Nawigacja

Aktualnie online

-> Gości online: 12

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 60
-> Najnowszy użytkownik: wojtek

Ostatnie artykuły

Polecamy

Tygodnik Sląsko Dąbrowski

Tygodnik Solidarność

Krewniacy

Grosik

Fundacja Kolosy

Zobacz statystyki

Twój adres IP

3.146.206.246

Ostatnie zdjęcie

Przetłumacz stronę


Losowe zdjęcie

Najczęściej czytane

Najchętniej pobierane

Powitanie

MOKKA W EUROPIE

GM ogłosił właśnie, że Opel Mokka od połowy 2014 będzie wreszcie produkowany w Europie. Takiego rozwiązania od dłuższego czasu domagała się Europejska Rada Pracowników (EEF) Opela/Vauxhall podkreślając, że takie ulokowanie produkcji Mokki w europejskich zakładach to decyzja słuszna zarówno w kategoriach ekonomicznych, jak również w odniesieniu do realizacji jakościowych wymagań klientów. Tym samym pomoże zaspokoić wysoki popyt na ten model na rynku europejskim.

Decyzja o powrocie Mokki do Europy (początkowo, zgodnie z programem dla Opel/Vauxhall z 2010, model ten miał być wytwarzany w Antwerpii, ale po likwidacji belgijskiego zakładu w dość dziwny sposób trafił do Korei) potwierdza także, że działając solidarnie na forum europejskim związki zawodowe skutecznie walczą o zwiększenie wolumenu produkcji w naszych zakładach, a tym samym utrzymanie miejsc pracy.

Produkcja europejskiej Mokki ruszy w połowie przyszłego roku w hiszpańskiej Saragossie. Zakład ten od dłuższego czasu ma znaczne nadwyżki mocy produkcyjnych, a do tego boryka się z poważnymi problemami społecznymi – stopa bezrobocia w Hiszpanii sięga 25 proc. (czyli jest ponad półtora razy wyższe niż w Polsce). Na produkcji nowego modelu zyska bezpośrednio także Eisenach, drugi obok Saragossy europejski producent małych samochodów i mini SUVów pod marką Opel/Vauxhall.

Zgodnie z umową dotyczącą podziału produkcji oba zakłady mają zapewnione proporcjonalne wykorzystanie swoich mocy produkcyjnych, dlatego też zwiększona produkcja w Saragossie będzie automatycznie prowadziła do wyższego wolumenu dla Eisenach. Mówiąc w dużym uproszczeniu każde dwie hiszpańskie Mokki oznaczać będą jedną dodatkową niemiecką Corsę.

Pośrednio na powrocie Mokki do Europy zyskają natomiast pracownicy wszystkich fabryk Opel/Vauxhall. Po pierwsze dlatego, że w ramach koncernu tworzą one swoisty system naczyń połączonych (i wzrost produkcji w jednej lokalizacji skutkuje zwiększaniem wolumenu w pozostałych), a po drugie pokazując skuteczność wspólnych działań europejskich związków zawodowych – wśród nich NSZZ Solidarność – w obronie naszych miejsc pracy.

Warto również przypomnieć, że zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią Thomasa Sedrana, członka zarządu Opla ds. strategii w Europie produkowana będzie także nowa generacja Mokki. Jednocześnie podczas tegorocznego salonu motoryzacyjnego w Genewie szef strategii Opel/Vauxhall przyznał – a to już bezpośrednio dotyczy Gliwic – że rozważany jest eksport Cascady do Chin pod marką Buicka. W ten sposób samochody produkowane w naszym zakładzie miałyby uzupełnić lukę w ofercie pojazdów Buicka. General Motors robi już tak z oplowskimi modelami Insignia (Buick Regal), Astra (Excelle) oraz Mokka (Encore). Według Thomasa Sedrana model Cascada mógłby sprzedawać się w liczbie od 30 do 40 tys. egzemplarzy w skali roku.



Poleć tego news'a
Podziel się z innymi: Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
HTML:
Facebook - Lubię To:


Wygenerowano w sekund: 0.08
7,676,873 unikalne wizyty