Nawigacja

Aktualnie online

-> Gości online: 12

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 60
-> Najnowszy użytkownik: wojtek

Ostatnie artykuły

Polecamy

Tygodnik Sląsko Dąbrowski

Tygodnik Solidarność

Krewniacy

Grosik

Fundacja Kolosy

Zobacz statystyki

Twój adres IP

3.145.196.150

Ostatnie zdjęcie

Przetłumacz stronę


Losowe zdjęcie

Najczęściej czytane

Najchętniej pobierane

Powitanie

STRATEGIA DLA FIRMY I ZAŁOGI

Kryzysowe tendencje na rynkach motoryzacyjnych, szczególnie silne w Europie, sprawiły, że szefostwo Opel/Vauxhall postawiło na krótkoterminową redukcję kosztów, dającą szansę na poprawę bieżącego wyniku finansowego. Sprawia to jednak, że położenie naszej marki staje się bardzo poważne – dla zapewnienia stabilnej rentowności i konkurencyjności niezbędne są bowiem działania o dłuższej perspektywie, a nie tylko szukanie szybkich oszczędności. Dlatego też Europejska Rada Zakładowa (EEF) Opel/Vauxhall prowadzi obecnie pertraktacje z zarządem odnośnie przyszłości Opla. Konieczny jest bowiem biznesplan, będący drogą zarówno do zysków, jak i stabilnego zatrudnienia.

Biorąc udział w tych rozmowach międzyzakładowa Solidarność zwraca uwagę i stanowczo podkreśla, że wszelkie nowe rozwiązania muszą być zgodne z obowiązującym do końca 2014 porozumieniem (memorandum of understanding – MoU). Po pierwsze zaciąganie nowych zobowiązań, nie może oznaczać przekreślenia wcześniejszych, a po drugie zapisy MoU nakładają na załogi poszczególnych zakładów obowiązek wypracowywania realnych oszczędności, z którego pracownicy GMMP się wywiązują. Tym samym wnosząc poważny wkład w osiągnięcie rentowności. Należy też pamiętać, że poszanowanie zapisów MoU zapowiada Steve Girsky, wiceprezes GM podczas posiedzeń EEF.

Jest oczywiste, że osiągnięcie stabilnej rentowności i konkurencyjności każdej firmy można osiągnąć tylko dzięki zaangażowaniu oraz współpracy z załogą, a nie jej kosztem. Dlatego zarówno EEF Opel/Vauxhall, jak i NSZZ Solidarność podkreślają, że szukanie oszczędności nie może ograniczać się tylko do pracowników i ich wynagrodzeń. Swój udział muszą mieć w nich wszyscy. Tym samym ważne jest zarówno uszczuplenie i spłaszczenie struktur kierowniczych – tym bardziej, że takie działania w skali globalnej zapowiedział już Dan Akerson, prezes GM – jak również, redukcja zasobów magazynowych oraz udziału handlowców w procesie oszczędzania. Konieczny jest również szeroki insourcing procesów produkcyjnych, pozwalający na utrzymanie optymalnego poziomu zatrudnienia oraz jakości.

Strona związkowa jednocześnie domaga się efektywniejszego wykorzystania mocy produkcyjnych europejskich zakładów, przez lokalizację w nich produkcji zarówno wszystkich modeli Opla, a także innych marek GM (np. Chevroleta), ofensywnej strategii marketingowej oraz otwarcia pozaeuropejskich rynków dla marki Opel/Vauxhall.


Poleć tego news'a
Podziel się z innymi: Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
HTML:
Facebook - Lubię To:


Wygenerowano w sekund: 0.06
7,676,968 unikalne wizyty