Nawigacja

Aktualnie online

-> Gości online: 4

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 60
-> Najnowszy użytkownik: wojtek

Ostatnie artykuły

Polecamy

Tygodnik Sląsko Dąbrowski

Tygodnik Solidarność

Krewniacy

Grosik

Fundacja Kolosy

Zobacz statystyki

Twój adres IP

18.225.175.247

Ostatnie zdjęcie

Przetłumacz stronę


Losowe zdjęcie

Najczęściej czytane

Najchętniej pobierane

Powitanie

Szukanie porozumienia

Trwają trudne rozmowy mające na celu uzgodnienie treści zmian w Regulaminie pracy GMMP Gliwice. Dążąc do jak najszybszego osiągnięcia porozumienia, a tym samym uzgodnienia nowej treści regulaminu, strona związkowa przedstawiła kolejne propozycje regulaminowych zapisów uwzględniające i łączące w możliwie optymalny sposób konieczność niezbędnej elastyczności z poszanowaniem oraz ochroną życia rodzinnego i prywatnego pracowników naszego zakładu.

Projekt, ten uwzględnia w miarę możliwości wcześniej zgłaszane propozycje pracodawcy, ale przede wszystkim całkowicie spełnia wymogi art. 9 § 2 Kodeksu pracy zgodnie z którymi postanowienia regulaminów określających prawa i obowiązki stron stosunku pracy (czyli pracownika i pracodawcy) nie mogą być mniej korzystne dla pracowników niż przepisy Kodeksu pracy oraz innych ustaw i aktów wykonawczych.

Zatem jeśli kodeksowe przepisy dopuszczają powierzenia pracownikowi czasowo innej pracy, to nie można tego rozszerzać na zmianę miejsca świadczenia pracy, czyli skierowania zatrudnionego do innego zakładu (lokalizacji). Tym bardziej, że taki proceder oznaczałby niedopuszczalne przerzucanie na innych – w tym wypadku pracownika – ryzyka prowadzonej działalności gospodarczej i związanych z tym kosztów.

Nie oznacza to jednak, że proponowane zapisy regulaminu całkowicie wykluczają możliwość delegowania pracowników między różnymi lokalizacjami (przykładowo Gliwicami i Tychami). Związkowy projekt określa zarówno jasne i jednoznaczne zasady takiego delegowania, jak również wysokość diet i dodatków przysługujących przy takim oddelegowaniu.

Co do zasady Regulamin pracy GMMP Gliwice powinien zawierać zapisy precyzyjne, jasne i jednoznaczne, nie wymagające dodatkowego doprecyzowania i chroniące podstawowe, kodeksowe uprawnienia pracownicze. Słowem zapisy regulaminu nie mają umożliwiać obchodzenia przepisów o nadgodzinach czy czasie pracy – one mają je w pełni uwzględniać. Przejrzysty, precyzyjny i zrozumiały dla pracowników regulamin jednoznacznie określający prawa i obowiązki to bowiem podstawa poszanowania podstawowych zasad współżycia społecznego w każdym zakładzie. Dlatego też uzgodnienie takiego regulaminu jest wspólnym celem działających w naszym zakładzie organizacji związkowych.



Poleć tego news'a
Podziel się z innymi: Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
HTML:
Facebook - Lubię To:


Wygenerowano w sekund: 0.04
7,587,841 unikalne wizyty