Nawigacja
+ Artykuły :
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
+ Linki :
- Europejskie Forum Pracowników
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
- Akty prawne
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
+ Linki :
Aktualnie online
Ostatnie artykuły
Polecamy
Twój adres IP
3.133.119.247
Ostatnie zdjęcie
Przetłumacz stronę
Losowe zdjęcie
Najczęściej czytane
Urlop okolicznościow... | 37,784 |
Parasol ochrony prawnej | 21,014 |
Komisja Międzyzakładowa | 20,002 |
Grosik | 18,215 |
W 2010 roku Polacy k... | 18,009 |
Branża spożywcza | 17,024 |
Cierpliwy papier | 15,956 |
Paliwa, myjnie samoc... | 14,619 |
Ustawa o SIP | 14,148 |
Najchętniej pobierane
Plan pracy SIP 2008 | 5328 |
Drodzy pracownicy | 4445 |
M OPLIK 23 22.12.2005 | 3368 |
M OPLIK 21.02.2006 | 3074 |
Kodeks Pracy | 2907 |
Wiadomości 10.2007 | 2866 |
Wiadomości 11.2007 | 2576 |
M OPLIK 21 1.12.2005 | 2514 |
Wiadomości 11.2007_01 | 2506 |
Powitanie
Nie stój z boku, przyłącz się do Nas!!! Kliknij i pobierz deklarację członkowską.
Benefity dla członków związku.
MAGNA (I ROSJANIE) O KROK
Po dwóch dniach obrad rada dyrektorów GM w czwartek, 10 wrze?nia dokonała zmian we władzach firmy, zarekomendowała sprzedaż Opla konsorcjum Magna/Sbierbank oraz wysłała głównego negocjatora do Berlina, celem sfinalizowania kontraktu. Zanim ten ostatni dotarł na miejsce decyzję rady dyrektorów ogłosiła Angela Merkel. Decyzja GM to bowiem wielki sukces kanclerz Niemiec, która popierała przejęcie kontroli nad Oplem przez Magnę/Sbierbank, a latem publicznie obiecała prezydentowi Rosji szybkie doprowadzenie do transakcji. Na dwa tygodnie przed wyborami do Bundestagu (odbęd? się 27 wrze?nia) jej słowa się sprawdziły.
Zadowolenia z decyzji GM nie kryj? też niemieccy zwi?zkowcy, gdyż Magna/Sbierbank zapowiadał, że nie zamknie żadnej fabryki w Niemczech, choć i tam nie wykluczał zwolnień. Klaus Franz, triumfalnie ogłosił w czwartek „nareszcie odbili?my Opla Amerykanom!”. W rzeczywisto?ci owego „odbicia” dokonał rz?d federalny, który 19 sierpnia zapowiedział 4,5 mld euro pomocy publicznej tylko dla rosyjsko-kanadyjskiego konsorcjum. To wła?nie po tym komunikacje pojawiły się spekulacje prasowe, że GM zamierzał uzyskać wsparcie do innych rz?dów europejskich (w tym 300 mln euro od Polski) i wycofać się z planów sprzedaży Opla. Wydaje się, że ostateczny cios pomysłowi utrzymania marki – i co ważniejsze praw do patentów – przez amerykański koncern zadał Peer Steinbrueck, minister finansów Niemiec, który na pocz?tku wrze?nia zagroził GM, że Opel będzie musiał przedterminowo spłacić 1,5 mld euro pożyczki od niemieckich władz, je?li kontroli nad nim nie przejmie Magna/Sbierbank.
Należy pamiętać, że nawet po sfinalizowaniu transakcji GM pozostanie poważnym (35 proc.) akcjonariuszem Opla. Konsorcjum Magna/Sbierbank posiadać będzie 55 proc. akcji (po 27,5 proc. dla każdej z firm), a pozostałe 10 proc. ma trafić do pracowników.
