Nawigacja

Aktualnie online

-> Gości online: 14

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 60
-> Najnowszy użytkownik: wojtek

Ostatnie artykuły

Polecamy

Tygodnik Sląsko Dąbrowski

Tygodnik Solidarność

Krewniacy

Grosik

Fundacja Kolosy

Zobacz statystyki

Twój adres IP

3.133.123.162

Ostatnie zdjęcie

Przetłumacz stronę


Losowe zdjęcie

Najczęściej czytane

Najchętniej pobierane

Powitanie

Nie do zaakceptowani

Nie do zaakceptowani

Przedstawiony w GLB przez dyrekcję naszego zakładu zamiar wprowadzenia od 1 marca 2024 osiemnastozmianowego systemu pracy wywołał falę słusznego niezadowolenia pracowników Stellantis Gliwice. Osiemnastozmianowy system pracy oznacza dezorganizację życia rodzinnego i prywatnego oraz nadmierne obciążenie pracą. Szczególnie jak będą mu towarzyszyć nieustanne zmiany harmonogramu.

Dlatego też międzyzakładowa NSZZ Solidarność Stellantis Gliwice natychmiast wystąpiła do pracodawcy z pisemnym stanowiskiem, w którym podkreśliła, że osiemnastozmianowy system pracy nie jest akceptowany przez załogę naszego zakładu. Szczególnie, że już obecnie, ze względu na nieustanne braki personalne, pracownicy obciążani są dodatkowymi zadaniami. Co w ostatnim czasie doprowadziło do przypadku zasłabnięcia (omdlenia) z wyczerpania na linii produkcyjnej podczas pracy.

Jednocześnie mimo licznych wysiłków i działań społecznej inspekcji pracy cały czas zdecydowanie zbyt często dochodzi do wypadków przy pracy, w których poszkodowanymi są spieszący się (by zdążyć w takcie z zadaniami) pracownicy.

Ponadto opierający się na indywidualnych harmonogramach (grafikach, rozkładach) czasu pracy – różniących się dla zatrudnionych na tej samej zmianie – osiemnastozmianowy systemu pracy dezorganizuje wspólne dojazdy do pracy, podnosząc ich koszty co najmniej o jedną piątą (20 proc.). Oznacza to poważne dodatkowe obciążenie finansowe pracowników, jak też wyzwania logistyczne – dojazd do pracy tych samych czterech osób w ciągu tygodnia wymaga bowiem zaangażowania dwóch samochodów (i kierowców), a nie jednego.

Kwestię zamiaru wprowadzenia od 1 marca 2024 osiemnastozmianowego systemu pracy w gliwickim Stellantis – oznaczającym, ze standardem ma być praca w soboty, za „czarną dniówkę” – nasza międzyzakładowa NSZZ Solidarność poruszyła także na forum europejskim, kierując pisma do europejskich rad zakładowych (ERZ) Opel/Vauxhall, PSA oraz Stellantis. Otrzymaliśmy już odpowiedź z ERZ Opel/Vauxhall w której zapowiedziano, że kwestia osiemnastozmianowego systemu pracy w Gliwicach będzie poruszona podczas najbliższego spotkania z europejskim zarządem.

Problemy pracowników naszego zakładu był także omawiany podczas organizowanego pod egidą IndustiAll (europejskiej federacji związkowej) w dniu 14 listopada branżowego spotkania we Frankfurcie, w którym uczestniczyli przedstawiciele Solidarności Stellantis Gliwice. Należy oczekiwać, że cały czas deklarowane wsparcie ze strony IndustriAll przyjmie tym razem konkretną postać.

Jednak działania mające na celu uporządkowanie organizacji pracy w naszym zakładzie i wyeliminowania antypracowniczych rozwiązań na tym się nie kończą. Komisja Międzyzakładowa NSZZ Solidarność postanowiła bowiem o rozpoczęciu sporu zbiorowego.


Poleć tego news'a
Podziel się z innymi: Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
HTML:
Facebook - Lubię To:


Wygenerowano w sekund: 0.06
7,677,148 unikalne wizyty