Nawigacja

Aktualnie online

-> Gości online: 3

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 60
-> Najnowszy użytkownik: wojtek

Ostatnie artykuły

Polecamy

Tygodnik Sląsko Dąbrowski

Tygodnik Solidarność

Krewniacy

Grosik

Fundacja Kolosy

Zobacz statystyki

Twój adres IP

18.118.226.34

Ostatnie zdjęcie

Przetłumacz stronę


Losowe zdjęcie

Najczęściej czytane

Najchętniej pobierane

Powitanie

Nawigacja

Krajowa Sekcja Przemysłu Motoryzacyjnego „S” - Ustawy do poprawki

Wybór Bogdana Szozdy z Solidarno?ci Fiat Auto Poland na przewodnicz?cego motoryzacyjnej „krajówki” sprawił, że po raz pierwszy w historii jej siedzib? nie jest warszawski Żerań, lecz Bielsko-Biała. W stolicy Podbeskidzia zebrali się zatem członkowie sekcji na pierwszym spotkaniu. Po zwiedzeniu Fiat GM Powertrain (dyrekcja uprzedzała wszystkich o wizycie, ale na szczę?cie obyło się bez malowania trawy), obradowano w Bystrej, a dyskusję zdominował problem zmian w prawie pracy.

Jednogło?nie zwracano uwagę na brak konsultacji wielu ustaw i nowelizacji ze zwi?zkami zawodowymi, co prowadzi do tworzenia prawa ułomnego. Jako przykład często powoływano ustawę o konsultacjach i informowaniu pracowników, która wprowadziła rady pracowników. Funkcjonuj? one w miarę dobrze tam, gdzie istnieje jeden reprezentatywny zwi?zek zawodowy lub wszystkie organizacje ze sob? współpracuj?. Jednak w zakładach maj?cych na swoim terenie kilka ostro rywalizuj?cych ze sob? zwi?zków zawodowych doszło do praktycznego paraliżu pracy rad. W naszym regionie (choć nie w branży motoryzacyjnej) doszło np. do sytuacji, gdy dwa z trzech reprezentatywnych zwi?zków postanowiły stworzyć radę pracowników, a trzeci (dziwnym zbiegiem okoliczno?ci prodyrekcyjny) podpisał o?wiadczenie o nie tworzeniu rad. Jako, że posłowie takiej sytuacji w ustawie nie przewidzieli przepychanki prawne trwały pół roku i dopiero w paĽdzierniku załoga w głosowaniu wybierała swoj? radę.

Sporo uwagi podczas rozmów w Bystrej po?więcono także przygotowywanemu wykazowi stanowisk pracy w warunkach szczególnych, maj?cych – na razie tylko w rz?dowych projektach – uprawniać do nowej formy „pomostówek”. Obejmuje on bowiem czę?ć pracowników zakładów motoryzacyjnych, np. spawaczy i zgrzewaczy. Zwi?zkowcy zaproponowali dokładne przeanalizaowanie wszystkich stanowisk pracy pod k?tem warunków szczególnych podczas konsultacji projektu ustawy.

Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
HTML:
Facebook - Lubię To:


Wygenerowano w sekund: 0.09
8,147,047 unikalne wizyty