Rado?ć zwi?zkowców z IG Metall z transakcji GM z Magn?/Sbierbankiem wydaje się jednak mocno przesadzona. Konsorcjum rzeczywi?cie zapowiada utrzymanie fabryk, ale już nie miejsc pracy, a jednocze?nie zapowiada drastyczne (o 20 proc.) obniżenie kosztów pracowniczych, czyli mówi?c krótko zarobków. Słowem za ratowanie Opla maj? w znacznym stopniu zapłacić sami pracownicy. Takim pomysłom należy się stanowczo sprzeciwiać, a nie wiwatować na cze?ć ich autorów.
Tajemnic? pozostaj? natomiast plany Magny/Sbierbanku dotycz?ce naszego zakładu. Analitycy s? jednak zgodni, że ze względu na niskie koszty i wysok? jako?ć produkcji trudne do wyobrażenia jest zamknięcie gliwickiej fabryki. Nawet przy znacznym wpływie polityki na decyzje biznesowe potrzebny jest bowiem koń roboczy, który ci?gn?ł będzie cały wózek. Dobr? wiadomo?ci? jest również typowanie na prezesa nowego Opla Carla Petera Forstera, dotychczasowego szefa GM Europe, który zawsze podkre?la, że Gliwice to najlepsza fabryka Opla.
Zadowolenia z decyzji GM nie kryj? też niemieccy zwi?zkowcy, gdyż Magna/Sbierbank zapowiadał, że nie zamknie żadnej fabryki w Niemczech, choć i tam nie wykluczał zwolnień. Klaus Franz, triumfalnie ogłosił w czwartek „nareszcie odbili?my Opla Amerykanom!”. W rzeczywisto?ci owego „odbicia” dokonał rz?d federalny, który 19 sierpnia zapowiedział 4,5 mld euro pomocy publicznej tylko dla rosyjsko-kanadyjskiego konsorcjum. To wła?nie po tym komunikacje pojawiły się spekulacje prasowe, że GM zamierzał uzyskać wsparcie do innych rz?dów europejskich (w tym 300 mln euro od Polski) i wycofać się z planów sprzedaży Opla. Wydaje się, że ostateczny cios pomysłowi utrzymania marki – i co ważniejsze praw do patentów – przez amerykański koncern zadał Peer Steinbrueck, minister finansów Niemiec, który na pocz?tku wrze?nia zagroził GM, że Opel będzie musiał przedterminowo spłacić 1,5 mld euro pożyczki od niemieckich władz, je?li kontroli nad nim nie przejmie Magna/Sbierbank.
Należy pamiętać, że nawet po sfinalizowaniu transakcji GM pozostanie poważnym (35 proc.) akcjonariuszem Opla. Konsorcjum Magna/Sbierbank posiadać będzie 55 proc. akcji (po 27,5 proc. dla każdej z firm), a pozostałe 10 proc. ma trafić do pracowników.
Rado?ć zwi?zkowców z IG Metall z transakcji GM z Magn?/Sbierbankiem wydaje się jednak mocno przesadzona. Konsorcjum rzeczywi?cie zapowiada utrzymanie fabryk, ale już nie miejsc pracy, a jednocze?nie zapowiada drastyczne (o 20 proc.) obniżenie kosztów pracowniczych, czyli mówi?c krótko zarobków. Słowem za ratowanie Opla maj? w znacznym stopniu zapłacić sami pracownicy. Takim pomysłom należy się stanowczo sprzeciwiać, a nie wiwatować na cze?ć ich autorów.
Tajemnic? pozostaj? natomiast plany Magny/Sbierbanku dotycz?ce naszego zakładu. Analitycy s? jednak zgodni, że ze względu na niskie koszty i wysok? jako?ć produkcji trudne do wyobrażenia jest zamknięcie gliwickiej fabryki. Nawet przy znacznym wpływie polityki na decyzje biznesowe potrzebny jest bowiem koń roboczy, który ci?gn?ł będzie cały wózek. Dobr? wiadomo?ci? jest również typowanie na prezesa nowego Opla Carla Petera Forstera, dotychczasowego szefa GM Europe, który zawsze podkre?la, że Gliwice to najlepsza fabryka Opla.
Poleć tego news'a | |
Podziel się z innymi: | |
HTML: | |
Facebook - Lubię To: |
|