Nawigacja

Aktualnie online

-> Gości online: 9

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 60
-> Najnowszy użytkownik: wojtek

Ostatnie artykuły

Polecamy

Tygodnik Sląsko Dąbrowski

Tygodnik Solidarność

Krewniacy

Grosik

Fundacja Kolosy

Zobacz statystyki

Twój adres IP

18.119.127.13

Ostatnie zdjęcie

Przetłumacz stronę


Losowe zdjęcie

Najczęściej czytane

Najchętniej pobierane

Powitanie

BIZNES A NIE WYZYSK

Załoga to nie masa pracuj?ca, dostarczaj?ca jedynie siły roboczej, to cenny kapitał ludzki – przekonywano podczas konferencji po?więconej promocji społecznej odpowiedzialno?ci biznesu zorganizowanej w Bibliotece ?l?skiej. Dlatego dla wła?ciwego zarz?dzania konieczne jest słuchanie załogi i konsultowanie z ni? decyzji dotycz?cych przyszło?ci firmy. Ma to znaczenie zwłaszcza w okresach kryzysu i dekoniunktury. Gdy załoga rozumie i jest przekonana do działań podejmowanych przez pracodawcę, przedsiębiorstwo ma szansę przetrwać najtrudniejsze czasy.
W firmach doceniaj?cych odpowiedzialno?ć społeczn? ro?nie identyfikacja pracownika z mark?. Ro?nie zaangażowanie w życie firmy – podkre?lał Piotr Duda, przewodnicz?cy ?l?sko-D?browskiej Solidarno?ci.
Łatwo jest być dobrym i deklarować przestrzeganie zasad etycznych w latach koniunktury. Prawdziwy test przechodzimy w kryzysie – dodawał dr Jakub Stelina. – Wtedy okazuje się, czy społeczna odpowiedzialno?ć biznesu jest naszym standardem, czy tylko PR-owskim zabiegiem.
Niestety wielu domorosłych menadżerów i biznesmenów, zafascynowanych pogoni? za zyskiem, nie dostrzega wagi społecznej odpowiedzialno?ci biznesu. Tymczasem w UE jest ona podstaw? strategii lizbońskiej, maj?cej zapewnić konkurencyjno?ć europejskiej gospodarki.
Społeczna odpowiedzialno?ć biznesu to przede wszystkim inwestowanie w ludzi – przypominał Jerzy Buzek, eurodeputowany z naszego regionu. – Od innowacyjno?ci i bycia konkurencyjnym zależ? miejsca pracy. Żaden kraj nie rozwinie się bez dbania o ludzi.
Zatem jak najszybciej pracodawcy powinni zrozumieć, że biznes odpowiedzialny i etyczny to nie strata czasu na rozmowy z załog?, ale szansa na rozwój i stabilne zyski. Wystarczy przy tym stosować się do prostej zasady: prowadĽ swój biznes najlepiej jak możesz, nie wykorzystuj?c słabo?ci ludzi, którzy dla ciebie pracuj?.

Poleć tego news'a
Podziel się z innymi: Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
HTML:
Facebook - Lubię To:


Wygenerowano w sekund: 0.08
7,676,698 unikalne wizyty