Nawigacja

Aktualnie online

-> Gości online: 3

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 64
-> Najnowszy użytkownik: Coca-Cola

Ostatnie artykuły

Polecamy

Tygodnik Sląsko Dąbrowski

Tygodnik Solidarność

Krewniacy

Grosik

Fundacja Kolosy

Zobacz statystyki

Twój adres IP

34.239.165.67

Ostatnie zdjęcie

Przetłumacz stronę


Losowe zdjęcie

Najczęściej czytane

Najchętniej pobierane

Powitanie

Witamy na stronie internetowej NSZZ "Solidarność" Opel Manufacturing Poland

Biuro Komisji Międzyzakładowej znajduje się w budynku G-5 parter
44-121 Gliwice ul. Adama Opla 1

tel. 32 270 92 09
tel. wew. 192 09
tel. wew. 173 33
tel. 728 417 333

solidarnosc.opel(at)wp.pl

Przewodniczący: Mariusz KRÓL tel. 530 991 104

Wiceprzewodniczący: Franciszek SZYMURA tel. 530 993 103

Zakładowy SIP: Marian KAIM tel. 530 037 075 m.kaim-sip(at)outlook.com

Nawigacja

Zagrożenie wreszcie usuwane

Społeczni inspektorzy pracy OMP Gliwice w tym roku kolejny raz zwrócili uwagę na ciągły brak procedury postępowania w przypadku konieczności wejścia na windę przenośnika na stacji „Comau” do środka karoserii w celu usuwania awarii na bramach lub poprawy poprzeczek dachowych. Ciągły brak jest przy tym mocno łagodnym określeniem, gdyż problem po raz pierwszy został zgłoszony w marcu 2016, czyli niemal cztery lata temu!

Przy czym chodzi o pracę na wysokości, a przy ostrych krawędziach karoserii upadek bez odpowiedniego zabezpieczania może skończyć się – również łagodnie mówiąc – poważnymi następstwami. Takimi, które wyjaśnia prokurator.

Tymczasem kierownik spawalni przyznał, że – cytując – „jednak pewne ryzyko nadal istnieje”, choć problem był ponoć analizowany w 2016. Lecz już działań podjętych celem zminimalizowania tego ryzyka niestety nieprzedstawił. Nic zatem dziwnego, że zakładowy społeczny inspektor pracy, po kontroli przeprowadzonej na niebezpiecznym stanowisku, najpierw postawił na nogi odpowiedzialne za bezpieczeństwo pracy służby pracodawcy, a następnie cały problem przedstawił na posiedzeniu Komisji BHP.

W efekcie skończyły się deklaracje, iż – również cytując – „temat wprawdzie wolno, ale posuwa się do przodu”, a rozpoczęły konkretne działania. Na początek postanowiono, że poprzeczki dachowe dogrzewane będą na innej linii. Po czym przystąpiono do wdrożenia tego pomysłu w życie. We wrześniu przetestowano możliwość dogrzania brakujących zgrzein na stacji JA300, oczywiście z zamontowanym pozycjonerem. Wyniki były zadowalające – wszystkie zgrzewy były dostępne.

Ruszyły zatem działania – w które zaangażowane zostało utrzymanie ruchu, inżyniering oraz kaizen – aby wdrożyć nowe rozwiązanie w cykl technologiczny. A wymagało to zarówno zmodyfikowania stacji „Comau” (program zgrzewania bez poprzeczki, odpowiednie zapisy w systemie informatycznym wspomagającym produkcję) jak również JA210 (m.in. montaż czujników informujących o pozycjonerach z poprzeczką, przed wysłaniem na bufor), JA300 (program zgrzewania poprzeczki), JA310 (antykolizyjna korekta dyszy robota kolejowego) oraz LA320 (montaż czujników zatrzymujących karoserię z pozycjonerem na stacji roboczej). Ponadto należało wykonać komplet pozycjonerów oraz stojaków na pozycjonery.

Jednym słowem dzięki zaangażowaniu oraz aktywności społecznej inspekcji pracy podjęto w końcu konkretne działania pozwalające uchronić pracowników przed zdefiniowanymi od lat zagrożeniami wypadkowymi na spawalni. Tym samym realnie zadbano o bezpieczeństwo pracy, choć może podjęte działania w tabelkach i prezentacjach nie wyglądają tak dobrze jak warsztatowe dywagacje. Jednak zdecydowanie lepiej chronią zdrowie i życie osób pracujących w naszym zakładzie.


Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
HTML:
Facebook - Lubię To:


Ostatnio dodane artykuły

Tytuł Kategoria Autor Obejrzeń Data
Gdzie porozumienie? Krzywym Okiem czyli komentarze Mr Solidarka admin 964

Zawarcia porozumienia gwarantującego wszystkim pracownikom OMP Gliwice przejęcie przez powstający zakład PSA Manufacturing Poland z zachowaniem ciągłości zatrudnienia oraz warunków pracy i płacy oraz uzgodnienie regulaminów: pracy i wynagradzania mających obowiązywać w nowym zakładzie niezmiennie domagają się związki zawodowe. Dyrekcja nie chce o tym nawet ....

Zagrożenie wreszcie usuwane Społeczna Inspekcja Pracy admin 895

Społeczni inspektorzy pracy OMP Gliwice w tym roku kolejny raz zwrócili uwagę na ciągły brak procedury postępowania w przypadku konieczności wejścia na windę przenośnika na stacji „Comau” do środka karoserii w celu usuwania awarii na bramach lub poprawy poprzeczek dachowych. Ciągły brak jest przy tym mocno łagodnym określeniem, gdyż problem po raz pierwszy został zgłoszony w marcu 2016, czyli niemal cztery lata temu! ....

FCP do uzgodnienia! Krzywym Okiem czyli komentarze Mr Solidarka admin 1614

Kolejny już raz międzyzakładowa NSZZ Solidarność OMP Gliwice zwróciła się do pracodawcy o niezwłoczne uzgodnienie, zgodnie z wymogami Kodeksu pracy, zasad, kryteriów i wysokości premii FCP. Na konieczność uzgodnienia ze związkami zawodowymi zasad nabywania prawa i wypłacania FCP wskazała również Państwowa Inspekcja Pracy w wystąpieniach po kontroli ....

Gdy temperatura w hali przekracza 28 stopni... Na problemy ... Solidarność admin 1647

Fala afrykańskich – dosłownie, gdyż spowodowana masami powietrza znad Sahary – upałów spowodowała, że temperatura w halach naszego zakładu sięgała 36°C. W takich warunkach szwankować zaczęły maszyny – przykładowo w piecu do podgrzewania wiązek na montażu głównym wytapiało się wygłuszenie. Towarzyszyło temu efektowne dymienie oraz zapach palącej się ....

Ważna jakość pracy Krzywym Okiem czyli komentarze Mr Solidarka admin 1805

Pojawiające się ostatnio coraz liczniej na linii produkcyjnej osoby zatrudnione przez firemki zewnętrzne – do tego zazwyczaj na umowę-zlecenie (nie bez przyczyny nazywanej „śmieciówką”) – nie tylko zajmują miejsca pracownikom OMP Gliwice. Dodatkowo nie gwarantując odpowiedniej jakości i efektywności pracy obniżają wskaźniki ....

Wygenerowano w sekund: 0.07
4,631,413 unikalne wizyty