Nawigacja
+ Artykuły :
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
+ Linki :



- Europejskie Forum Pracowników
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
- Akty prawne
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
+ Linki :





Aktualnie online
Ostatnie artykuły
Polecamy
Twój adres IP
3.147.52.13


Ostatnie zdjęcie
Przetłumacz stronę
Losowe zdjęcie
Najczęściej czytane
![]() |
38,948 |
![]() |
21,812 |
![]() |
20,780 |
![]() |
18,860 |
![]() |
18,659 |
![]() |
17,673 |
![]() |
17,362 |
![]() |
15,256 |
![]() |
14,899 |
Najchętniej pobierane
![]() |
5527 |
![]() |
4490 |
![]() |
3536 |
![]() |
3118 |
![]() |
3058 |
![]() |
2910 |
![]() |
2619 |
![]() |
2556 |
![]() |
2546 |
Powitanie
Nie stój z boku, przyłącz się do Nas!!! Kliknij i pobierz deklarację członkowską.
Benefity dla członków związku.
CO Z GLIWICKIM OPLEM ?
Załoga gliwickiego GMMP zaczyna się bać o przyszło?ć swojego zakładu. Zza oceanu i z europejskiej siedziby General Motors - do którego należy Opel - docieraj? niepokoj?ce sygnały o kłopotach maj?cych ?cisły zwi?zek z globalnym kryzysem gospodarczym. Gło?no mówi się o zamykaniu albo sprzedaży sze?ciu fabryk. Na li?cie nie ma ?l?skiego zakładu produkuj?cego Astry i Zafiry ale niepewno?ć w?ród ludzi jest duża. - Przyszło?ć Opla w Gliwicach jest nieco niejasna, mówi Mirosław RzeĽniczek z zakładowej Solidarno?ci GMMP. - Dlatego zwracamy się do rz?du RP, żeby zapytał się szefa GM Europe C.Petera Forstera i szefów GM w Ameryce, co dalej z Gliwicami. Jest rol? rz?du, aby wsparł zakład. Jaka to ma być pomoc, jak szeroko zakrojona, czy tylko finansowa, czy przy zbycie produktów, to już s? tematy na rozmowy ministerialne, na poziomie premiera. Dla nas najważniejsza jest przyszło?ć zakładu i utrzymanie miejsc pracy, dodaje RzeĽniczek.
Sytuacja w europie wskazuje na wysokie zagrożenie zamknięcia Gliwickiej fabryki gdzie ekonomiczne uzasadnienie utrzymania jej przy życiu ma znikome znaczenie. W obliczu możliwo?ci powstania nowej europejskiej spółki opel/vauxhall, gdzie w całej europie rz?dy wszystkich krajów deklaruj? możliwo?ć pomocy w postaci gwarancji kredytowych czy też tworzenia programów stymuluj?cych sprzedaż samochodów na swoich lokalnych rynkach, istnieje realne zagrożenie że to wła?nie my zostaniemy „wyautowani” mimo to że jeste?my „kur? znosz?c? złote jajka”, jak to okre?lił Sławomir Ciebiera.
Obecnie w gliwickiej fabryce Opla (General Motors Manufacturing Poland - GMMP) zatrudnionych jest ok. 2 700 pracowników. W wyniku spadku zamówień pracę w samej fabryce straciło ok. 250 osób. Mniej więcej drugie tyle zwolniono u podwykonawców. Dla zobrazowania skali problemu przypominamy kilka liczb. W 2008 r. planowano wyprodukowanie 212 tys. samochodów, a faktycznie udało się zmontować 177 tys. Z kolei plan na rok bież?cy mówi o 130 tys. opli, które maj? wyjechać z gliwickiego zakładu. W styczniu 2008 fabryka GMMP wyprodukowała 38 tys. samochodów, w styczniu br. jedynie 13,6 tys. - Niestety tendencja spadkowa się utrzymuje, mówi Arkadiusz Moratyński z "S" w gliwickim Oplu.
Sytuacja w europie wskazuje na wysokie zagrożenie zamknięcia Gliwickiej fabryki gdzie ekonomiczne uzasadnienie utrzymania jej przy życiu ma znikome znaczenie. W obliczu możliwo?ci powstania nowej europejskiej spółki opel/vauxhall, gdzie w całej europie rz?dy wszystkich krajów deklaruj? możliwo?ć pomocy w postaci gwarancji kredytowych czy też tworzenia programów stymuluj?cych sprzedaż samochodów na swoich lokalnych rynkach, istnieje realne zagrożenie że to wła?nie my zostaniemy „wyautowani” mimo to że jeste?my „kur? znosz?c? złote jajka”, jak to okre?lił Sławomir Ciebiera.
Obecnie w gliwickiej fabryce Opla (General Motors Manufacturing Poland - GMMP) zatrudnionych jest ok. 2 700 pracowników. W wyniku spadku zamówień pracę w samej fabryce straciło ok. 250 osób. Mniej więcej drugie tyle zwolniono u podwykonawców. Dla zobrazowania skali problemu przypominamy kilka liczb. W 2008 r. planowano wyprodukowanie 212 tys. samochodów, a faktycznie udało się zmontować 177 tys. Z kolei plan na rok bież?cy mówi o 130 tys. opli, które maj? wyjechać z gliwickiego zakładu. W styczniu 2008 fabryka GMMP wyprodukowała 38 tys. samochodów, w styczniu br. jedynie 13,6 tys. - Niestety tendencja spadkowa się utrzymuje, mówi Arkadiusz Moratyński z "S" w gliwickim Oplu.
Poleć tego news'a | |
Podziel się z innymi: |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
HTML: | |
Facebook - Lubię To: |
|