Nawigacja

Aktualnie online

-> Gości online: 2

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 64
-> Najnowszy użytkownik: Coca-Cola

Ostatnie artykuły

Polecamy

Tygodnik Sląsko Dąbrowski

Tygodnik Solidarność

Krewniacy

Grosik

Fundacja Kolosy

Odpowiedzialny biznes

STOP 67

Zobacz statystyki

Twój adres IP

54.224.200.104

Ostatnie zdjęcie

Przetłumacz stronę


Losowe zdjęcie

Najczęściej czytane

Najchętniej pobierane

Powitanie

Witamy na stronie internetowej NSZZ "Solidarność" General Motors Manufacturing Poland

Biuro Komisji Międzyzakładowej znajduje się w budynku G-5 parter
44-121 Gliwice ul. Adama Opla 1

tel. 32 270 92 09
tel. wew. 192 09
tel. wew. 173 33
tel. 728 417 333

solidarnosc.opel(at)wp.pl

Przewodniczący: Mariusz KRÓL tel. 530 991 104

Wiceprzewodniczący: Franciszek SZYMURA tel. 530 993 103

Sekretarz: Adam POSMYK tel. 530 992 102 sekretarz(at)solidarnosc-opel.pl

Zakładowy SIP: Marian KAIM tel. 530 037 075 m.kaim-sip(at)outlook.com

Facebook

Nawigacja

Magazynowy ścisk

Zbyt mało miejsca na manewrowanie wózkami widłowymi, na przejazd z dużym ładunkiem ciągników Dolly, na składowanie pustych opakowań i ładowanie platform zbyt blisko regałów – słowem ścisk oraz ciasnota zagrażająca bezpiecznej pracy przy magazynowaniu i transporcie. Taki stan zastali podczas przeglądu warunków pracy na obszarze magazynu G23 społeczni inspektorzy pracy i natychmiast podjęli skuteczne działania, aby zapewnić tam bezpieczne i higieniczne, zgodne z prawem, warunki pracy.

Brak niezbędnego miejsca do bezpiecznego przejazdu i manewrowania wózkami stwarzał bowiem realne ryzyko zderzenia się wózków widłowych oraz potrącenia operatorów ciągników Dolly. Dlatego też podstawową kwestią było zapewnienie odpowiednio szerokich – zgodnych z wymaganiami Polskich Norm – dróg transportowych oraz pól załadunkowych. Wygospodarowano również miejsce na platformy A (m.in. zamknięto w tym celu jedną z dróg między rzędami regałów) oraz platformy X (skracając jeden z rzędów regałów), jak również składowanie pustych opakowań. To ostatnie uzyskano skracając wszystkie rzędy regałów o jedno miejsce od strony DK88. Zrealizowano również wnioski społecznej inspekcji pracy dotyczące składowania pustych opakowań na zewnątrz budynku G23. Wyznaczono do tego miejsce wystarczające na zgromadzenie ładunku pełnej naczepy, której załadunek odbywała się pod wiatą.

Ze zmianami na obszarze magazynu wiązała się także optymalizacja magazynowanego materiału – przykładowo zmieniona została liczba produkowanych dachów tak, aby zmieściły się w jednym rzędzie, przeniesiono kilka innych części między rzędami oraz przesunięto wszystkie tzw. adresy przelotowe na początek rzędów. Dodatkowo kwestie i problemy zgłoszone przez społecznych inspektorów pracy były przedmiotem warsztatów CIP.

Problemy z bezpiecznym magazynowaniem dotyczyły nie tylko budynku G23. Wcześniej społeczni inspektorzy pracy wykryli przeciążenie regałów magazynowych w budynku G100. Przy maksymalnym obciążeniu 50 kg, dzielnie naładowano na nie po 80 kg, czyli o 60 proc. więcej. I niestety nie był to przykład doskonałego wykorzystania miejsca na regałach, lecz stwarzania niepotrzebnego zagrożenia wypadkowego. Podobnie zresztą, jak w przypadku zablokowania – na warsztacie w G100 – zabezpieczającej ręce osłony na przecinarce stołowej. Po interwencji społecznych inspektorów pracy oba te zagrożenia zostały usunięte, zanim doprowadziły do wypadku w pracy.

Celem wszelkich działań społecznej inspekcji pracy – w tym kontroli i przeglądów warunków pracy – jest bowiem zawsze ochrona zdrowia i życia zatrudnionych w GMMP Gliwice oraz zapewnienia im w pełni bezpiecznych, higienicznych i ergonomicznych warunków pracy. Dlatego też dla SIP-owców problem nie kończy się w momencie wykrycia zagrożenia wypadkowego, czy też naruszenia przepisów i standardów BHP, lecz dopiero w momencie usunięcia tych zagrożeń. To właśnie sprawia, że społeczni inspektorzy pracy aktywnie angażują się w poszukiwanie prostych, ale zawsze zgodnych z przepisami, rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo i higienę pracy w naszym zakładzie.



Poleć ten artykuł
Podziel się z innymi: Facebook Google Live Reddit StumbleUpon Tweet This Yahoo
HTML:
Facebook - Lubię To:


Ostatnio dodane artykuły

Tytuł Kategoria Autor Obejrzeń Data
Wyższy socjal Inne Adam Posmyk 68

Podniesienie o 200 zł progów dochodowych w każdej grupie oraz utrzymanie na poziomie z 2016 dopłat do wypłacanej w naszym zakładzie w grudniu pomocy socjalnej – to najważniejsze ustalanie dotyczące podziału w 2017 środków z funduszu socjalnego ....

Spaliny bez filtra Społeczna Inspekcja Pracy Adam Posmyk 170

Nie tylko intensywnie wyczuwalne, ale również dobrze widoczne spaliny samochodowe w rejonie SLAT-DVT na montażu głównym sprawiły, że po przeprowadzonym tam przeglądzie warunków pracy społeczni inspektorzy pracy zgłosili sporo zaleceń dotyczących konieczności zapewnienie odpowiedniej wentylacji, wymagających podjęcia działań technicznych (odciągi, filtry), jak i ....

Magazynowy ścisk Społeczna Inspekcja Pracy Adam Posmyk 265

Zbyt mało miejsca na manewrowanie wózkami widłowymi, na przejazd z dużym ładunkiem ciągników Dolly, na składowanie pustych opakowań i ładowanie platform zbyt blisko regałów – słowem ścisk oraz ciasnota zagrażająca bezpiecznej pracy przy magazynowaniu i transporcie. Taki stan zastali podczas przeglądu ....

Zbędna zwłoka Krzywym Okiem czyli komentarze Mr Solidarka Adam Posmyk 247

Choć już 3 marca 2017 podpisane zostało porozumienie dotyczące przerw w pracy przysługującym pracownikom na stanowiskach nieprodukcyjnych (biurowych) zatrudnionych w systemie jednozmianowym. Jednak dzięki uporowi pracodawcy sami zainteresowani czekali na ....

Tylko doradcy dyrekcji Krzywym Okiem czyli komentarze Mr Solidarka Adam Posmyk 306

Podczas rozmów poświęconych przerwom pracowników nieprodukcyjnych dyrekcja raz po raz – niczym przysłowiowego królika z kapelusza – wyciągała Forum Doradcze twierdząc, że to właśnie tam domagano się skrócenia przerw bezpłatnych. Pomijając już – zasadniczy ....

Wygenerowano w sekund: 0.10
2,648,916 unikalne wizyty