Nawigacja

Aktualnie online

-> Gości online: 15

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 60
-> Najnowszy użytkownik: wojtek

Ostatnie artykuły

Polecamy

Tygodnik Sląsko Dąbrowski

Tygodnik Solidarność

Krewniacy

Grosik

Fundacja Kolosy

Zobacz statystyki

Twój adres IP

3.145.8.2

Ostatnie zdjęcie

Przetłumacz stronę


Losowe zdjęcie

Najczęściej czytane

Najchętniej pobierane

Powitanie

Rzeczowe rozmowy

Pierwsze w tym roku posiedzenie Sekcji Krajowej Przemysłu Motoryzacyjnego NSZZ Solidarność poświęcone było nie tylko sprawom wewnątrzzwiązkowym, ale również analizie zmian w prawie, które mogą mieć poważne znaczenie dla całego rynku i branży motoryzacyjnej, w tym naszych miejsc pracy.

Chodziło zwłaszcza senackiej projekt nowelizacji ustawy o podatku akcyzowym, która ma bezpośredni wpływ na cenę samochodów (tak nowych, jak i używanych), a tym samym wielkość sprzedaży. Podatek akcyzowy miałby być naliczany nie od deklarowanej ceny auta, lecz od pojemności jego silnika, poziomu emisji spalin i wieku pojazdu. Proponowane przez Senat regulacje mają dotyczyć wszystkich aut o całkowitej masie do 3,5 t, z wyjątkiem napędzanych silnikami elektrycznymi. Obecnie – nie wiedzieć czemu – samochody nie będące osobowymi i masie nie przekraczającej 3,5 ton nie podlegają akcyzie ani podatkowi od środków transportowych!

Równie ważne jest utworzenie stałego zespołu branżowego, który opiniowałby wszelkie przepisy prawa odnoszące się do branży motoryzacyjnej. Generalnie chodzi o to, by decyzje dotyczące przemysłu i rynku samochodowego w Polsce – a tym samym stabilności naszych miejsc pracy – były przyjmowane z uwzględnieniem interesów pracowników polskich zakładów branży motoryzacyjnej. Słowem nic o nas bez nas!

Powstanie takiego zespołu branżowego, podobnie jak debata prowadzona na forum sekcji krajowej – w której pracach aktywnie uczestniczą przedstawiciele Solidarności GMMP Gliwice – to widoczne elementy powrotu do merytorycznego dialogu na szczeblu krajowym po powołaniu w październiku 2015 Rady Dialogu Społecznego.

Podczas związkowej części obrad sekcji krajowej rozmawiano m.in. o wypracowanych w poszczególnych zakładach rozwiązaniach dotyczących wzrostu wynagrodzeń. Nasze porozumienie płacowe na lata 2017-20 (pisaliśmy o nim szerzej w poprzednim MOPLIKu 01/2017) zgodnie było zaliczane do najlepszych w całej branży motoryzacyjnej.



Poleć tego news'a
Podziel się z innymi: Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
HTML:
Facebook - Lubię To:


Wygenerowano w sekund: 0.05
7,677,224 unikalne wizyty