Nawigacja
+ Artykuły :
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
+ Linki :



- Europejskie Forum Pracowników
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
- Akty prawne
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
+ Linki :





Aktualnie online
Ostatnie artykuły
Polecamy
Twój adres IP
18.97.14.81


Ostatnie zdjęcie
Przetłumacz stronę
Losowe zdjęcie
Najczęściej czytane
![]() |
38,617 |
![]() |
21,638 |
![]() |
20,649 |
![]() |
18,721 |
![]() |
18,516 |
![]() |
17,547 |
![]() |
17,076 |
![]() |
15,125 |
![]() |
14,735 |
Najchętniej pobierane
![]() |
5498 |
![]() |
4469 |
![]() |
3518 |
![]() |
3098 |
![]() |
3040 |
![]() |
2888 |
![]() |
2600 |
![]() |
2533 |
![]() |
2526 |
Powitanie
Nie stój z boku, przyłącz się do Nas!!! Kliknij i pobierz deklarację członkowską.
Benefity dla członków związku.
WARTO BYĆ ODPOWIEDZIALNYM SPOŁECZNIE
Firmy uwzględniaj?ce w swojej strategii społeczn? odpowiedzialno?ć maj? większe szanse na wyj?cie obronn? ręk? z kryzysu, a idea społecznej odpowiedzialno?ci biznesu będzie w Polsce zyskiwać na znaczeniu - to niektóre z wniosków z zorganizowanej dzi? w Katowicach przez ?l?sko-D?browsk? „S” konferencji ,,Społeczna odpowiedzialno?ć biznesu jako Ľródło sukcesu w województwie ?l?skim”.

