Nawigacja

Aktualnie online

-> Gości online: 1

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 64
-> Najnowszy użytkownik: Coca-Cola

Ostatnie artykuły

Polecamy

Tygodnik Sląsko Dąbrowski

Tygodnik Solidarność

Krewniacy

Grosik

Fundacja Kolosy

Odpowiedzialny biznes

STOP 67

Zobacz statystyki

Twój adres IP

54.224.200.104

Ostatnie zdjęcie

Przetłumacz stronę


Losowe zdjęcie

Najczęściej czytane

Najchętniej pobierane

Powitanie

Witamy na stronie internetowej NSZZ "Solidarność" General Motors Manufacturing Poland

Biuro Komisji Międzyzakładowej znajduje się w budynku G-5 parter
44-121 Gliwice ul. Adama Opla 1

tel. 32 270 92 09
tel. wew. 192 09
tel. wew. 173 33
tel. 728 417 333

solidarnosc.opel(at)wp.pl

Przewodniczący: Mariusz KRÓL tel. 530 991 104

Wiceprzewodniczący: Franciszek SZYMURA tel. 530 993 103

Sekretarz: Adam POSMYK tel. 530 992 102 sekretarz(at)solidarnosc-opel.pl

Zakładowy SIP: Marian KAIM tel. 530 037 075 m.kaim-sip(at)outlook.com

Facebook

Nawigacja

Spaliny bez filtra

Nie tylko intensywnie wyczuwalne, ale również dobrze widoczne spaliny samochodowe w rejonie SLAT-DVT na montażu głównym sprawiły, że po przeprowadzonym tam przeglądzie warunków pracy społeczni inspektorzy pracy zgłosili sporo zaleceń dotyczących konieczności zapewnienie odpowiedniej wentylacji, wymagających podjęcia działań technicznych (odciągi, filtry), jak i organizacyjnych.

Zgodnie z przeprowadzonymi w kwietniu 2016 badaniami środowiskowymi, w których uczestniczyła Państwowa Inspekcja Pracy, wszystkie samochody w włączonymi silnikami podczas testów w hali produkcyjnej na obszarze SLAT-DVT powinny mieć zainstalowane odciągi lub przy najmniej przenośne filtry. W praktyce bywało różnie, dlatego też społeczna inspekcja pracy zmuszona była stanowczo przypomnieć o konieczności pełnego przestrzegania tych zasad.

Tu jednak pojawia się kwestia odpowiedniej ilości sprawnych odciągów NORFI. Powinno być ich dwanaście i tyle też zostało zainstalowanych, jednak sprawnie działających jest zazwyczaj mniej. W czasie przeglądu dostępnych i sprawnych odciągów było jedynie siedem. Tydzień później już jedenaście, ale na brakujące trzeba czekać – konieczne są wymiany poduszek pneumatycznych, co zajmuje sporo czasu. Zwłaszcza, gdy tych poduszek zabraknie w magazynie. Jak wyjaśniał pracodawca częste uszkodzenia poduszek pneumatycznych, będących elementem łączącym odciągu, wynikają z ich niedostosowania do kształtu rury wydechowej w nowej Astrze V. Efekt – kołnierze poduszek dziurawione są przez końcówkę wydechu.

Niestety jednocześnie nie lepsza jest sytuacja z filtrami przenośnymi, których końcówki nie zapewniają pewnego mocowania do rury wydechowej i co jakiś czas spadają, ulegając uszkodzeniu. Na kilka takich zdefektowanych urządzeń trafili też społeczni inspektorzy pracy, choć w ciągu ubiegłego roku wymieniono 16 zniszczonych filtrów przenośnych oraz dodatkowo 133 zapchane wkłady do nich.

Sporo, ale trzeba pamiętać, że chodzi o urządzenia mające chronić pracowników wykonujących swoje obowiązki w mocno zanieczyszczonym spalinami środowisku pracy. Tymczasem podczas przeglądu na SLAT-DVT wiele testowanych samochodów, szczególnie dostarczanych z obszaru napraw, nie miało założonych filtrów. Przy ilości związków rakotwórczych w spalinach to już ostra gra zdrowiem.



Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
HTML:
Facebook - Lubię To:


Ostatnio dodane artykuły

Tytuł Kategoria Autor Obejrzeń Data
Wyższy socjal Inne Adam Posmyk 66

Podniesienie o 200 zł progów dochodowych w każdej grupie oraz utrzymanie na poziomie z 2016 dopłat do wypłacanej w naszym zakładzie w grudniu pomocy socjalnej – to najważniejsze ustalanie dotyczące podziału w 2017 środków z funduszu socjalnego ....

Spaliny bez filtra Społeczna Inspekcja Pracy Adam Posmyk 168

Nie tylko intensywnie wyczuwalne, ale również dobrze widoczne spaliny samochodowe w rejonie SLAT-DVT na montażu głównym sprawiły, że po przeprowadzonym tam przeglądzie warunków pracy społeczni inspektorzy pracy zgłosili sporo zaleceń dotyczących konieczności zapewnienie odpowiedniej wentylacji, wymagających podjęcia działań technicznych (odciągi, filtry), jak i ....

Magazynowy ścisk Społeczna Inspekcja Pracy Adam Posmyk 264

Zbyt mało miejsca na manewrowanie wózkami widłowymi, na przejazd z dużym ładunkiem ciągników Dolly, na składowanie pustych opakowań i ładowanie platform zbyt blisko regałów – słowem ścisk oraz ciasnota zagrażająca bezpiecznej pracy przy magazynowaniu i transporcie. Taki stan zastali podczas przeglądu ....

Zbędna zwłoka Krzywym Okiem czyli komentarze Mr Solidarka Adam Posmyk 245

Choć już 3 marca 2017 podpisane zostało porozumienie dotyczące przerw w pracy przysługującym pracownikom na stanowiskach nieprodukcyjnych (biurowych) zatrudnionych w systemie jednozmianowym. Jednak dzięki uporowi pracodawcy sami zainteresowani czekali na ....

Tylko doradcy dyrekcji Krzywym Okiem czyli komentarze Mr Solidarka Adam Posmyk 306

Podczas rozmów poświęconych przerwom pracowników nieprodukcyjnych dyrekcja raz po raz – niczym przysłowiowego królika z kapelusza – wyciągała Forum Doradcze twierdząc, że to właśnie tam domagano się skrócenia przerw bezpłatnych. Pomijając już – zasadniczy ....

Wygenerowano w sekund: 0.13
2,648,873 unikalne wizyty