Nawigacja
+ Artykuły :
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
+ Linki :
- Europejskie Forum Pracowników
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
- Akty prawne
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
+ Linki :
Aktualnie online
Ostatnie artykuły
Polecamy
Twój adres IP
3.16.203.27
Ostatnie zdjęcie
Przetłumacz stronę
Losowe zdjęcie
Najczęściej czytane
Urlop okolicznościow... | 37,784 |
Parasol ochrony prawnej | 21,014 |
Komisja Międzyzakładowa | 20,002 |
Grosik | 18,215 |
W 2010 roku Polacy k... | 18,009 |
Branża spożywcza | 17,024 |
Cierpliwy papier | 15,956 |
Paliwa, myjnie samoc... | 14,619 |
Ustawa o SIP | 14,148 |
Najchętniej pobierane
Plan pracy SIP 2008 | 5328 |
Drodzy pracownicy | 4445 |
M OPLIK 23 22.12.2005 | 3368 |
M OPLIK 21.02.2006 | 3074 |
Kodeks Pracy | 2907 |
Wiadomości 10.2007 | 2866 |
Wiadomości 11.2007 | 2576 |
M OPLIK 21 1.12.2005 | 2514 |
Wiadomości 11.2007_01 | 2506 |
Powitanie
Nie stój z boku, przyłącz się do Nas!!! Kliknij i pobierz deklarację członkowską.
Benefity dla członków związku.
BĘDˇ CIˇĆ
Plan ratunkowy, jaki General Motors przedstawił w nocy z wtorku na ?rodę czasu polskiego budził ogromne emocje. Z jednej strony był on szans? na uzyskanie miliardów dolarów niezbędnych do uchronienie przed bankructwem największego amerykańskiego koncernu motoryzacyjnego, z drugiej za? obawiano się, czy ratowanie Detroit nie odbędzie się kosztem europejskich zakładów. Dzisiaj już wiadomo, że cen? za 30 mld dolarów pomocy rz?dowej będzie poważna redukcja kosztów i zatrudnienia. Także w Europie.
Zaprezentowany plan zakłada, że GM do końca roku zmniejszy koszty o niemal 9 mld dolarów i zwolni 47 tys. pracowników, w tym 26-27 tys. w zakładach poza granicami USA. Zapowiedziano jednocze?nie zamknięcie 5 fabryk. Nie podano wprawdzie gdzie dokładnie GM zamierza zlikwidować produkcję, jednak bardzo prawdopodobne, że będzie to fabryka Saaba w Trollhaettan. Jej los znalazł się w rękach szwedzkiego rz?du, który ma podj?ć decyzję o pomocy tej firmie. Je?li porozumienie nie zostanie zawarte do końca lutego (a to raptem kilka dni), GM zapowiedział ogłoszenie bankructwa Saaba. Maj?ca dobry serwis ekonomiczny agencja Bloomberg natomiast już w poniedziałek podała, że rozważane jest zamknięcie fabryk Opla w Antwerpii i Bochum, natomiast zakład w Eisenach zostanie wystawiony na sprzedaż.
–Nie ma natomiast najmniejszych ekonomicznych przesłanek zagrażaj?cych istnieniu zakładu w Gliwicach. Je?li trzeba zmniejszać koszty, to zamykanie fabryki, gdzie s? one najniższe byłoby strzelaniem sobie w stopę – podkre?la Sławomir Ciebiera, przewodnicz?cy Solidarno?ci GMMP. – Sytuację mog? jednak komplikować decyzje polityczne. Ich przykładem może być Peugeot - Citroen, który dostała od rz?du francuskiego 3 mld euro pożyczki w zamian za odst?pienie od planu zwolnień we francuskich zakładach. W rezultacie koncern ten zwolni ponad 11 tysięcy pracowników w innych państwach europejskich.
– Podczas ostatniego spotkania Europejskiego Forum Pracowników (EEF) GME jego przewodnicz?cy Klaus Franz stwierdził, że w naszym koncernie niemożliwe jest wykorzystywanie kredytów gwarantowanych przez jeden rz?d europejskim do zamykania zakładu w innym kraju UE – przypomina Sławomir Ciebiera.