Społeczna Odpowiedzialno?ć Biznesu (ang. Social Corporate Responsibility – CSR) to koncepcja, według której przedsiębiorstwa dobrowolnie uwzględniaj? aspekty społeczne i ekologiczne w swoich działaniach komercyjnych. W praktyce CSR sprowadza się m. in. do humanizacji pracy, zwiększenia partycypacji pracowników w zarz?dzaniu przedsiębiorstwem, dodatkowych szkoleń i ?wiadczeń dla pracowników, a także uwzględniania stanu ?rodowiska naturalnego w działalno?ci firmy, współpracy z lokaln? społeczno?ci?, niepodejmowania współpracy z przedsiębiorstwami, które wykorzystuj? stosuj? praktyki naruszaj?ce prawo, zaangażowani w akcje charytatywne, wrażliwo?ci na lokaln? kulturę i zwyczaje oraz partnerstwa z organizacjami społecznymi.
- Społeczna odpowiedzialno?ć biznesu to przede wszystkim inwestowanie w ludzi, największy kapitał – mówił w swoim wyst?pieniu były premier Jerzy Buzek, który podkre?lał odpowiedzialno?ć spoczywaj?c? na ?l?skich przedsiębiorcach. – Od innowacyjno?ci i bycia konkurencyjnym zależ? miejsca pracy, zasilenie gospodarki nowymi pomysłami i to, czy zatrzymamy w kraju młodych ludzi. Odpowiednie rozłożenie kosztów i zysków musi być zawsze brane pod uwagę. Żaden kraj się nie rozwinie bez dbania o ludzi – mówił Jerzy Buzek.
– Idea biznesu społecznie odpowiedzialnego wpisuje się w unijny cel stworzenia europejskiego modelu społecznego opartego na równych szansach, zdrowym ?rodowisku, równych szansach i integracji społecznej – mówił dr hab. Jakub Stelina z Uniwersytetu Gdańskiego. Jak zaznaczył, testem czy idea CSR przeniknęła nasz? ?wiadomo?ć, będzie zachowanie przedsiębiorców w obliczu kryzysu. - Łatwo jest być dobrym, deklaruj?cym przestrzeganie dyrektyw etycznych w sytuacji, gdy jest koniunktura. Prawdziwy test przejdziemy w kryzysie. Czy idea społecznie odpowiedzialnego biznesu jest tylko piarowym zabiegiem, o którym szybko zapomnimy?
Również szef ?l?sko-D?browskiej „Solidarno?ci” w swoim wyst?pieniu odniósł się do doniesień o nadchodz?cym kryzysie. – W firmach docenij?cych odpowiedzialno?ć społeczn? ro?nie wtedy identyfikacja pracowników z mark?. Ro?nie zaangażowanie w życie firmy. Ludzie lepiej rozumiej?, co w zakładzie się dzieje i szybciej mog? reagować na zmieniaj?c? się sytuację, dostosowywać się do zmian i godzić się na koszty tych zmian – mówił Piotr Duda.
O słabo?ciach polskich praktyk CSR mówiła podczas konferencji Aleksandra Stanek z Forum Odpowiedzialnego Biznesu - Konieczno?ć działań CSR nie jest zawsze przez polskich przedsiębiorców u?wiadamiana. Oczywi?cie najlepiej wygl?da to w największych firmach i koncernach, które często korzystaj? z zagranicznego know-how. W mniejszych zamiast przemy?lanych działań mamy często do czynienia z działaniami filantropijnymi, nie wynikaj?cymi nie ze strategii firmy.
O tym, że warto angażować się w przedsięwzięcia z zakresu CSR, przekonywał Rafał Czechowski z agencji Imago Public Relations. - Od 50 do 70 proc. konsumentów kieruje się w swych wyborach tym, czy firma prowadzi działania społecznie odpowiedzialne – przypominał. Czechowski zaznaczał jednak, że nie należy tego utożsamiać z klasycznymi działaniami marketingowymi. - To nie chodzi o wizerunek, ale o zaufanie – przypomniał jedn? z idei przy?wiecaj?cych społecznej odpowiedzialno?ci biznesu. Jego zdaniem, znaczenie biznesu społecznie odpowiedzialnego ro?nie w czasach kryzysu. – Konsumenci mog? wtedy rezygnować z anonimowych dla nich produktów i zamiast nich wybierać np. przedsiębiorców sponsoruj?cy w mie?cie teatrzyk dziecięcy. W takich momentach rosn? szanse mniejszego producenta.
Zorganizowana dzi? konferencja jest czę?ci? projektu „Promocja społecznej odpowiedzialno?ci biznesu w województwie ?l?skim”. W jego ramach zostanie zorganizowanych jedna regionalna i 10 lokalnych konferencji po?więconych CSR. Elementem projektu będ? też działania promocyjne i reklamowe. Idea CSR będzie promowana m.in. na billboardach, w spotach radiowych, reklamie prasowej i mailowej. Powstanie też folder oraz publikacja z materiałami konferencyjnymi.
Projekt „Promocja społecznej odpowiedzialno?ci biznesu w województwie ?l?skim” realizowany będzie do lipca 2009 roku. Współfinansowany jest ze ?rodków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Partnerem wiod?cym projektu jest ?l?sko-D?browska „Solidarno?ć”. W działania zaangażowana będzie też Izba Rzemie?lnicza oraz Małej i ?redniej Przedsiębiorczo?ci w Katowicach. Projekt realizowany jest pod nadzorem Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Katowicach.
To kolejne działanie realizowane przez ?l?sko-D?browsk? „Solidarno?ć” ze ?rodków europejskich. Wcze?niej zwi?zek prowadził m.in. szkolenia zawodowe dla bezrobotnych „Akademia Rynku Pracy”, „40 wspaniałych” i „Pierwsza Szychta”. „Solidarno?ć” była też jednym z partnerów w projekcie „Praca dla dwojga” oraz kilku projektach realizowanych wspólnie z zagranicznymi zwi?zkami zawodowymi.
solidarnosc-kat.pl

