Nawigacja
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
+ Linki :
Aktualnie online
Ostatnie artykuły
Polecamy
Twój adres IP
Ostatnie zdjęcie
Przetłumacz stronę
Losowe zdjęcie
Najczęściej czytane
Urlop okolicznościow... | 37,784 |
Parasol ochrony prawnej | 21,014 |
Komisja Międzyzakładowa | 20,002 |
Grosik | 18,215 |
W 2010 roku Polacy k... | 18,009 |
Branża spożywcza | 17,024 |
Cierpliwy papier | 15,956 |
Paliwa, myjnie samoc... | 14,619 |
Ustawa o SIP | 14,148 |
Najchętniej pobierane
Plan pracy SIP 2008 | 5328 |
Drodzy pracownicy | 4445 |
M OPLIK 23 22.12.2005 | 3368 |
M OPLIK 21.02.2006 | 3074 |
Kodeks Pracy | 2907 |
Wiadomości 10.2007 | 2866 |
Wiadomości 11.2007 | 2577 |
M OPLIK 21 1.12.2005 | 2514 |
Wiadomości 11.2007_01 | 2506 |
Powitanie
Nie stój z boku, przyłącz się do Nas!!! Kliknij i pobierz deklarację członkowską.
Benefity dla członków związku.
Rzeczowe rozmowy
Pierwsze w tym roku posiedzenie Sekcji Krajowej Przemysłu Motoryzacyjnego NSZZ Solidarność poświęcone było nie tylko sprawom wewnątrzzwiązkowym, ale również analizie zmian w prawie, które mogą mieć poważne znaczenie dla całego rynku i branży motoryzacyjnej, w tym naszych miejsc pracy.
Chodziło zwłaszcza senackiej projekt nowelizacji ustawy o podatku akcyzowym, która ma bezpośredni wpływ na cenę samochodów (tak nowych, jak i używanych), a tym samym wielkość sprzedaży. Podatek akcyzowy miałby być naliczany nie od deklarowanej ceny auta, lecz od pojemności jego silnika, poziomu emisji spalin i wieku pojazdu. Proponowane przez Senat regulacje mają dotyczyć wszystkich aut o całkowitej masie do 3,5 t, z wyjątkiem napędzanych silnikami elektrycznymi. Obecnie – nie wiedzieć czemu – samochody nie będące osobowymi i masie nie przekraczającej 3,5 ton nie podlegają akcyzie ani podatkowi od środków transportowych!
Równie ważne jest utworzenie stałego zespołu branżowego, który opiniowałby wszelkie przepisy prawa odnoszące się do branży motoryzacyjnej. Generalnie chodzi o to, by decyzje dotyczące przemysłu i rynku samochodowego w Polsce – a tym samym stabilności naszych miejsc pracy – były przyjmowane z uwzględnieniem interesów pracowników polskich zakładów branży motoryzacyjnej. Słowem nic o nas bez nas!
Powstanie takiego zespołu branżowego, podobnie jak debata prowadzona na forum sekcji krajowej – w której pracach aktywnie uczestniczą przedstawiciele Solidarności GMMP Gliwice – to widoczne elementy powrotu do merytorycznego dialogu na szczeblu krajowym po powołaniu w październiku 2015 Rady Dialogu Społecznego.
Podczas związkowej części obrad sekcji krajowej rozmawiano m.in. o wypracowanych w poszczególnych zakładach rozwiązaniach dotyczących wzrostu wynagrodzeń. Nasze porozumienie płacowe na lata 2017-20 (pisaliśmy o nim szerzej w poprzednim MOPLIKu 01/2017) zgodnie było zaliczane do najlepszych w całej branży motoryzacyjnej.
Poleć tego news'a | |
Podziel się z innymi: | |
HTML: | |
Facebook - Lubię To: |
|