Nawigacja
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
+ Linki :
Aktualnie online
Ostatnie artykuły
Polecamy
Twój adres IP
Ostatnie zdjęcie
Przetłumacz stronę
Losowe zdjęcie
Najczęściej czytane
Urlop okolicznościow... | 37,585 |
Parasol ochrony prawnej | 20,867 |
Komisja Międzyzakładowa | 19,857 |
Grosik | 18,091 |
W 2010 roku Polacy k... | 17,892 |
Branża spożywcza | 16,804 |
Cierpliwy papier | 15,770 |
Paliwa, myjnie samoc... | 14,498 |
Ustawa o SIP | 14,014 |
Najchętniej pobierane
Plan pracy SIP 2008 | 5315 |
Drodzy pracownicy | 4438 |
M OPLIK 23 22.12.2005 | 3361 |
M OPLIK 21.02.2006 | 3061 |
Kodeks Pracy | 2899 |
Wiadomości 10.2007 | 2860 |
Wiadomości 11.2007 | 2569 |
M OPLIK 21 1.12.2005 | 2507 |
Wiadomości 11.2007_01 | 2499 |
Powitanie
Nie stój z boku, przyłącz się do Nas!!! Kliknij i pobierz deklarację członkowską.
Benefity dla członków związku.
STRATEGIA DLA FIRMY I ZAŁOGI
Kryzysowe tendencje na rynkach motoryzacyjnych, szczególnie silne w Europie, sprawiły, że szefostwo Opel/Vauxhall postawiło na krótkoterminową redukcję kosztów, dającą szansę na poprawę bieżącego wyniku finansowego. Sprawia to jednak, że położenie naszej marki staje się bardzo poważne – dla zapewnienia stabilnej rentowności i konkurencyjności niezbędne są bowiem działania o dłuższej perspektywie, a nie tylko szukanie szybkich oszczędności. Dlatego też Europejska Rada Zakładowa (EEF) Opel/Vauxhall prowadzi obecnie pertraktacje z zarządem odnośnie przyszłości Opla. Konieczny jest bowiem biznesplan, będący drogą zarówno do zysków, jak i stabilnego zatrudnienia.
Biorąc udział w tych rozmowach międzyzakładowa Solidarność zwraca uwagę i stanowczo podkreśla, że wszelkie nowe rozwiązania muszą być zgodne z obowiązującym do końca 2014 porozumieniem (memorandum of understanding – MoU). Po pierwsze zaciąganie nowych zobowiązań, nie może oznaczać przekreślenia wcześniejszych, a po drugie zapisy MoU nakładają na załogi poszczególnych zakładów obowiązek wypracowywania realnych oszczędności, z którego pracownicy GMMP się wywiązują. Tym samym wnosząc poważny wkład w osiągnięcie rentowności. Należy też pamiętać, że poszanowanie zapisów MoU zapowiada Steve Girsky, wiceprezes GM podczas posiedzeń EEF.
Jest oczywiste, że osiągnięcie stabilnej rentowności i konkurencyjności każdej firmy można osiągnąć tylko dzięki zaangażowaniu oraz współpracy z załogą, a nie jej kosztem. Dlatego zarówno EEF Opel/Vauxhall, jak i NSZZ Solidarność podkreślają, że szukanie oszczędności nie może ograniczać się tylko do pracowników i ich wynagrodzeń. Swój udział muszą mieć w nich wszyscy. Tym samym ważne jest zarówno uszczuplenie i spłaszczenie struktur kierowniczych – tym bardziej, że takie działania w skali globalnej zapowiedział już Dan Akerson, prezes GM – jak również, redukcja zasobów magazynowych oraz udziału handlowców w procesie oszczędzania. Konieczny jest również szeroki insourcing procesów produkcyjnych, pozwalający na utrzymanie optymalnego poziomu zatrudnienia oraz jakości.
Strona związkowa jednocześnie domaga się efektywniejszego wykorzystania mocy produkcyjnych europejskich zakładów, przez lokalizację w nich produkcji zarówno wszystkich modeli Opla, a także innych marek GM (np. Chevroleta), ofensywnej strategii marketingowej oraz otwarcia pozaeuropejskich rynków dla marki Opel/Vauxhall.
Poleć tego news'a | |
Podziel się z innymi: | |
HTML: | |
Facebook - Lubię To: |
|