworzeniu rad. Jako, że posłowie takiej sytuacji w ustawie nie przewidzieli przepychanki prawne trwały pół roku i dopiero w paĽdzierniku załoga w głosowaniu wybierała swoj? radę.
Sporo uwagi podczas rozmów w Bystrej po?więcono także przygotowywanemu wykazowi stanowisk pracy w warunkach szczególnych, maj?cych – na razie tylko w rz?dowych projektach – uprawniać do nowej formy „pomostówek”. Obejmuje on bowiem czę?ć pracowników zakładów motoryzacyjnych, np. spawaczy i zgrzewaczy. Zwi?zkowcy zaproponowali dokładne przeanalizaowanie wszystkich stanowisk pracy pod k?tem warunków szczególnych podczas konsultacji projektu ustawy.
Poleć ten artykuł | |
Podziel się z innymi: |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
HTML: | |
Facebook - Lubię To: |
|