Społeczna Odpowiedzialno?ć Biznesu (ang. Social Corporate Responsibility – CSR) to koncepcja, według której przedsiębiorstwa dobrowolnie uwzględniaj? aspekty społeczne i ekologiczne w swoich działaniach komercyjnych. W praktyce CSR sprowadza się m. in. do humanizacji pracy, zwiększenia partycypacji pracowników w zarz?dzaniu przedsiębiorstwem, dodatkowych szkoleń i ?wiadczeń dla pracowników, a także uwzględniania stanu ?rodowiska naturalnego w działalno?ci firmy, współpracy z lokaln? społeczno?ci?, niepodejmowania współpracy z przedsiębiorstwami, które wykorzystuj? stosuj? praktyki naruszaj?ce prawo, zaangażowani w akcje charytatywne, wrażliwo?ci na lokaln? kulturę i zwyczaje oraz partnerstwa z organizacjami społecznymi.
- Społeczna odpowiedzialno?ć biznesu to przede wszystkim inwestowanie w ludzi, największy kapitał – mówił w swoim wyst?pieniu były premier Jerzy Buzek, który podkre?lał odpowiedzialno?ć spoczywaj?c? na ?l?skich przedsiębiorcach. – Od innowacyjno?ci i bycia konkurencyjnym zależ? miejsca pracy, zasilenie gospodarki nowymi pomysłami i to, czy zatrzymamy w kraju młodych ludzi. Odpowiednie rozłożenie kosztów i zysków musi być zawsze brane pod uwagę. Żaden kraj się nie rozwinie bez dbania o ludzi – mówił Jerzy Buzek.
– Idea biznesu społecznie odpowiedzialnego wpisuje się w unijny cel stworzenia europejskiego modelu społecznego opartego na równych szansach, zdrowym ?rodowisku, równych szansach i integracji społecznej – mówił dr hab. Jakub Stelina z Uniwersytetu Gdańskiego. Jak zaznaczył, testem czy idea CSR przeniknęła nasz? ?wiadomo?ć, będzie zachowanie przedsiębiorców w obliczu kryzysu. - Łatwo jest być dobrym, deklaruj?cym przestrzeganie dyrektyw etycznych w sytuacji, gdy jest koniunktura. Prawdziwy test przejdziemy w kryzysie. Czy idea społecznie odpowiedzialnego biznesu jest tylko piarowym zabiegiem, o którym szybko zapomnimy?
Również szef ?l?sko-D?browskiej „Solidarno?ci” w swoim wyst?pieniu odniósł się do doniesień o nadchodz?cym kryzysie. – W firmach docenij?cych odpowiedzialno?ć społeczn? ro?nie wtedy identyfikacja pracowników z mark?. Ro?nie zaangażowanie w życie firmy. Ludzie lepiej rozumiej?, co w zakładzie się dzieje i szybciej mog? reagować na zmieniaj?c? się sytuację, dostosowywać się do zmian i godzić się na koszty tych zmian – mówił Piotr Duda.
O słabo?ciach polskich praktyk CSR mówiła podczas konferencji Aleksandra Stanek z Forum Odpowiedzialnego Biznesu - Konieczno?ć działań CSR nie jest zawsze przez polskich przedsiębiorców u?wiadamiana. Oczywi?cie najlepiej wygl?da to w największych firmach i koncernach, które często korzystaj? z zagranicznego know-how. W mniejszych zamiast przemy?lanych działań mamy często do czynienia z działaniami filantropijnymi, nie wynikaj?cymi nie ze strategii firmy.
O tym, że warto angażować się w przedsięwzięcia z zakresu CSR, przekonywał Rafał Czechowski z agencji Imago Public Relations. - Od 50 do 70 proc. konsumentów kieruje się w swych wyborach tym, czy firma prowadzi działania społecznie odpowiedzialne – przypominał. Czechowski zaznaczał jednak, że nie należy tego utożsamiać z klasycznymi działaniami marketingowymi. - To nie chodzi o wizerunek, ale o zaufanie – przypomniał jedn? z idei przy?wiecaj?cych społecznej odpowiedzialno?ci biznesu. Jego zdaniem, znaczenie biznesu społecznie odpowiedzialnego ro?nie w czasach kryzysu. – Konsumenci mog? wtedy rezygnować z anonimowych dla nich produktów i zamiast nich wybierać np. przedsiębiorców sponsoruj?cy w mie?cie teatrzyk dziecięcy. W takich momentach rosn? szanse mniejszego producenta.
Zorganizowana dzi? konferencja jest czę?ci? projektu „Promocja społecznej odpowiedzialno?ci biznesu w województwie ?l?skim”. W jego ramach zostanie zorganizowanych jedna regionalna i 10 lokalnych konferencji po?więconych CSR. Elementem projektu będ? też działania promocyjne i reklamowe. Idea CSR będzie promowana m.in. na billboardach, w spotach radiowych, reklamie prasowej i mailowej. Powstanie też folder oraz publikacja z materiałami konferencyjnymi.
Projekt „Promocja społecznej odpowiedzialno?ci biznesu w województwie ?l?skim” realizowany będzie do lipca 2009 roku. Współfinansowany jest ze ?rodków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Partnerem wiod?cym projektu jest ?l?sko-D?browska „Solidarno?ć”. W działania zaangażowana będzie też Izba Rzemie?lnicza oraz Małej i ?redniej Przedsiębiorczo?ci w Katowicach. Projekt realizowany jest pod nadzorem Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Katowicach.
To kolejne działanie realizowane przez ?l?sko-D?browsk? „Solidarno?ć” ze ?rodków europejskich. Wcze?niej zwi?zek prowadził m.in. szkolenia zawodowe dla bezrobotnych „Akademia Rynku Pracy”, „40 wspaniałych” i „Pierwsza Szychta”. „Solidarno?ć” była też jednym z partnerów w projekcie „Praca dla dwojga” oraz kilku projektach realizowanych wspólnie z zagranicznymi zwi?zkami zawodowymi.
solidarnosc-kat.pl
Poleć tego news'a | |
Podziel się z innymi: |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
HTML: | |
Facebook - Lubię To: |
|