Nawigacja
- Inne
- Na problemy ... Solidarność
- Społeczna Inspekcja Pracy
- Struktura związku
- Grosik
- Porady Prawne
- Krzywym Okiem
+ Szukaj
+ Galeria
+ Pliki do pobrania :
- Gazetki
- Pisma
- Humor
- Pliki wideo
- Pliki mp3
- Poradniki
- Serwis Informacyjny KK
+ Linki :
Aktualnie online
Ostatnie artykuły
Polecamy
Twój adres IP
Ostatnie zdjęcie
Przetłumacz stronę
Losowe zdjęcie
Najczęściej czytane
Urlop okolicznościow... | 37,585 |
Parasol ochrony prawnej | 20,867 |
Komisja Międzyzakładowa | 19,857 |
Grosik | 18,091 |
W 2010 roku Polacy k... | 17,892 |
Branża spożywcza | 16,804 |
Cierpliwy papier | 15,770 |
Paliwa, myjnie samoc... | 14,498 |
Ustawa o SIP | 14,014 |
Najchętniej pobierane
Plan pracy SIP 2008 | 5315 |
Drodzy pracownicy | 4438 |
M OPLIK 23 22.12.2005 | 3361 |
M OPLIK 21.02.2006 | 3061 |
Kodeks Pracy | 2899 |
Wiadomości 10.2007 | 2860 |
Wiadomości 11.2007 | 2569 |
M OPLIK 21 1.12.2005 | 2507 |
Wiadomości 11.2007_01 | 2499 |
Powitanie
Nie stój z boku, przyłącz się do Nas!!! Kliknij i pobierz deklarację członkowską.
Benefity dla członków związku.
Transport pod nadzorem
Napływające licznie zgłoszenia dotyczące nieprawidłowości przy pracach transportowych spowodowały, że Zakładowy Społeczny Inspektor Pracy w naszym zakładzie zadecydował o utworzeniu specjalnej grupy SIP-owców, której celem jest kompleksowa kontrola ręcznych i mechanicznych prac transportowych oraz wszystkich związanych z tym kwestii.
Celem tych kontroli będzie sprawdzenie oraz poprawa ogólnego stanu przestrzegania zasad BHP przy pracach transportowych. Najwyższy już czas – jak podkreśla Marian Kaim, Zakładowy Społeczny Inspektor Pracy w Stellantis Gliwice – doprowadzić bezpieczeństwo i higienę pracy przy pracach transportowych do stanu, jaki był z przed rozbudowy fabryki.
Dlatego też wskazane jest, aby w kontroli razem ze społecznymi inspektorami pracy uczestniczyli koordynatorzy BHP, tak aby decyzje w sprawach pilnych były podejmowane jak najszybciej. Szczególnie, że zakres kontroli ma być spory i obejmować sprawdzenie:
1. w przypadku ręcznych prac transportowych:
• czy transportowane ręcznie opakowania (i liny transportowe) posiadają określoną wagę netto/brutto oraz czy pracownicy są o niej poinformowani;
• czy transportowane ręcznie opakowania posiadają czytelne oznaczenia zrozumiałe dla pracowników (w tym obcokrajowców);
• czy pojemniki z materiałem transportowane wózkami są później ręcznie przepychane lub dokowane;
• jaka jest odległość na którą przenoszone są materiały i czy są różnice wysokości podczas przenoszenia (schody, podesty itp.);
• czy wózki na których są ręcznie transportowane opakowania są oznaczone wagą netto (pusty) i brutto (pełny);
• czy masa (ilość) części na wózkach do transportu nie przekracza dopuszczalnej wagi;
• czy opakowania na części są bezpieczne, docelowe czy czasowe;
• czy części są przepakowywane (a jeżeli tak, to z jakiego powodu);
• czy opakowania ciężkie oraz lekkie są prawidłowo usytuowane na wózkach i regałach, czyli szczególnie lekkie na półkach najwyższych i najniższych natomiast ciężkie na środkowych (na wysokość bioder);
• czy wózki do transportu ręcznego na bieżąco są poddawane przeglądom.
2. w przypadku transportu mechanicznego:
• stan techniczny wózków widłowych;
• czy są wykonywane przeglądy wózków widłowych zgodnie z terminami;
• czy są wpisy w książce serwisowej wózków widłowych i suwnic z nienaprawionymi usterkami stwarzającymi zagrożenia BHP;
• czy stan zawiesi jest prawidłowy (czy zawiesia mają aktualne odbiory);
• czy ilość transportowanego materiału jest zgodna z normami (wysokość/ciężar);
• czy jest dostateczne miejsce do manewrowania wózkami w obszarze produkcyjnym (wymiana materiałów);
• czy jest dość miejsca do manewrowania na wymianę materiału w jego miejscu składowania – czy nie ma przeszkód, a zwłaszcza, czy nie ma w pobliżu ludzi!
• czy jest prawidłowa szerokość dróg transportowych;
• czy drogi transportowe są niepozastawiane materiałem;
• czy drogi transportowe są wyraźnie oznaczone – wyodrębnione od ścieżek i stanowisk pracy;
• czy stojaki i podesty na materiały są zakotwione;
• czy barierki ochronne są w dobrym stanie i spełniają swoje przeznaczenie;
• czy pracownicy posiadają ważne uprawnienia na wózki widłowe, suwnice i podnośniki;
• czy są wykonywane przeglądy bieżące wózków Asti i platform.
Jak widać mamy wiele do zrobienia – podkreśla Marian Kaim. – Naszym celem jest szybkie zminimalizowanie ryzyka wystąpienia wypadków i schorzeń ponieważ utrzymujący się poziom wypadkowości jest niedopuszczalny przy tak zaawansowanej technologicznie produkcji oraz dużym doświadczeniu pracowników.
Jednocześnie należy zawsze pamiętać, że każdy z nas zdrowie i życie ma tylko jedno. Dlatego we własnym, dobrze pojętym, interesie warto jest zgłaszać wszelkie uwagi i nieprawidłowości dotyczące kwestii bezpieczeństwa, higieny i ergonomii pracy. Społeczna Inspekcja Pracy na pewno się nimi zajmie, a jeśli będzie trzeba – jak w przypadku prac transportowych – podejmie kompleksową kontrolę. Zawsze bowiem lepiej działać prewencyjnie, niż później wydawać pieniądze na leczenie oraz długotrwałą rehabilitację.
Poleć tego news'a | |
Podziel się z innymi: | |
HTML: | |
Facebook - Lubię To: |
|