Nawigacja

Aktualnie online

-> Gości online: 3

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 64
-> Najnowszy użytkownik: Coca-Cola

Ostatnie artykuły

Polecamy

Tygodnik Sląsko Dąbrowski

Tygodnik Solidarność

Krewniacy

Grosik

Fundacja Kolosy

Zobacz statystyki

Twój adres IP

54.92.170.149

Ostatnie zdjęcie

Przetłumacz stronę


Losowe zdjęcie

Najczęściej czytane

Najchętniej pobierane

Powitanie

Witamy na stronie internetowej NSZZ "Solidarność" Opel Manufacturing Poland

Biuro Komisji Międzyzakładowej znajduje się w budynku G-5 parter
44-121 Gliwice ul. Adama Opla 1

tel. 32 270 92 09
tel. wew. 192 09
tel. wew. 173 33
tel. 728 417 333

solidarnosc.opel(at)wp.pl

Przewodniczący: Mariusz KRÓL tel. 530 991 104

Wiceprzewodniczący: Franciszek SZYMURA tel. 530 993 103

Sekretarz: Adam POSMYK tel. 530 992 102 sekretarz(at)solidarnosc-opel.pl

Zakładowy SIP: Marian KAIM tel. 530 037 075 m.kaim-sip(at)outlook.com

Nawigacja

Spaliny bez filtra

Nie tylko intensywnie wyczuwalne, ale również dobrze widoczne spaliny samochodowe w rejonie SLAT-DVT na montażu głównym sprawiły, że po przeprowadzonym tam przeglądzie warunków pracy społeczni inspektorzy pracy zgłosili sporo zaleceń dotyczących konieczności zapewnienie odpowiedniej wentylacji, wymagających podjęcia działań technicznych (odciągi, filtry), jak i organizacyjnych.

Zgodnie z przeprowadzonymi w kwietniu 2016 badaniami środowiskowymi, w których uczestniczyła Państwowa Inspekcja Pracy, wszystkie samochody w włączonymi silnikami podczas testów w hali produkcyjnej na obszarze SLAT-DVT powinny mieć zainstalowane odciągi lub przy najmniej przenośne filtry. W praktyce bywało różnie, dlatego też społeczna inspekcja pracy zmuszona była stanowczo przypomnieć o konieczności pełnego przestrzegania tych zasad.

Tu jednak pojawia się kwestia odpowiedniej ilości sprawnych odciągów NORFI. Powinno być ich dwanaście i tyle też zostało zainstalowanych, jednak sprawnie działających jest zazwyczaj mniej. W czasie przeglądu dostępnych i sprawnych odciągów było jedynie siedem. Tydzień później już jedenaście, ale na brakujące trzeba czekać – konieczne są wymiany poduszek pneumatycznych, co zajmuje sporo czasu. Zwłaszcza, gdy tych poduszek zabraknie w magazynie. Jak wyjaśniał pracodawca częste uszkodzenia poduszek pneumatycznych, będących elementem łączącym odciągu, wynikają z ich niedostosowania do kształtu rury wydechowej w nowej Astrze V. Efekt – kołnierze poduszek dziurawione są przez końcówkę wydechu.

Niestety jednocześnie nie lepsza jest sytuacja z filtrami przenośnymi, których końcówki nie zapewniają pewnego mocowania do rury wydechowej i co jakiś czas spadają, ulegając uszkodzeniu. Na kilka takich zdefektowanych urządzeń trafili też społeczni inspektorzy pracy, choć w ciągu ubiegłego roku wymieniono 16 zniszczonych filtrów przenośnych oraz dodatkowo 133 zapchane wkłady do nich.

Sporo, ale trzeba pamiętać, że chodzi o urządzenia mające chronić pracowników wykonujących swoje obowiązki w mocno zanieczyszczonym spalinami środowisku pracy. Tymczasem podczas przeglądu na SLAT-DVT wiele testowanych samochodów, szczególnie dostarczanych z obszaru napraw, nie miało założonych filtrów. Przy ilości związków rakotwórczych w spalinach to już ostra gra zdrowiem.



Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
HTML:
Facebook - Lubię To:


Ostatnio dodane artykuły

Tytuł Kategoria Autor Obejrzeń Data
Poprawiane RACKi Społeczna Inspekcja Pracy Adam Posmyk 84

Często zgłaszaną społecznym inspektorom pracy przez pracowników obszaru Ringi RH D2 kwestią były problemy z pojemnikami typu RACK. Okazywało się bowiem, że podczas odkładania gotowych paneli do tego pojemnika zdarzały się przypadki blokowania paneli, co – ze względu na ich ostre krawędzie – stwarzało realne zagrożenie ....

Upalna lakiernia Społeczna Inspekcja Pracy Adam Posmyk 213

Ostatnio na wydziale lakierni – pomimo tego, że do lata jeszcze daleko – pracownicy uskarżają się na wysokie temperatury sięgające nawet 29-31°C. Przy czym problem ten dotyczy większości stanowisk pracy, w tym w szczególności specyfikacji oraz ....

Zawsze planowany Krzywym Okiem czyli komentarze Mr Solidarka Adam Posmyk 424

Podczas ostatnich ocen półrocznych cześć pracowników naszego zakładu dowiedziała się ze zdziwieniem, iż rzekomo miała „nieplanowane nieobecności”, które obniżają zarówno ocenę, jak i wysokość premii FCP. Jak się okazało tak właśnie dyrekcja potraktowała jednostronnie wybraną przez siebie część urlopów bezpłatnych, których sam udzielała ....

Tylko dobrowolnie Na problemy ... Solidarność Adam Posmyk 564

Podstawową, fundamentalną zasadą podpisanego 11 grudnia 2017 Porozumienia wprowadzającego Program Dobrowolnych Odejść (PDO) jest – o czym przesądza już jego nazwa, a potwierdza regulamin – pełna dowolność wzięcia w nim udziału. Innymi słowy tylko sam pracownik może podjąć decyzję o skorzystaniu z PDO i nikt nie może go do tego zachęcać, ani tym bardziej ....

Hełm mało ochronny Społeczna Inspekcja Pracy Adam Posmyk 781

Wprowadzenie pod koniec ubiegłego roku na stacjach ładowania akumulatorów – w związku z ryzykiem wystąpienia porażenia łukiem elektrycznym – hełmów ochronnych z przyłbicą elektroizolacyjną od początku wzbudzało wiele kontrowersji. Ostatnio okazało się, że hełmy ....

Wygenerowano w sekund: 0.05
3,366,614 unikalne wizyty