Nawigacja
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
+ Linki :
Aktualnie online
Ostatnie artykuły
Polecamy
Twój adres IP
Ostatnie zdjęcie
Przetłumacz stronę
Losowe zdjęcie
Najczęściej czytane
Urlop okolicznościow... | 37,784 |
Parasol ochrony prawnej | 21,012 |
Komisja Międzyzakładowa | 20,001 |
Grosik | 18,214 |
W 2010 roku Polacy k... | 18,008 |
Branża spożywcza | 17,023 |
Cierpliwy papier | 15,955 |
Paliwa, myjnie samoc... | 14,618 |
Ustawa o SIP | 14,147 |
Najchętniej pobierane
Plan pracy SIP 2008 | 5328 |
Drodzy pracownicy | 4445 |
M OPLIK 23 22.12.2005 | 3368 |
M OPLIK 21.02.2006 | 3074 |
Kodeks Pracy | 2907 |
Wiadomości 10.2007 | 2866 |
Wiadomości 11.2007 | 2576 |
M OPLIK 21 1.12.2005 | 2514 |
Wiadomości 11.2007_01 | 2506 |
Powitanie
Nie stój z boku, przyłącz się do Nas!!! Kliknij i pobierz deklarację członkowską.
Benefity dla członków związku.
Akumulatory do wymiany
Operatorzy wózków widłowych Jungheinrich od dłuższego czasu sygnalizowali, że akumulatory do tych wózków są stare i mocno zużyte (a pamiętajmy, że z każdym ładowaniem pojemność każdego akumulatora maleje), a tym samym nie dają możliwości efektywnej pracy przez wymagany czas. Ponadto za mały jest odsetek dostępnych baterii w stosunku do ilości wózków potrzebnych do pracy na każdej zmianie.
To wszystko sprawia, że operatorzy często pobierają akumulatory naładowane tylko częściowo. Co nie tylko prowadzi do dalszego spadku ich pojemności, ale przede wszystkim instalowanie w wózkach akumulatorów niewychłodzonych po naładowaniu, stwarza poważne dodatkowe zagrożenia wypadkowe, związane z potencjalnym pożarem całego wózka.
Dlatego też – bagatelizowanym przez innych – problemem operatorów wózków, jeżdżących na potencjalnej bombie zapalającej zajęła się społeczna inspekcja pracy, dla której bezpieczeństwo pracy jest zawsze priorytetem.
Odpowiadając Marianowi Kaim, zakładowemu społecznemu inspektorowi pracy w Stellantis Gliwice pracodawca potwierdził, że obecnie użytkowanych jest w naszym zakładzie 28 baterii akumulatorowych do wózków Jungheinrich wyprodukowanych w latach 2014-15, czyli eksploatowanych co najmniej od dekady. Oczekiwane jest zatwierdzenie zamówienia na 2 nowe baterie oraz – cytując odpowiedź szefostwa – „dział TD pracuje nad przygotowaniem budżetu na dalsze zakupy przynajmniej 10 baterii. Te ilości pozwolą na zaspokojenie doraźnych potrzeb”. Ma być także ustalony długofalowy plan zabezpieczenia zakładu w baterie (akumulatory) odpowiedniej pojemności.
Mając na uwadze wspomniane zwiększone zagrożenia wypadkowe związane z wykorzystywaniem w wózkach widłowych wyeksploatowanych baterii oraz zwiększoną uciążliwość pracy, gdy baterie te „nie trzymają” i wymagają wymiany w czasie zmiany Marian Kaim zapowiada, że społeczna inspekcja pracy będzie szczególnie monitorowała proces wymiany starych baterii akumulatorowych. Interweniując zawsze, gdy wymagało tego będzie zapewnienie bezpiecznych, higienicznych i ergonomicznych warunków pracy.
Poleć tego news'a | |
Podziel się z innymi: | |
HTML: | |
Facebook - Lubię To: |
|