Nawigacja

Aktualnie online

-> Gości online: 3

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 64
-> Najnowszy użytkownik: Coca-Cola

Ostatnie artykuły

Polecamy

Tygodnik Sląsko Dąbrowski

Tygodnik Solidarność

Krewniacy

Grosik

Fundacja Kolosy

Zobacz statystyki

Twój adres IP

54.80.227.189

Ostatnie zdjęcie

Przetłumacz stronę


Losowe zdjęcie

Najczęściej czytane

Najchętniej pobierane

Powitanie

Witamy na stronie internetowej NSZZ "Solidarność" Opel Manufacturing Poland

Biuro Komisji Międzyzakładowej znajduje się w budynku G-5 parter
44-121 Gliwice ul. Adama Opla 1

tel. 32 270 92 09
tel. wew. 192 09
tel. wew. 173 33
tel. 728 417 333

solidarnosc.opel(at)wp.pl

Przewodniczący: Mariusz KRÓL tel. 530 991 104

Wiceprzewodniczący: Franciszek SZYMURA tel. 530 993 103

Sekretarz: Adam POSMYK tel. 530 992 102 sekretarz(at)solidarnosc-opel.pl

Zakładowy SIP: Marian KAIM tel. 530 037 075 m.kaim-sip(at)outlook.com

Nawigacja

Spaliny bez filtra

Nie tylko intensywnie wyczuwalne, ale również dobrze widoczne spaliny samochodowe w rejonie SLAT-DVT na montażu głównym sprawiły, że po przeprowadzonym tam przeglądzie warunków pracy społeczni inspektorzy pracy zgłosili sporo zaleceń dotyczących konieczności zapewnienie odpowiedniej wentylacji, wymagających podjęcia działań technicznych (odciągi, filtry), jak i organizacyjnych.

Zgodnie z przeprowadzonymi w kwietniu 2016 badaniami środowiskowymi, w których uczestniczyła Państwowa Inspekcja Pracy, wszystkie samochody w włączonymi silnikami podczas testów w hali produkcyjnej na obszarze SLAT-DVT powinny mieć zainstalowane odciągi lub przy najmniej przenośne filtry. W praktyce bywało różnie, dlatego też społeczna inspekcja pracy zmuszona była stanowczo przypomnieć o konieczności pełnego przestrzegania tych zasad.

Tu jednak pojawia się kwestia odpowiedniej ilości sprawnych odciągów NORFI. Powinno być ich dwanaście i tyle też zostało zainstalowanych, jednak sprawnie działających jest zazwyczaj mniej. W czasie przeglądu dostępnych i sprawnych odciągów było jedynie siedem. Tydzień później już jedenaście, ale na brakujące trzeba czekać – konieczne są wymiany poduszek pneumatycznych, co zajmuje sporo czasu. Zwłaszcza, gdy tych poduszek zabraknie w magazynie. Jak wyjaśniał pracodawca częste uszkodzenia poduszek pneumatycznych, będących elementem łączącym odciągu, wynikają z ich niedostosowania do kształtu rury wydechowej w nowej Astrze V. Efekt – kołnierze poduszek dziurawione są przez końcówkę wydechu.

Niestety jednocześnie nie lepsza jest sytuacja z filtrami przenośnymi, których końcówki nie zapewniają pewnego mocowania do rury wydechowej i co jakiś czas spadają, ulegając uszkodzeniu. Na kilka takich zdefektowanych urządzeń trafili też społeczni inspektorzy pracy, choć w ciągu ubiegłego roku wymieniono 16 zniszczonych filtrów przenośnych oraz dodatkowo 133 zapchane wkłady do nich.

Sporo, ale trzeba pamiętać, że chodzi o urządzenia mające chronić pracowników wykonujących swoje obowiązki w mocno zanieczyszczonym spalinami środowisku pracy. Tymczasem podczas przeglądu na SLAT-DVT wiele testowanych samochodów, szczególnie dostarczanych z obszaru napraw, nie miało założonych filtrów. Przy ilości związków rakotwórczych w spalinach to już ostra gra zdrowiem.



Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
HTML:
Facebook - Lubię To:


Ostatnio dodane artykuły

Tytuł Kategoria Autor Obejrzeń Data
Hełm mało ochronny Społeczna Inspekcja Pracy Adam Posmyk 41

Wprowadzenie pod koniec ubiegłego roku na stacjach ładowania akumulatorów – w związku z ryzykiem wystąpienia porażenia łukiem elektrycznym – hełmów ochronnych z przyłbicą elektroizolacyjną od początku wzbudzało wiele kontrowersji. Ostatnio okazało się, że hełmy ....

A jednak mamy wniosek Krzywym Okiem czyli komentarze Mr Solidarka Adam Posmyk 33

Odpowiadając na zadane podczas październikowego Forum Doradczego pytanie dotyczące zapisywania się na „odrabianie dni wolnych” dyrekcja przyznała, że jest to „wystąpienie” czyli wniosek pracownika o „odpracowanie dnia wolnego w dogodnym terminie”. I to w stosunku ....

"Delegowani" bez delegacji Na problemy ... Solidarność Adam Posmyk 76

Obowiązująca od połowy ubiegłego roku unijna tzw. dyrektywa wdrożeniowa (2014/67/WE) w sprawie egzekwowania dyrektywy dotyczącej delegowania pracowników (96/71/WE) okazała się być pretekstem, by pracowników naszego zakładu wysyłanych do fabryki PSA w słowackiej Trnawie, wcale nie wysłać na delegację (czyli delegować), lecz odpowiednio zmienić im ....

Półmetek kadencji SIP Społeczna Inspekcja Pracy Adam Posmyk 66

Podsumowaniu działań podejmowanych przez Społeczną Inspekcję Pracy GMMP Gliwice w ostatnich dwóch latach – czyli pierwszej połowie obecnej SIP-owskiej kadencji – poświęcone było lipcowe spotkanie, a którym obok grupowych, wydziałowych i zakładowego społecznych inspektorów pracy wzięli udział także przedstawiciele związków zawodowych. Zgodnie bowiem z przepisami ustawowymi to właśnie one ....

Uczciwe warunki? Krzywym Okiem czyli komentarze Mr Solidarka Adam Posmyk 61

Uniwersalnym kluczem – czy raczej wytrychem – potrzebnym do usunięcia skutków sierpniowej awarii na Tłoczni jest zdaniem dyrekcji naszego zakładu przedłużenie okresu rozliczeniowego do roku oraz dopuszczenie ciągłych, jednostronnych zmian harmonogramów pracy. Rzecz jednak w tym, że w rzeczywistości takie skrajne uelastycznienie pracy pozwala doskonale chronić interesy finansowe (zyski) firmy ....

Wygenerowano w sekund: 0.24
2,941,580 unikalne wizyty