EEF GME uważa, że najlepszym rozwi?zaniem dla europejskich zakładów GM byłoby ich wydzielenie i przekształcenie w europejski holding Opel/Vauxhall. Plan ten spotkał się z zainteresowaniem strony niemieckiej. Za takim rozwi?zaniem opowiedział się m.in. minister gospodarki Nadrenii-Palatynatu (na terenie tego landu jest fabryka Opla w Kaiserslauten) oraz przedstawiciel rz?du krajowego Nadrenii Północnej-Westfalii (tam znajduje się zakład w Bochum). Aby jednak projekt holdingu Opel/Vauxhall wyszedł poza teoretyczne rozważania konieczne jest zainteresowanie nim GM, który musi po pierwsze sprzedać udziały (akcje) swoich europejskich zakładów, a po drugie zdecydować się na sprzedaż marki Opel. Ta ostatnia nie jest bowiem przypisana do żadnej fabryki, lecz jest tzw. warto?ci? niematerialn? (i to o sporej cenie). W planie ratunkowym GM znalazła się sprzedaż marek Hummer i Saab oraz wygaszenia w ci?gu kilku lat marki Saturn, ale nikt nawet nie wspomniał o możliwo?ci sprzedaży marki Opla, jednej z najbardziej rozpoznawalnych na europejskim rynku.
Zaprezentowany plan zakłada, że GM do końca roku zmniejszy koszty o niemal 9 mld dolarów i zwolni 47 tys. pracowników, w tym 26-27 tys. w zakładach poza granicami USA. Zapowiedziano jednocze?nie zamknięcie 5 fabryk. Nie podano wprawdzie gdzie dokładnie GM zamierza zlikwidować produkcję, jednak bardzo prawdopodobne, że będzie to fabryka Saaba w Trollhaettan. Jej los znalazł się w rękach szwedzkiego rz?du, który ma podj?ć decyzję o pomocy tej firmie. Je?li porozumienie nie zostanie zawarte do końca lutego (a to raptem kilka dni), GM zapowiedział ogłoszenie bankructwa Saaba. Maj?ca dobry serwis ekonomiczny agencja Bloomberg natomiast już w poniedziałek podała, że rozważane jest zamknięcie fabryk Opla w Antwerpii i Bochum, natomiast zakład w Eisenach zostanie wystawiony na sprzedaż.
–Nie ma natomiast najmniejszych ekonomicznych przesłanek zagrażaj?cych istnieniu zakładu w Gliwicach. Je?li trzeba zmniejszać koszty, to zamykanie fabryki, gdzie s? one najniższe byłoby strzelaniem sobie w stopę – podkre?la Sławomir Ciebiera, przewodnicz?cy Solidarno?ci GMMP. – Sytuację mog? jednak komplikować decyzje polityczne. Ich przykładem może być Peugeot - Citroen, który dostała od rz?du francuskiego 3 mld euro pożyczki w zamian za odst?pienie od planu zwolnień we francuskich zakładach. W rezultacie koncern ten zwolni ponad 11 tysięcy pracowników w innych państwach europejskich.
– Podczas ostatniego spotkania Europejskiego Forum Pracowników (EEF) GME jego przewodnicz?cy Klaus Franz stwierdził, że w naszym koncernie niemożliwe jest wykorzystywanie kredytów gwarantowanych przez jeden rz?d europejskim do zamykania zakładu w innym kraju UE – przypomina Sławomir Ciebiera.
EEF GME uważa, że najlepszym rozwi?zaniem dla europejskich zakładów GM byłoby ich wydzielenie i przekształcenie w europejski holding Opel/Vauxhall. Plan ten spotkał się z zainteresowaniem strony niemieckiej. Za takim rozwi?zaniem opowiedział się m.in. minister gospodarki Nadrenii-Palatynatu (na terenie tego landu jest fabryka Opla w Kaiserslauten) oraz przedstawiciel rz?du krajowego Nadrenii Północnej-Westfalii (tam znajduje się zakład w Bochum). Aby jednak projekt holdingu Opel/Vauxhall wyszedł poza teoretyczne rozważania konieczne jest zainteresowanie nim GM, który musi po pierwsze sprzedać udziały (akcje) swoich europejskich zakładów, a po drugie zdecydować się na sprzedaż marki Opel. Ta ostatnia nie jest bowiem przypisana do żadnej fabryki, lecz jest tzw. warto?ci? niematerialn? (i to o sporej cenie). W planie ratunkowym GM znalazła się sprzedaż marek Hummer i Saab oraz wygaszenia w ci?gu kilku lat marki Saturn, ale nikt nawet nie wspomniał o możliwo?ci sprzedaży marki Opla, jednej z najbardziej rozpoznawalnych na europejskim rynku.
Poleć tego news'a | |
Podziel się z innymi: | |
HTML: | |
Facebook - Lubię To: |
|