Nawigacja

Aktualnie online

-> Gości online: 14

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 60
-> Najnowszy użytkownik: wojtek

Ostatnie artykuły

Polecamy

Tygodnik Sląsko Dąbrowski

Tygodnik Solidarność

Krewniacy

Grosik

Fundacja Kolosy

Zobacz statystyki

Twój adres IP

3.140.196.5

Ostatnie zdjęcie

Przetłumacz stronę


Losowe zdjęcie

Najczęściej czytane

Najchętniej pobierane

Powitanie

Trudne czasy

Trudne czasy

Coraz trudniejsza i nieprzewidywalna jest sytuacja branży motoryzacyjnej. Promujące auta elektryczne polityczne decyzje Unii Europejskiej nie spotkały się ze zrozumieniem klientów, którzy nie chcą kupować drogich elektryków, okazały się natomiast korzystne dla chińskich producentów oferujących takie samochody trochę taniej. W efekcie w Europie ograniczana jest produkcja, likwidowane zmiany – co miało miejsce w naszym zakładzie – oraz zamykane całe fabryki.

Jeszcze tylko do końca tego roku istnieć będzie bielski FCA Powertrain, który produkcję zakończył w czerwcu 2024. Dwa lata temu zatrudnionych tam było jeszcze ośmiuset pracowników. Natomiast w tyskim FCA Poland trwają właśnie zwolnienia grupowe. Zlikwidowany został tam wydział tłoczników, zaś pracę straci dziewięćdziesięciu pracowników.

W tym roku zamknięte zostaną w naszym kraju także dwie fabryki autobusów – zakłady Volvo we Wrocławiu oaz Scanii w Słupsku, gdzie ostatnio pracowało łącznie ok. 2.300 osób. Zaś w fabryce MAN w Niepołomnicach zlikwidowano jedną zmianę, zwalniając ponad 400 pracowników.

Masowe redukcje zatrudnienia obejmują także wielu producentów części motoryzacyjnych. Cięcia przeprowadza m.in. koncerny FORVIA, Marelli (mające zakłady w Bielsku-Białej i Sosnowcu oraz niemieccy giganci jak ZF Friedrichshafen (zakłady w Częstochowie), Continental czy Bosch.

Bielskie Marelli zapowiedziało i praktycznie zrealizowało, zwolnienie 140 pracowników, w związku z zakończeniem produkcji w Tychach Fiata 500 i Lancii Ypsilon. Nowy elektryczny Fiat 500e miał być produkowany w Mirafiori. Jednak ze względu na znikome zainteresowanie klientów (którzy za małe autko miejskie niespecjalnie chcą płacić od 143 tys. zł wzwyż) produkowany jest teoretycznie. Od połowy września we włoskich zakładach trwa przestój, który właśnie został przedłużony do początku listopada.

W tyskim MA Polska zwolnienia grupowe mają objąć 350-400 pracowników, natomiast w produkującym wiązki elektryczne mikołowskim Yazaki zwolniono całą załogę produkcyjną (190 osób) oraz cześć administracji. Wiązki elektryczne do europejskich samochodów powstają teraz w Afryce (Egipt, Maroko, Tunezja).


Poleć tego news'a
Podziel się z innymi: Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
HTML:
Facebook - Lubię To:


Wygenerowano w sekund: 0.14
7,676,951 unikalne wizyty