Nawigacja
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
+ Linki :
Aktualnie online
Ostatnie artykuły
Polecamy
Twój adres IP
Ostatnie zdjęcie
Przetłumacz stronę
Losowe zdjęcie
Najczęściej czytane
Urlop okolicznościow... | 37,585 |
Parasol ochrony prawnej | 20,867 |
Komisja Międzyzakładowa | 19,857 |
Grosik | 18,091 |
W 2010 roku Polacy k... | 17,892 |
Branża spożywcza | 16,804 |
Cierpliwy papier | 15,770 |
Paliwa, myjnie samoc... | 14,498 |
Ustawa o SIP | 14,014 |
Najchętniej pobierane
Plan pracy SIP 2008 | 5315 |
Drodzy pracownicy | 4438 |
M OPLIK 23 22.12.2005 | 3361 |
M OPLIK 21.02.2006 | 3061 |
Kodeks Pracy | 2899 |
Wiadomości 10.2007 | 2860 |
Wiadomości 11.2007 | 2569 |
M OPLIK 21 1.12.2005 | 2507 |
Wiadomości 11.2007_01 | 2499 |
Powitanie
Nie stój z boku, przyłącz się do Nas!!! Kliknij i pobierz deklarację członkowską.
Benefity dla członków związku.
Transfer Opla
Potężną falę dziennikarskich spekulacji i rozważań zapoczątkowała informacja – którą jako pierwsza podała 14 lutego agencja Bloomberg – o rozmowach Grupy PSA z GM na temat przejęcia Opla. Do tego media szczególnie emocjonowały się głownie szacowaniem kwoty ewentualnej transakcji (ich zdaniem sięgającej 2 miliardów dolarów) oraz zaangażowaniem (lub brakiem zaangażowania) polityków i rządów w trwających negocjacjach. Tymczasem zasadniczą sprawą dla nas wszystkich jest zapewnienie pewnych, stabilnych oraz przewidywalnych miejsc pracy całej załodze GMMP oraz perspektyw produkcyjnych zapewniających optymalne wykorzystanie potencjału naszego zakładu.
Dlatego właśnie na te kluczowe kwestie od początku kładzie nacisk NSZZ Solidarność oraz jej przedstawiciele w Europejskiej Radzie Zakładowej (EEF) Opel/Vauxhall. Cały czas też podkreślamy – i mówią to jednym głosem związki zawodowe w całej Europie – że wszelkie rozmowy dotyczące przyszłości Opla, jego zakładów i pracowników powinny być prowadzone przy współudziale przedstawicieli związkowych w ramach konstruktywnego i rzetelnego dialogu społecznego. Jest to bowiem – jak uczy doświadczenie – najlepsza forma optymalnego rozwiązywania wszelkich problemów i kwestii spornych. Solidarność do takiego dialogu społecznego jest zawsze gotowa.
Jednocześnie oczekujemy – co już zresztą przedstawiciele Grupy PSA publicznie zadeklarowali – pełnego poszanowania i przestrzeganie wszystkich obowiązujących porozumień (zarówno zawartych na szczeblu europejskim, jak i lokalnym) oraz zapewnienia naszym zakładom wolumenu produkcji pozwalającego, jak najlepiej wykorzystać ich potencjał i walory. To bowiem najpewniejszy sposób na zapewnienie wszystkim pracownikom wspomnianych pewnych i stabilnych miejsc pracy.
Co to będzie konkretnie oznaczać dla Gliwic? Na razie, gdy rozmowy są na etapie porozumienia ramowego i potrwają jeszcze co najmniej kilka miesięcy, a może do końca roku trudno mówić o szczegółach. Na pewno w pierwszej kolejności walczyć będziemy o utrzymanie pracy GMMP Gliwice na trzy zmiany, kontynuowanie zgodnie z przyjętymi założeniami produkcji obecnego modelu Astry, pełne przestrzeganie obowiązujących porozumień, w tym płacowego na lata 2017-20 oraz brak przymusowych, grupowych zwolnień w naszym zakładzie. Natomiast w dłuższej perspektywie oczekujemy realizacji zapowiedzi o lokalizacji w Gliwicach produkcji kolejnej generacji Astry i uruchomienia wytwarzania elektrycznego Ampera-e.
Tym bardziej, że zgodnie z zapowiedziami Grupy PSA samodzielna marka i firma Opel ma pozostać na rynku. Mówiąc językiem sportowym szykuje się jego transfer z GM do PSA. Razem z Oplem/Vauxhall Grupa PSA (co ciekawe jedną czwartą jej akcji cały czas kontroluje rodzina Peugeot) stworzy drugi co do wielkości koncern samochodowy w Europie – większa będzie tylko Grupa VW – czyli awansuje do ścisłej światowej czołówki. To oczywista szansa dla wszystkich zakładów. Jednak z drugiej strony GM w tej światowej elicie jest od lat. Tyle tylko, że ostatnio najwyraźniej – pozostając przy sportowych porównaniach – nie zamierza już dalej kopać na boiskach europejskiego rynku motoryzacyjnego.
Poleć tego news'a | |
Podziel się z innymi: | |
HTML: | |
Facebook - Lubię To: |
|