Nawigacja

Aktualnie online

-> Gości online: 12

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 60
-> Najnowszy użytkownik: wojtek

Ostatnie artykuły

Polecamy

Tygodnik Sląsko Dąbrowski

Tygodnik Solidarność

Krewniacy

Grosik

Fundacja Kolosy

Zobacz statystyki

Twój adres IP

18.117.75.218

Ostatnie zdjęcie

Przetłumacz stronę


Losowe zdjęcie

Najczęściej czytane

Najchętniej pobierane

Powitanie

CO Z GLIWICKIM OPLEM ?

Załoga gliwickiego GMMP zaczyna się bać o przyszło?ć swojego zakładu. Zza oceanu i z europejskiej siedziby General Motors - do którego należy Opel - docieraj? niepokoj?ce sygnały o kłopotach maj?cych ?cisły zwi?zek z globalnym kryzysem gospodarczym. Gło?no mówi się o zamykaniu albo sprzedaży sze?ciu fabryk. Na li?cie nie ma ?l?skiego zakładu produkuj?cego Astry i Zafiry ale niepewno?ć w?ród ludzi jest duża. - Przyszło?ć Opla w Gliwicach jest nieco niejasna, mówi Mirosław RzeĽniczek z zakładowej Solidarno?ci GMMP. - Dlatego zwracamy się do rz?du RP, żeby zapytał się szefa GM Europe C.Petera Forstera i szefów GM w Ameryce, co dalej z Gliwicami. Jest rol? rz?du, aby wsparł zakład. Jaka to ma być pomoc, jak szeroko zakrojona, czy tylko finansowa, czy przy zbycie produktów, to już s? tematy na rozmowy ministerialne, na poziomie premiera. Dla nas najważniejsza jest przyszło?ć zakładu i utrzymanie miejsc pracy, dodaje RzeĽniczek.

Sytuacja w europie wskazuje na wysokie zagrożenie zamknięcia Gliwickiej fabryki gdzie ekonomiczne uzasadnienie utrzymania jej przy życiu ma znikome znaczenie. W obliczu możliwo?ci powstania nowej europejskiej spółki opel/vauxhall, gdzie w całej europie rz?dy wszystkich krajów deklaruj? możliwo?ć pomocy w postaci gwarancji kredytowych czy też tworzenia programów stymuluj?cych sprzedaż samochodów na swoich lokalnych rynkach, istnieje realne zagrożenie że to wła?nie my zostaniemy „wyautowani” mimo to że jeste?my „kur? znosz?c? złote jajka”, jak to okre?lił Sławomir Ciebiera.

Obecnie w gliwickiej fabryce Opla (General Motors Manufacturing Poland - GMMP) zatrudnionych jest ok. 2 700 pracowników. W wyniku spadku zamówień pracę w samej fabryce straciło ok. 250 osób. Mniej więcej drugie tyle zwolniono u podwykonawców. Dla zobrazowania skali problemu przypominamy kilka liczb. W 2008 r. planowano wyprodukowanie 212 tys. samochodów, a faktycznie udało się zmontować 177 tys. Z kolei plan na rok bież?cy mówi o 130 tys. opli, które maj? wyjechać z gliwickiego zakładu. W styczniu 2008 fabryka GMMP wyprodukowała 38 tys. samochodów, w styczniu br. jedynie 13,6 tys. - Niestety tendencja spadkowa się utrzymuje, mówi Arkadiusz Moratyński z "S" w gliwickim Oplu.

Poleć tego news'a
Podziel się z innymi: Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
HTML:
Facebook - Lubię To:


Wygenerowano w sekund: 0.04
7,677,151 unikalne wizyty