Nawigacja

Aktualnie online

-> Gości online: 17

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 60
-> Najnowszy użytkownik: wojtek

Ostatnie artykuły

Polecamy

Tygodnik Sląsko Dąbrowski

Tygodnik Solidarność

Krewniacy

Grosik

Fundacja Kolosy

Zobacz statystyki

Twój adres IP

3.16.203.27

Ostatnie zdjęcie

Przetłumacz stronę


Losowe zdjęcie

Najczęściej czytane

Najchętniej pobierane

Powitanie

Zgodnie z umową

Dodatkowe prace porządkowe zlecane pracownikom Lakierni powinny być określone w ich umowach o pracę przypomniała Państwowa Inspekcja Pracy w szóstym (z ośmiu) wystąpieniu po kontroli w naszym zakładzie.

Chodziło o czyszczenie i mycie barier ochronnych, podłóg, okien, drzwi, lamp oraz usuwanie śmieci, wykonywane na Lakierni przez pracowników produkcji i liderów na II zmianie po godz. 18. Tymczasem powierzając zatrudnionym nowy rodzaj pracy, jakim jest sprzątanie oraz utrzymanie porządku powinien zmienić ich umowy o pracę lub zakres obowiązków. Jak bowiem podkreśliła PIP „co do zasady pracownik nie ma obowiązku sprzątania”. Natomiast zarazem to pracodawcę prawo zobowiązuje do zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy i to on – raz jeszcze cytując wystąpienie PIP – „powinien zatem zadbać, aby pomieszczenia i stanowiska pracy były czyste”.

Ponadto inspektorzy pracy zwrócili uwagę, że w sytuacji, gdy w „najbliższej przyszłości może dojść do przejmowania kolejnych pracy porządkowych od firmy zewnętrznej” i powierzania ich własnym pracownikom nie można mówić o czasowym powierzaniu pracy związanych ze sprzątaniem i utrzymaniem porządku.



Poleć tego news'a
Podziel się z innymi: Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
HTML:
Facebook - Lubię To:


Wygenerowano w sekund: 0.04
7,676,837 unikalne wizyty